{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Hvem skal man henvende sig til (drukning af killinger) {{forumTopicSubject}}

En af min kærestes venners nabo har en højgravid hunkat. Den føder nok indenfor den næse uges tid.
Katten går i forvejen for lud og koldt vand (min kærestes ven fodrer hende indimellem) og ejerne virker mildest talt ligeglade med hende.
Min kærestes ven må ikke tage hende til sig, da han stadig bor hjemme og har jo heller ikke "lov" til det for naboerne vil ikke af med hende.

Sidste år fik hun et kuld på 5 killinger, men allerede to dage efter havde hun kun 2 tilbage hvilket undrede mig. De sidste to blev spist af en ræv da de var 7 ugers tid.
Har nu fundet ud af at de drukner langt de fleste af hendes killinger, ligeså snart de finder dem smiley Aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, vil så gerne hjælpe den vordende mormis.

Har mest af alt lyst til bare at tage hende, men det må man jo heller ikke + at de sikkert bare finder sig en ny smiley

Hvad kan jeg gøre? Er der nogen jeg kan melde det til som vil skynde sig at hjælpe hende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal man henvende sig til (drukning af killinger)
  • #1   9. maj 2014 Hold da k*ft for en b********p Føj smiley .
    Jeg synes du snarest skal kontakte en dyreværnsforening. Det er klart ulovligt at drukne killinger, så jeg er sikker på, at DB - eller hvilken dyreværnsforening, der nu er i dit område - vil tage din anmeldelse alvorligt.

• #2   9. maj 2014 Du kan ringe til politiet, men jeg tvivler desværre på de gør noget uden håndfaste beviser

• #3   9. maj 2014 Det er jo ulovligt, så meld dem.
    -K*ft hvor skulle der være dyrepolitiet i Danmark! Stakkels mis

• #4   9. maj 2014 Fra dyreværnsloven

"Kapitel 2

Aflivning, operative indgreb og lign.

§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted."

• #5   9. maj 2014 De skal da bare meldes omgående....!!!! Få dyreværnet ind over!!!

• #6   9. maj 2014 Forfærdeligt , hvilken ondskab
    Ring til politi eller dyreværnet og få dem til at tage affære .

• #7   9. maj 2014 Nu får jeg sikkert hug, men jeg havde taget katten smiley det er sgu synd.

• #8   9. maj 2014 Vil prøve at maile til både politiet, kv, dyrenes beskyttelse, inges og så anmelder jeg på dyreværnets hjemmeside. Ringer til dem, hvis ikke jeg har fået svar inden søndag/mandag. Er godt nok også forfærdet og ked af det smiley
    Og ejeren er endda indenfor den gruppe som kan trække en neutralisation fra i skat, men han gider bare ikke bruge tid på det smiley

• #9   9. maj 2014 Jeg tror måske du får mest hjælp ved at kontakte kredsformanden fra DB i dit (kattens) område, men problemet er jo bare at du ikke kan bevise at de drukner killingerne, det er jo påstand mod påstand, de kan jo altid bare benægte når de bliver spurgt, og da du kun har en mundlig udtalelse fra en der kender dem, så er du desværre rigtig dårligt stillet...

Men gør et forsøg, men forvent afslag pga manglende beviser..

• #10   9. maj 2014 fjern katten. Det har jeg tidligere gjort med kv´s velsidelse.
    tag katten og få indleveret på internat.
    katten er jo ikke mærket og ejeren er jo endelig ligeglad

• #11   9. maj 2014 Det er nemlig lige det Heidi. Giver det et forsøg og har skrevet til alle kredsformænd i området. Forventer også et afslag, men hvor er det dog trist og hvor føler man sig bare magtesløs smiley

