{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Hvilken kat ville du købe? {{forumTopicSubject}}

Hvis du skulle ud og købe en kat nu her, hvilken en skulle det så være? En race, huskat eller en blanding af noget? Hvorfor lige denne kat?
Hvor ville du købe den henne? Hos en opdrætter, kattens værn, den blå avis eller noget fjerde?
Går du op i hvad den må koste?
Har du nogen krav til køn eller farve?

Jeg vender først tilbage til denne tråd i morgen aften, men er da spændt på at se hvad I siger smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kat ville du købe?
  • #1   10. jul 2006 jeg ville købe en maine coon og selvf en han

• #2   10. jul 2006 Hvis jeg skulle ud og købe en ny kat... (forudsat at jeg havde pladsen til det...), så ville jeg have en Tyrkisk Angora!

Helst en hun-kat... farve... tja... hvid er mest alm. men hvis man nu kom til at købe 2, så er andre farver også mere end velkomne... smiley

Og det skulle selfølgelig være hos en opdrætter, selv om jeg skal til Jylland for det, da der kun er 2 opdrættere her i DK...
    Måske en dag, kan jeg selv blive den 3.
    Det er i hvert fald drømmen...

• #3   10. jul 2006 Jeg ville gerne købe en Ragdoll. Er faldet for deres smukke blå øjne og pelsen. Jeg ville købe den hos en opdrætter (har allerede udset mig en opdrætter) og jeg ville gerne have en kat vi kunne få et kuld killinger eller 2 på. Men heller ikke mere, da jeg ikke ville gå efter at være fuldtidsopdrætter. Jeg ville nok ikke betale mere end 7000 for en avlskat...

• #4   10. jul 2006 Jeg ville gerne have en Bengal, kun til kælekat.
    De er bare så smukke, men nok ret dyre...

• #5   10. jul 2006 uha havde jeg pengene ville jeg købe en main coon han og han skulle bære de store gener... og han måtte meget gerne være grå med hvide poter...

• #6   10. jul 2006 Hmm... en Norsk skovmis, En cooner eller en semilanghåret blandings mis..... Køn og Looks er ikke det vigtigste.....

Hvis jeg valgt en race ville jeg helt sikkert købe den hos en opdratter så er man sikker på man ikke køber katten i sækken...*GG* En blandingsmis ville jeg søge hos misse mayer, ingeskatte hjem, blå avis og herinde....

Vedr pris vil jeg selvfølgelig kunne kigge på om det var en race.... hvad katte havde fået af kurer, vacc. og så vidre men nej prisen er heller ikke det der er i høj sædet....

Naja

• #7   10. jul 2006 Hvis jeg havde pengene, og der var en til salg hos en god opdrætter, ville jeg købe en hvid/cremefarvet/rød/måske tortie hun-maine coon.

Gitte

• #9   10. jul 2006 Hende her er nok en af de flotteste Angora'er jeg nogensinde har set... hvis der var en som hende til salg et sted, ville jeg ikke tøve... smiley
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7162

Måtte lige skrive det, da jeg virkelig syntes Angora'en er overset blandt de semi-langhårede... folk vil som regl kun ha norsk skovkat eller main coon...

• #11   10. jul 2006 Tja jeg ville jo købeen hellig birma fra holland (som jeg også skal), prisen er ikke afgørende, dog ville jeg ikke betale mere end 10.000.

• #12   10. jul 2006 Ville enten købe endnu en birma- da jeg virkelig synes oliver er skøn- da jeg godt kan lide tænken om hvad man køber, vil jeg nok passe lidt på at købe en huskat..

Men er godt nok os faldet totalt for bengal, synes den er mega skøn- men er ikke sikker på at den passer til mit temp.

Da det begge er race, ville jeg købe fra opdrætter.

Prisen betyder ikke så meget- selvfølgelig skal man ikke betale overpris- men os hellere vente et halvt år mere- på det rigtige..
    Men det bliver nok en hund næste gang der skal købes noget dyr..

• #13   10. jul 2006 Hvis jeg sku købe li nu sååå var det helt sikkert en maine coon han/hun og sort smoke smiley

• #14   10. jul 2006 Jeg ville købe en hellig birma hunkat. Og den skulle være chokolade ;o) Synes simpelthen ikke de er til at stå for. Vil altid købe racekatte hos opdrættere.

• #15   10. jul 2006 Jeg ville købe en lillamasket hellig birma eller ragdoll (blåmasket colorpoint) fra opdrætter...
    Foretrækker ikke noget køn frem for det andet..

Grunden til det skal være en af de to er, at jeg fuldstændig har forelsket mig i deres smukke udseende.. hvilken af det det skal være (for det er helt sikkert at min næste kat skal være en af de to), aner jeg ikke.. synes nemlig det er svært at overskue hvad forskellen er på det to (hvis nogen kender den - eller har en HB eller ragdoll er de velkomne til at søge venskab og informere mig smiley )
    Prisen er ikke det vigtigste, dog tror jeg måske ikke jeg ville give mere end de der 3000-5000 som jeg ofteste ser racekatte koste... smiley men det afhænger af, hvor forelsket jeg bliver når jeg ser katten.. hehe

• #16   10. jul 2006 Trine- der er masser med begge racer- så synes da bare du skal spørge løs. Der er os en der har begge to:-) Birmaen er kun anbefalesværdig..:-)) hihi

• #17   10. jul 2006 Hmmmmm jeg ville købe en blanding af huskat og Norsk skovkat......synes det er så lækre. Eller bare en ganske almindelig huskat, for de er også dejlige hvis de får den rigtige mænge kærlighed og mad smiley

• #18   10. jul 2006 Hvis jeg endelig havde penge så ville jeg købe mig en smuk mainecoon hunkat! smiley Som self sku blive mega stor.... Meen det næste mine surt optjente penge skal gå til er en lille Yorkshert Terrier.... smiley

• #19   10. jul 2006 Skulle jeg have en kat mere lige nu skulle det være en birma.. Har lovet mig selv at den næste skal være sådan en.. Jeg er faldet for deres dejlige pels og farve og ikke mindst deres dejlige øjen.. Jeg ville nok vælge at få mig en hunkat som det første ihvertfald.. Jeg ville købe den hos en opdrætter og få tavle med som sikkerhed på dn er 100% ren..

• #20   10. jul 2006 Og detter er fordi jeg har 2 maine coon i forvejen.. Havde jeg ikke dem, ville jeg helt klart lede efter en som Ally..

Kommentér på:
Hvilken kat ville du købe?

Annonce