749 visninger
|
Oprettet:
gravid og tømme bakken?? {{forumTopicSubject}}
Er det noget med at man ikke må tømme bakken som gravid?? Gælder det gennem hele graviditeten eller hvordan?? Er det bare helt off limit eller kan man gøre det hvis man tager nogle forholdsregler som bruger hansker osv??
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Handsker kan du også bruge,, med mindre du vil have en undskyldning for, at en anden gør arbejdet for jo der er en risiko, selv om den er lille.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
http://www.ssi.dk/service/sygdomsleksikon/t/toxoplasmose.aspx
Og er dermed immum, man har infektionen uden symptomer og ved ikke man har haft det, så sandsynligheden for at du er immun er ret stor, men en simpel blodprøve hos lægen kan fortælle det..
Er du ikke immun så kan du stadig rengøre kattebakken, dog vil jeg anbefale dig at bruge handsker og måske også maske for ikke at indånde støvet fra bakken, og så selvfølgelig altid vaske hænder bag efter...
Man skal selvfølgelig passe på sit kommende barn for det kan jo give defekter hos barnet, men man behøver heller ikke være hysterisk, jeg har kendt rigtig mange gravide der har ordnet kattebakke under deres graviditet blot med de forholdsregler og ingen af dem har fået børn med problemer..
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 5
Og mine børn fejler altså ingenting
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
gravid og tømme bakken??