Tro mig Liv, tanken har strejfet mig flere gange. Tror bare det er lidt ligesom at tisse i bukserne med den type. Så er det bare en anden hunkat om ½-1 år. Ejeren er skovfoged og burde virkelig vide bedre, men nogle mennesker er bare så ligeglade med andre levende væsner. Han har fået at vide rigtig mange gange at det imod loven, men han er ligeglad. Han har bare en kat for at fange mus.
    Men har virkelig også overvejet at snuppe den eller evt spørge mine venner om nogen har lyst til at være plejefamilie for hende og killingerne.
    Har bare også mine skrupler ved at snuppe andres dyr smiley

• #12   9. maj 2014 Jamen du er faktisk også ret magtesløs, for med de love der er i DK, der skal han jo nærmest fanges på fersk gerning, hvilket er umuligt, måske kredsformanden vil komme ud og kigge og så kan man jo håbe at han/ hun finder noget andet er ikke er i orden..

Men du har nok temmelig ret at fjerner man katten, så går der kun kort tid før der er en anden kat og så går man ligesom i ring smiley

Hvor frustrerende intet at kunne gøre smiley

• #13   9. maj 2014 Anja: Skriver lige privat til dig smiley

Håber virkelig også de bare finder et eller andet, hvis de tager derud. Tvivler dog, for min erfaring er der skal utrolig meget ondskab til før de gider at gøre noget smiley

• #14   9. maj 2014 De må vel ikke bare ignorere sådan noget? Hvis de får et hint om at der er nogle der bryder loven skal de da reagere og tjekke op på det?

• #15   10. maj 2014 Er hun mærket? For ellers ville jeg, uden at blinke, så fat i katten og køre hende til internatet (og betale selv for at få hende ind).
    Og lyve for internatet ved at sige at det er en omstrejfer jeg havde fundet og hun får brug for hjælp inden killingerne kommer.
    Det er tyveri, men her skal man på en vægtskålen veje: hvilket lovbrud er værst i dette tilfælde

• #16   10. maj 2014 Ring personligt og drop mail og bed om at snakke med kredsformanden fra DB. Prøv om ikke du kan få en fra DB derud og tage en snak med ham. Det er da et forsøg værd
    Hvis katten ikke er mærket kan du jo selvfølgelig indfange den og gøre som Heidi J foreslår. Jeg ved de lige har taget en gravid hunkat på IK den havde ikke noget hjem. Du skal lige vide at de muligvis også fjerner killingerne gennem operation inden de bliver født. Så det er ikke sikkert du frelser killingernes liv men de dør smertefrit. Bare lige så du ved det hvis det er killingerne du ønsker at redde.

• #17   11. maj 2014 Jeg tænker at det i første omgang er bedst at henvende sig til én organisation.

Når der er tale om noget så alvorligt - og klart ulovligt - som drukning af dyr, så ville jeg som en selvfølge forvente, at en dyreværnsforening reagerer.
    Ring til én (fx DBs lokale kredsformand) og forklar det som det er, og så må han/hun love at aflægge den dyremishandler et besøg.

De udsendelser der var fra Dyreværnet på tv3 for nylig, viste da, at de rette dyreværnsmedarbejdere nogle gange kan trænge igennem til folk, så det lykkes at findes løsninger til dyrenes bedste.

Håber meget på en god opdatering!

• #18   11. maj 2014 Hun er ikke mærket eller noget.. Der er ikke engang mad til hende fra hendes hjem, så tror ikke der nogensinde er blevet brugt en eneste krone på hende, andet end det foder vi tager med det vores ven som han så giver hende..

Jeg har prøvet at ringe til to kredsformænd her i Odense og et par af dyreværnsorganisationerne, men ingen tager telefonen. Tror måske det er pga weekenden. Prøver igen her senere og så igen imorgen.
    Har ikke fået svar på mine mails fra nogen af dem smiley

Jo, kom igennem på telefonen til dyreværnet, men de har ikke plads og siger at jeg skal anmelde det via deres blanket på hjemmesiden. Det gjorde jeg i fredags.

