Hvem skal man beholde? Et svært valg. {{forumTopicSubject}}
Jeg håbede aldrig jeg ville komme til dette dilemma...
Men krisen er ikke vendt, og vi står nu med et ben ude af huset allerede.
Jeg kan slet ikke holde ud, at skulle af med mine katte, men hvis huset snart ender på tvangsauktion, er der jo slet ikke noget tag over hovedet på nogen af os.
Vi har snakket om at prøve at finde en lejlighed og så må vi gå i betalings standsning... jeg ved det lyder rigtigt dårligt. men har slet ikke nogen ide om, hvad vi ellers kan gøre. Jobs hænger ikke på træerne for tiden, og vi er allerede alt for langt bagud til at undgå katastrofe.
Men hvis det endelig skulle lykkedes os, at finde en lejlighed der tillader katte (hvilket heller ikke ligefrem hænger på træerne), er det nok ikke sandsynligt jeg kan beholde alle 10...
Det piner mig sgu af H til... for hvem af dem skal man beholde?
Jeg prøvede med en annonce for noget tid siden, men gik helt i panik og slettede den igen af frygt for, der rent faktisk ville komme nogen interesserede...
Det er jo ikke fordi man elsker nogen mindre eller mere end de andre... pyh, det er svært...
Hvad gør jeg i denne situation... endestationen er nået, og jeg er nødt til at gøre valget.
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Jeg ville personligt vælge de to eller den ene kat som jeg ved ville klare et "skift" dårligst. Men da du har 10 er der nok mere end en eller to som du måske mener ville det. Og ja ellers skal du gøre som Krista skriver - finde nogen gode plejefamilier, som kan tage sig af dem indtil i er på fode igen. Ulemper ved det er bare at de så skal flyttes rundt og måske bliver forvirrede....kommer også an på hvor længe de skal "udstationeres".
Pøj pøj med det hele.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
Jeg ville nok prøve det, som Krista skriver, at prøve at finde en plejefamilie ... Men selvfølgelig, det er jo også svært, at fuldføre det, da du sikkert ikke ved hvornår du kan få dem igen pga jeres sværre boligsituation ...
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Så ved ikke helt, om plejefamilier bare bliver for pinefuldt, hvis I forstår...
Når jeg ikke ved, om jeg nogensinde kan få dem tilbage igen.
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg tror hvis det var mig vil jeg beholde de ældste og så gå af med dem der kommet ind i familingen sener syndtes ikke det ville være fære over få de ældste når de har være længst i familienen men igen det er jo bare så pokkers svært få men elsker jo de små pels klumper
sender lige en masse knus og krammer
og håber på du finder frem til en løsning som funger både få dig og kattene :0)
Knus Michelle
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
Kan også godt forstå du ikke kan vælge, men er der ikke mulighed at prøve om man kan leje sig ind i et hus hvor man må have dyr. Selv om de måske nok heller ikke hænger på træerne.
Håber virkelig du finder en løsning hvor du slipper for at skulle af med nogen af dine katte.
Mange tanker fra
Mille
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 337
Jeg ville måske nok oprette en annonce og sætte alle kattene til salg. De to katte der er tilbage til sidst må du jo så beholde.
Jeg ved, at det er en hård måde men det er umuligt at vælg og ret svært til tider at finde hjem til voksne katte.
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 50 Katte: 9 Emner: 43 Svar: 5.172
Så var jeg nok ligeglad med hvordan huset var...Bare jeg kunne beholde mine misser.
Ellers ville jeg nok også beholde de ælste.
Hvor kommer du fra? Så kunne du jo få folk til at holde øje med huse der var til leje i dit område. ;o)
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Held og lykke.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Har kun søgt på steder, hvor katte er tilladt, og hvor de ikke har en begrænsning på antallet.
Alligevel er 10 katte mange at fodre, så tror jeg vil finde et nyt hjem til 4 af dem, så der også bliver luft til resten, hvor end vi så ender med at kunne bo.
Men tak for alle jeres råd... det er svært at holde alle de her ting inde nogle gange.
Hvem skal man beholde? Et svært valg.