{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Mit liv er lige kørt ud på et sidespor {{forumTopicSubject}}

"Man skal hele tiden være med på toget... standser man op i bare 10 min, er man hægtet helt af..."

Ja, sådan var beskeden på det dialogmøde jeg deltog i idag, ang. fremtiden for uddannelsen til Teknisk Designer... en uddannelse jeg er færdig med om ca. ½ år...
En uddannelse hvor nye krav fra nu af vil blive stillet, om kompetancer, jeg ikke er i besiddelse af.
Krav om lærdom, jeg aldrig har lært. Om faglig viden, jeg ikke har fået undervisning i, og sociale færdigheder og evner, jeg aldrig har haft.

Jeg er vist blevet smidt af toget.

Dengang jeg startede lød det som drømmeuddannelsen. Jeg elsker at udfolde mig kreativt, og fandt hurtigt glæde i at tegne bygninger.
Jeg fik et 13 tal i mit mini-projekt for 1 år siden. Jeg følte jeg var på toppen af det hele.

Men efter jeg startede på min læreplads er det hele faldet til jorden... og idag fik jeg så det sidste spark...
Arbejde efter uddannelse vil måske slet ikke byde på at skulle tegne overhoved... og det er det eneste af alle de nye krav, jeg er i stand til...
Jeg kan ikke længere se mig selv indenfor dette her fag... har kun ½ år tilbage... og tænker ikke længere jubii... men "er det ikke snart overstået?"

Dagene på arbejde føltes som uger... min chef er lidt af en spade... undskyld, men det er han altså...
Jeg kan se på min kæreste, at han er ked af, at jeg bliver mere og mere depri, men jeg har ansvar og regninger at betale, så det er bare at holde ud, bestå eksamnen til jul og så håbe på, der kommer en mulighed for at tjene penge til føden efter der...

Føler mig virkelig nede lige nu... syntes min fremtid ser håbløs ud.... ja og så har jeg halsbetændelse oveni... øv.
Skulle lige af med lidt af min fustration...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit liv er lige kørt ud på et sidespor
  • #1   31. maj 2006 Du må sgu bare igennem det sidste halve år.. Pinligt men når jeg er færdig med min hf, har det taget min 5½ år at få hvad man kunne have gjort på 2 år.. Nu ville jeg ønske jeg havde givet den gas, i stedet for at lade mig selv svælge i alverdens ting.. Har stadig livet foran, så det skal nok gå- men gad bare godt videre i mit liv..

Det skal nok gå for dig- så må du benytte dig af folk omkring, når det hele bliver for træls.. Og modgang styrker også en. Men husk at gøre gode ting for dig selv, og ros dig selv, tror nok det hele skal gå. Og selvom du pt ikke har færdighederne, er du der for at lære og udvikle dig- så skal du nok hitte ud af noget når du engang er færdig. Nogle gange skal livet ikke tages så bogstaveligt! Ha en dejlig aften.

• #2   31. maj 2006 Tag dig selv i nakken, og spring på toget igen! – Det er aldrig for sent at lære, og det faglige du ikke mener du har forstand på, kan du indhente. Hvis du virkelig brænder for det du vil, så klø på.

Efterhånden har vi selv ansvaret for vores liv, alt bliver jo da ikke serveret på et sølvfad. Hvis det lyder hårdt så er det ikke meningen – jeg forsøger at give dig et skub fremad rent verbalt smiley

Der findes utallige ekstrakurser og fag man kan tage – på den måde kan du måske indhente det faglige du ikke mener du kan?

De sociale færdigheder og evner .. jeg ved ikke hvilket plan det er på, men det lader til, at du helt har mistet modet – og så er alting netop uoverskueligt. Er det ikke noget du også kan kompensere for på en eller anden måde?

At du var på toppen engang betyder ikke, at du ikke kan komme derop igen – bare stol på dig selv. Èt møde bør ikke slå dig ud, du kan klare det!