Hvis ikke jeg har fundet nogen der kan hjælpe mig inden tirsdag, så snupper jeg hende og så må jeg finde en organisation derefter Tør ikke risikerer at hun føder inden. Vil gerne betale for at indlevere hende og hun så kan blive tjekket og måske endda aflivet - det samme med killingerne, selvom det ville gøre mig utrolig ked af det.

• #19   11. maj 2014 Hvad med at skrive om hende på div. facebook, dyrevelfærds sider?? Gør opmærksom på problemet den vej og eventuelt nogen som kan tage sig godt af hende og killingerne.. Håber så meget du finder ud af noget, hurtigst muligt.

• #20   11. maj 2014 Maria F

Ideen er god, men det lyder til at katten kan føde hvert øjeblik og sådan en omgang kan godt tage langt tid.

• #21   11. maj 2014 Maria: Jeg har også overvejet idéen, men det der holder mig hen er at jeg ikke ved hvordan hun er helbredsmæssigt og det samme med killingerne. Hvis hun har en virussygdom såsom aids eller leukæmi, så har killingerne det sandsynligvis også og i så fald vil det bedste nok være at de får fred. Det kan en organisation teste for, men tror ikke en plejefamilie fundet på facebook har økonomi til/vil ofre penge på at teste hele bundtet. Det ville jeg i hvert tilfælde ikke have økonomi til.
    Derudover kan mormis (+killinger) blive neutraliseret og få nye hjem gennem en organisation, hvor det ville være sværere for en privatperson at få råd til neutralisation + at finde hjem til dem..

Såfremt ingen organisationer melder sig til at hjælpe, så må hun komme herhen eller hjem til en ven og så må jeg ligge penge til side til dyrlægen..

• #22   11. maj 2014 Altså 1812 svarer i døgndrift = dyrenes vagtcentral (DB)

• #23   11. maj 2014 prøv at kontakt dyrlægen i overgade i morgen. De tager nogle gange katte ind og sender dem videre til internatter

• #24   11. maj 2014 Marianne: Det er prøvet, men de henviste til kredsformændene her i Odense..
    Anja, det vil jeg prøve imorgen smiley

Ville det være dumt af mig evt at snuppe hende i nat og give hende et rum for sig selv indtil der er et internat der svarer?

• #25   11. maj 2014 næ det ville jeg nok også gøre. Bare i tilfælde af at hun syntes at de skal ud

• #26   11. maj 2014 Helt ærligt, det ville jeg gøre, hvis jeg havde muligheden for det.

Hvis de oprigtigt er så ligeglade med hende, som du giver udtryk for, vil de sikkert ikke engang bemærke, at hun er væk. Bare tanken om at hun skule føde ude i naturen og bidrage til flere vildkatte, giver mig ondt i maven

• #27   12. maj 2014 Prøvede i nat, men det viste sig at de havde spotlys og en stor hund smiley Nåede kun lige at holde bilen ude ved vejen, så stod han der med hunden og råbte af os og troede at vi ville stjæle diesel.. Fik snakket med ham, men mht katten er han udenfor fornuftig rækkevidde. Han vil ikke fodre på hende, vil ikke have hende ind, men vil heller ikke af med hende smiley Kun killingerne..

Jeg ved ikke om jeg skal give det et forsøg mere om dagen. Den er mest ovre ved min kærestes ven, men er sikker på at de heller ikke vil have vi gør noget. De holder meget på at det ikke er deres problem, men kun naboens. Pga utallige indbrud derude er de meget obs på når folk kommer derude og har spotlys overalt, så det er ret svært.
    Men tænker helt sikkert at prøve igen..

• #28   12. maj 2014 Kan du ikke få lov til evt. at sætte en kattefælde op hos din kærestes ven? Og så håbe at hun går i den (:

• #29   12. maj 2014 Altså så må du faktisk ikke luske rundt på hans private grund med mindre det var din egen kat der var derinde. Pas nu godt på dig selv. Det er prisværdigt du vil hjælpe katten men sidder du først hos politiet for forsøg på indbrud eller har fået et gok i nødden fordi han tror du er en tyv. Så gavner det nok hverken katten eller dig.

