{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

gravid og tømme bakken?? {{forumTopicSubject}}

Er det noget med at man ikke må tømme bakken som gravid?? Gælder det gennem hele graviditeten eller hvordan?? Er det bare helt off limit eller kan man gøre det hvis man tager nogle forholdsregler som bruger hansker osv?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid og tømme bakken??
  • #1   10. aug 2014 hvis du ellers vasker hænder efterfølgende og eventuelt bruger handsker så sker der ikke noget. Jeg har altid tømt bakker i alle mine tre graviditeter uden problemer.

• #2   10. aug 2014 Du kan jo få taget en blodprøve hos din læge som viser om du allerede har toxosplasmose. Hvis du allerede har haft sygdommen så kan der slet ikke ske noget.

• #3   10. aug 2014 Hvis det er inde katte er risikoen endnu mindre smiley
    Handsker kan du også bruge,, med mindre du vil have en undskyldning for, at en anden gør arbejdet smiley for jo der er en risiko, selv om den er lille.

• #4   10. aug 2014 Tak for svar (: Jeg tror lige jeg vil høre min læge om de evt. vil teste om jeg allerede har det der man kan få. Min kæreste gør det skam også når han har muligheden, men her i sommer har han ikke være hjemme i hverdagene og så har jeg jo selv måtte gøre det.

• #5   10. aug 2014 De fleste der har haft kat et godt stykke tid har haft toxoplasmose
    http://www.ssi.dk/service/sygdomsleksikon/t/toxoplasmose.aspx

Og er dermed immum, man har infektionen uden symptomer og ved ikke man har haft det, så sandsynligheden for at du er immun er ret stor, men en simpel blodprøve hos lægen kan fortælle det..

Er du ikke immun så kan du stadig rengøre kattebakken, dog vil jeg anbefale dig at bruge handsker og måske også maske for ikke at indånde støvet fra bakken, og så selvfølgelig altid vaske hænder bag efter...

Man skal selvfølgelig passe på sit kommende barn for det kan jo give defekter hos barnet, men man behøver heller ikke være hysterisk, jeg har kendt rigtig mange gravide der har ordnet kattebakke under deres graviditet blot med de forholdsregler og ingen af dem har fået børn med problemer..

• #6   13. aug 2014 Min læge og jdm sagde til mig at hvis jeg kunne bruge et par gule gummi handsker, så lå der ikke noget problem i det smiley
    Og mine børn fejler altså ingenting smiley

• #7   13. aug 2014 Tak for svar. Johnny h. jeg har været ude og købe de der engangshansker smiley Og så gør kæresten det når han er hjemme til det.

Kommentér på:
gravid og tømme bakken??

Annonce