Hvis du har fundet ud af , at drømmeuddannelsen er et mareridt, så er det måske ikke dér du skal satse alligevel? Kun du kender svaret..
    Mange unge springer fra en uddannelse de fortryder. Er der ikke en anden uddannelse der lever op til det du vil beskæftige dig med?

Din chef er en spade, fair nok, det kan du selv se – hvorfor lader du ham så ødelægge din drøm? Ville det have hjulpet hvis du havde fundet et andet sted at arbejde?
    - igen, jeg har ikke hele historien bag, og kan derfor ikke helt sætte mig ind i den specifikke situation..

At du går og er deprimeret hjælper bestemt hverken på din uddannelsessituation, job eller kæresten – har du overvejet at tale med din læge om din tilstand?
    Psykiske smerter skal ikke bare undertrykkes, det kan gøre alting værre, desværre..

Håber alting ordner sig, og hvis mine ord har været for hårde, så får du lige et trøstekram med på vejen herfra.. *S*

• #3   31. maj 2006 Øvv !

• #4   31. maj 2006 *Mademoiselle Michelle * Super indlæg ... smiley

Men kan godt følge Julie nogen gange er det bare svært det hele ...

Krammer herfra

• #5   31. maj 2006 *Mademoiselle Michelle *

Tak for dit indlæg.

Tror ikke jeg kommer helt på toget igen, for syntes slet ikke jeg brænder for det her mere... det er slet ikke hvad jeg troede det var engang...
    Men har også andre drømme nu, som brænder indeni for at komme ud... desværre er det ikke noget jeg kan leve for, og er nødt til at tjene penge... vi har stram økonomi sådan som det er allerede...

Jeg har desværre lidt lægeskræk... noget som har forhindret mig i en del ting, og som ikke har været godt for mit helbred... har haft dårlige erfaringer med læger, der har knækket min selvtillid... prøvede engang for 3 år siden at snakke med en læge, efter en hård psykisk oplevelse, men det blev kun ved snak, da jeg ikke følte han tog mig seriøs.

Jeg kommer til at tude hvis jeg skal snakke om alt det, der plager mig... så har desværre hobet det op i alt for lang tid... smiley
    Det er nok også med til at gøre det hele surt...

• #6   31. maj 2006 Bente... tak... du har også ret...
    Når jeg er nede, bliver jeg som regl glad igen før eller siden... så det sker jo nok også denne her gang.

• #7   31. maj 2006 julie- get on the train, giv det en chance, intet her i livet er altid som man forventer,der vil altid være nedture og opture. du er næsten færdig med din udd og mon ikke de krav der stilles er nogle du ka magte hvis du lige gir den en skalle og hænger godt i. selv om det nu ser trist og træls ud ka du garanteret hvis du anstrenger dig set bare et lillebitte lys ude for enden af den mørke tunnel,
    KOM SÅ DU KA GODT*SS*

• #8   31. maj 2006 julie- forresten er det ingen skam at tude nu og da og tit hjælper det faktisk mere end man lige regner med

• #9   1. jun 2006 Tak for opmundringen...

Bente... har fået ny læge eftersom jeg er flyttet for 3 måneder siden... har ikke været der endnu, men er lidt tvunget til det idag pga. min halsbetændelse...
    Så aner ikke hvordan denne her er, i forhold til de andre... har oplevet en, der bare syntes jeg klynkede for meget fordi jeg havde store ømme buler på mit skinneben, hvorefter han så gav min kat skylden, for den var jo sikkert befængt med kryb, som så havde bidt mig... (!)
    Fik ny læge og det viste sig så at være en ret alvorlig bindevævssygdom, som jeg vil have i kroppen resten af livet... (spade ham den anden læge..?)
    Suk...

Jeg hænger i det halve år mere... efter der ved jeg ikke hvad der helt skal ske endnu, men en ting er sikkert... jeg har nye drømme, som jeg også vil give en chance... jeg har før i mit liv kørt af sporet, og derefter fundet en helt ny vej at gå...

Kommentér på:
Mit liv er lige kørt ud på et sidespor

Annonce