• #30   12. maj 2014 bor katten i odense?

• #31   12. maj 2014 Katten bor i Odense (omkring sanderum).
    Tror ikke min ven skal vide noget om at det er mig der gør det, for tror godt han kan finde på at melde mig eller sladre til sine forældre eller naboerne.
    Det var også for dumt at tage derud på den måde, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre smiley Sonja fra MinVenKatten har lige svaret og sagt at de godt vil tage hende ind, hvis jeg kan få fat på hende og komme ud med hende, så er lidt panikken.
    Fik fyret en undskyldning af med at jeg ikke kunne finde min mobil og at jeg troede jeg havde tabt den i min vens indkørsel og at det var derfor jeg holdt ved vejen, så jeg ikke fik den kørt over.. Men den hopper han nok ikke på igen smiley

• #32   12. maj 2014 Nej, du kan ikke tage derud igen nu, og det bør heller ikke være din opgave. Som du tidligere har nævnt vil det også bare komme til at gå ud over en anden kat, som idioten så anskaffer sig.
    Der MÅ da også være en dyreværnsmedarbejder/kredsformand, der vil tage ud og snakke med ham, så der forhåbentlig kan findes en løsning!

Gid Dyreværnet Rødovre kunne rykke ud dertil i en fart - fra tv-serien fik jeg det indtryk, at deres medarbejdere var ret dygtige til at tale med umulige mennesker.

• #33   12. maj 2014 Fik følgende svar fra dyreværnet:

Kære Maja

Dyreværnet ser sig desværre nødsaget til i en periode at lukke ned for at behandle dyreværnssager med katte.

Vi henviser derfor til de øvrige dyreværnsforeninger eller ringe 1812.
    Hvis sagen haster kan du også melde det til politiet.

De bedste hilsner
    fra
    ...........
    Dyreværnet

Jeg kan sige så meget at hende der svarede mig, var hende der fortrinsvist var med i serien. Men hvis de har fyldt op, har de jo fyldt op desværre smiley De var også mit bedste bud ellers..

• #34   12. maj 2014 smiley

• #35   12. maj 2014 Poltiet skrev:

Hej

Tak for din henvendelse.

Den bedste måde at hjælpe katten på er, at kontakte Dyrenes Vagtcentral på tlf. 1812.

Det er den instans, som vi henviser til, hvis der er en situation, som du beskriver nedenfor.

Med venlig hilsen

Servicecentret

Fyns Politi

/bbk

Og når jeg ringer til 1812, så henviser de til kredsformændene. Den eneste kredsformand jeg er kommet igennem til, mener ikke der er beviser til at fjerne katten.. Selvom han ikke engang har været derude smiley

• #36   12. maj 2014 Øv, hvor ærgerligt. smiley

Kan du ikke få fat i en anden DB-kredsformand så?

• #37   12. maj 2014 Mon KV tager ud for at tale med folk.... ? (mener dog ikke, de gør)

• #38   12. maj 2014 Det kommer vidst an på hvor det er henne smiley

• #39   12. maj 2014 Det gør de ikke nej, dem har jeg også fået svar fra:

Hej Maja

Det lyder sørme ikke som om, de mennesker er ret rare.

Desværre må vi ikke gå ind i dyreværnssager. Der skal du have fat på Dyrenes Beskyttelse eller lave en anmeldelse hos politiet. Dyrenes Beskyttelses telefonnummer til hovedkontoret er: 33 28 70 00.

Jeg håber du får stoppet dem, da det helt korrekt er både ulovligt og dyremishandling.

