{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Hvem skal man kontakte? {{forumTopicSubject}}

jeg har i dag været i en dyrehandel for at se på fisk.. og i dyrehandlen havde de også mange andre dyr end lige netop fisk, som fx. kaniner, masvin, hamstere, mus m.v. De havde også ildere eller fritter, samt jordegern. Og i et enkelt bur sad der et egern der lignede denne:
(link fjernet)

jeg kan ikke garantere at det var netop et sort egern (som der er på billedet) men den lignede altså! Og det VAR et egern... Der var desværre ikke noget skilt - eller nogen medarbejder i sigte - så jeg kunne ikke forhøre mig om dyret. Men jeg kan se at egern er fredede, så det må et sort egern vel også...

Mit spørgsmål er så.. hvem i hulen kontakter jeg, hvis jeg har mistanke om, at der er et egern (og jeg taler ikke om jordegern) til salg i en dyrehandel????
Vil det evt. være at foretrække at jeg køber dyret og derefter overgiver det til rette vedkommende??? Eller er der nogen der har et godt råd????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal man kontakte?
  • #1   20. maj 2006 ujh ha , det ved jeg virkelig ikke . måske et dyreinternat eller noget ? men jeg synes nu ikke at have hørt noget om de er fredede ?

• #2   20. maj 2006 jeg ved ikke hvem man skal kontakte måske dyrenes værn men jeg ville ikke købe den hvis det var mig...

• #3   20. maj 2006 Syntes du skulle ned og spørge i butikken om hvad det er for et egern? Så fik du et svar og måske spørge om det er lovligt

• #4   20. maj 2006 MisseTat: googlede lidt og fandt følgende:
    http://64.233.183.104/search?q=cache:t0QQtS-KzP8J: www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Pattedyr/Gnavere/Egern.htm+egern+brun&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=2
    og der står egern er fredede...

Monica: er nu normalt heller ikke så meget for at købe sådan et dyr når jeg ikke aner hvad man skal gøre for at passe den, men i forhold til det sted den er, dens bur størrelse, larmen m.v. kunne jeg godt finde på det. Den kan umuligt få det værre her...

• #5   20. maj 2006 sorry.. prøver lige at korte linket :

(link fjernet)

• #6   20. maj 2006 Lena: jeg kunne godt spørge om egernet er ulovligt.. men siden det er en dyrehandel der tydeligtvis havde det til salg tror jeg ikke de umiddelbart ville sige ja til at det er ulovligt - selvom det måske er det. Derudover vil jeg lige tilføje at netop den dyrehandel har været omtalt i operation x - mener jeg det var - som en dyrehandel der ikke giver korrekt information om pleje af de dyr de sælger.. Så de har ikke så godt et ry...

Men vil da helt sikkert gå derned mandag og høre hvad det er for et dyr. For hvis de siger det er et "sort egern" er jeg nødt til at gøre noget da de er fredede... Man kan da ikke bare samle et egern op og putte det i et bur! Helt ærligt...

• #7   20. maj 2006 Egern er frede i danmark (grundet en ulækker jagt og nedskydning på dem tidligere - for at bevarer træerne...) Men visse egernarter fra især østasien m.m. er lovlige at importerer og avle til salg. Da du ikke ved hvad art egernet er, kan jeg desværre ikke sige noget konkret om den... smiley

• #8   20. maj 2006 hm smiley jah står godt nok det er fredet . Synes os du skal prøve at gå derned og høre hvad for et egern det er .. men hvis den er født i fangeskab, kan man jo alligevel ikke sætte den i naturen igen ?

• #9   20. maj 2006 hm.. jeg vil selvfølgelig ikke gøre noget før jeg er sikker på hvilken art det er.. men det er bestemt ikke et jordegern eller noget andet egern/gnaver dyr jeg tidligere har set holdt i fangenskab... og den ligner fuldstændig det sorte egern jeg linkede til - bortset fra at det jeg så sad i et lille bur og prøvede at grave sig ned i halm...

Men tak for svare og råd.. smutter derned mandag og forhører mig angående arten og så må jeg tage det derfra.

• #10   20. maj 2006 Ka godt forstå du så er lidt sådan hmmm hvad er nu det :-))) Når de har sådan et ry men der findes jo jordegern som er næsten sorte smiley
    Ka du ik printe noget ud fra nettet som du måske ku ta med smiley

• #11   20. maj 2006 Trine J - Tror faktisk bare at du skal ringe till politiet også tjekker de det! Du kan jo godt sige til dem at det kun er en mistanke og at du ikke er sikker!

• #12   20. maj 2006 Der er selvfølgelig også det amerikanske rød egern - de kommer vist også i flere forskellige farver og er fuldt lovlige at have smiley

• #13   20. maj 2006 Lena: ja, men jeg tror ikke jordegerne kan blive så store smiley den var væsentligt større end de jordegern de havde rendende... smiley
    Er lige ved at læse noget på nettet, og tror måske der findes noget der hedder canadisk egern, og det er der nogen der har i en voliere, så hvis det ser ud som det jeg har set kan det jo være det - men må hellere tjekke med biksen mandag morgen alligevel...

Lea: det må jeg lige huske.. og det er nemlig kun en mistanke, men smutter derned og får det afklaret og så må jeg se om det bliver nødvendigt at ringe.

Herligt man så hurtigt får respons herinde smiley Tusind tak

• #14   20. maj 2006 Hejsa...
    Jeg ville også kontakte politiet, og sige jeg havde en mistanke om det.
    Eller også dyrernes værn eller dyrernes beskyttelse.
    Jeg ville ikke begynde at overveje at købe det, for så støtter man jo disse mennesker i at sælge fredede dyr.
    Håber at du finder ud af noget.

• #15   20. maj 2006 Petrine: det håber jeg bestemt også jeg gør smiley

• #16   20. maj 2006 missemayer: nemmerlig smiley det bliver ikke svært at virke begejstret og interesseret...hvis ikke den er ulovlig kunne jeg nemlig godt tænke mig den - selvom jeg aldrig får overtalt min kæreste smiley

Kommentér på:
Hvem skal man kontakte?

Annonce