Med venlig hilsen
    ..................
    Kattens Værn

Prøver med jævne mellemrum at ringe til de resterende 4 kredsformænd der er her i Odense området, men ingen svar endnu smiley

Svaret fra MinVenKatten lyder således:

Hej
    Øv en sag du der har fået på halsen.
    Jeg kan anbefale dig at du kommer med katten til os. Hvis katte ikke er øremærket eller chippet viser den jo ikke et ejerforhold. Når den oven i købet bliver fodret af andre end ejeren må vi jo formode at de ikke er intereseret i katten. Når i kommer med katten skal i medbringe den formodede ejers adresse. Så vil jeg sende dem et brev hvori at jeg skriver at vi har fået en kat indleveret og tror det er deres. Hvis de henvender sig for at få katte udleveret vil jeg konfronterer dem med min viden om at de drukner killingerne. Højst sandsynlig kontakter de os slet ikke.
    Desværre kan vi ikke melde dem for drukningen af killingerne da vi/ du ikke har beviser for dette.
    Venligst ...........
    MinVenKatten

• #40   12. maj 2014 Pyyyyha smiley

Hvad med OASA? Jeg kender ikke så meget til dem, så ved ikke hvad de er "værd" i sådan en lortesituation, men kan da huske, at jeg før har læst om, at de er gået ind i dyreværnssager.

• #41   12. maj 2014 Har du forresten snakket med nogen fra DBs hovedkontor?

Jeg tænker at det må være DBs opgave at tage ud og snakke med ham - og enten finder de en løsning til kat og killingers bedste, eller også må de melde ham til politiet.

• #42   12. maj 2014 Hovedkontoret sender mig også videre til kredsformændene og fyns politi smiley Håber på at kunne komme igennem til en af dem i løbet af i dag, men det virker ikke som om det er noget de tager så seriøst.

Vil prøve at ringe til OASA.

• #43   12. maj 2014 Jeg har lige talt med 1812 fordi jeg virkelig ikke bliver sur over der ikke er noget der gor noget men bare sender dig videre til den næste.. Jeg fortalte at div. kredsformænd ikke havde taget tlf. samt at du var blevet afvist af 1. Men vi aftale at jeg meget gerne måtte få dig til at ringe til dem igen, så de kunne rette henvendelse til den frivillige de har i det område.. Så skynd dig at ring til dem og se om ikke de vil gøre et eller andet....

• #44   12. maj 2014 Ja , der sku så stå bliver sur over istedet for ikke sur over:-)

• #45   12. maj 2014 kan du ikke lave en aftale med din ven om at de lige lukker den ind og ringer til dig? Ikke andet. De behøver ikke at vide hvorfor og hvor den skal hen.
    ellers prøv at forhør dig hos dem om du må sætte en fælde op, hvis de ikke vil indvolderes. Sonja har en som hun låner ud

• #46   12. maj 2014 Min kæreste har også lige ringet og han kunne ikke komme igennem til nogen af dem smiley Hende der bor tættest på os lagde på (kan selvfølgelig godt være hun har travlt de her dage). Tror jeg får ham til at prøve at ringe til 1812. Han er lidt hårdere end mig.

Tror ikke det er smart at min ven finder ud af at vi tager hende desværre smiley Han er en sladderhank og i teknisk forstand stjæler vi jo katten, hvis vi tager den på den måde. Er bange for at blive meldt til politiet for henholdsvis ulovlig indtrængen og tyveri.

• #47   12. maj 2014 Sandsynligheden for at du bliver meldt for tyveri er lille. Så snart katten er ude af dine hænder, på et internat, kan ingen bevise at det var dig

• #48   13. maj 2014 Selvom mit hjerte bløder for disse katte , så vil jeg personligt ikke bryde loven da det også i denne situation er bedst at have sit på det rene, smiley

• Selma V
    Selma V Tilmeldt:
    aug 2022

Følger: 12 Følgere: 4 Svar: 1
    #49   7. aug 2022 Det er helt forfærdeligt at tænke på at der er nogen der drukner kattekillinger det er jo ulovligt og det må være en frygtelig død godt du fik dem meldt

Kommentér på:
Hvem skal man henvende sig til (drukning af killinger)

Annonce