{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Vold {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg ved ikke om jeg overhovedet burde skrive det her, herinde.. Men jeg har brug for hjælp, brug for råd..
Denne er bestemt ikke for børn og barnlige sjæle, det er et råb om hjælp! Da jeg sidder her, og er helt ude af den...

Det hele er lidt indviklet, men jeg vil prøve at forklare mig så godt som muligt..

Det hele handler om min storesøster, som er noget ældre end jeg.
Hun har været i et forhold med en mand siden, 2000/2001.
Min søster har to børn, én fra før hun mødte ham, og én sammen med ham.

Vi (hele familien) har hele tiden vidst, at der var noget galt med ham.. Han har et hidsigt temperament, og ligger bestemt ikke skjul på det. Han har førhen både slået og sparket min søster gul og blå. Hvilket resulterede i at hun gik fra ham, og blev truet til at betale uhyrlig store summer penge, for slitage af bil, seng og jeg skal komme efter jer. Hun betalte pengene, i den tro at hun ville slippe af med ham, men det kunne hun ikke.. Han var ALLE steder! Sågar på parkeringspladsen ved hendes lejlighed, kunne han sidde i flere timer, for at holde øje.. Hun fik et polititilhold.. Og så var der ro... I 3 dage, og så brød helved løs igen. Hvad der så skete og ikke skete ved ingen (udover de to), men de fandt sammen igen, og boede i hans lejlighed.

Min far døde i 2006 og i 2007 blev min søster udlært, hun holdt fest og det hele virkede så rosenrødt, indtil alkoholen talte for os alle.
Min daværende kæreste og min søster talte meget sammen den aften til festen, hvilket resulterede i at hendes kæreste blev jaloux, og bankede min kæreste. Han valgte at stikke af derfra, og jeg prøvede at berolige min søsters kæreste, og fortælle at der altså ikke var nogen grund til at blive jaloux over at de havde snakket sammen. Min søsters kæreste begyndte derefter at blive nærgående, og jeg gik ind for at hente min jakke- for det ville jeg ikke være med til! Jeg fortalte min søster, at jeg ville gå, og hun bad om en forklaring, hvilket hun også fik. Men jeg skulle ikke have været ærlig, for det resulterede i at hun knaldede mig et par på skrinet også, og så kunne jeg få at vide, at det var MIN skyld, at vores far var død.

Der gik år hvor vi ikke talte sammen, og så begyndte vi stille og roligt igen. Men det gik selvfølgelig også galt.. Hun har nu ingen kontakt til nogle a hendes søskende, hendes bedsteforældre eller vores mor.

Jeg ved at de har købt hus sammen, og har fået er barn sammen i den tid, der ingen kontakt har været. Da vi bor små 10-12 km fra hinanden, kan vi ikke undgå at støde på hinanden, men vi er fremmed mennesker for hinanden. Dét gør ondt.

Hendes ældste barn, har jeg mødt et par gange siden hen, og denne kender mig jo udemærket, og hvis min søster ikke er i nærheden bliver der råbt "Hej moster!!!" Og jeg får både knus og klem. Hvilket selvfølgelig smelter mit hjerte, for Gud hvor jeg elsker og savner denne "unge"..

Nå, men grunden til at jeg skriver til jer NU! Er at jeg i dag stødte på min søsters veninde (troede jeg).. Vi stod og snakkede lidt, og så rendte nysgerrigheden af med mig, jeg måtte vide hvordan det gik.

Veninden fortalte mig, at hun ikke længere havde kontakt til min søster, og ikke havde haft det i 2 år.. Jeg kiggede undrende på hende, og den fangede hun..
Hendes fortælling kommer her:
Min søster var for 2,5 år siden kommet løbende hjem til hendes daværende veninde, med det ældste af sine børn. Hun var tævet gul, blå sort og grøn, og lignede noget der var taget ud af en virkelig voldsom film. Hun fortalte at det var hendes kæreste der havde gjort det, og spurgte om hun måtte være hos dem med barnet (som da må have været ca. 11/12 år), indtil hun fandt et andet sted. Det måtte hun gerne. De fik ringet efter politiet, og fik anmeldt sagen, og ca. 1/2 time senere, kom en politibil og afleverede det mindste barn, og manden sad på bagsædet af bilen.
Den ældste af børnene, fortalte nogle virkelig grumme historier om hvad der foregik der hjemme (dem fik jeg heldigvis ikke)..
Senere hen fik min søster en lejlighed, og 2-3 måneder senere, flyttede hun tilbage til udyret, hvorfor ved ingen...
Veninden har ikke længere kontakt til min søster, da hun havde "spildt" tid og kræfter på at hjælpe min søster, med...... Absolut ingenting, for bu var alt jo ved det gamle igen...

Og her slutter min historie....
Nu sidder jeg med al den information, og ved hverken hoved eller hale...
Hvad kan jeg stille op? Kan jeg overhovedet stille noget op?!
Jeg vil jo gerne hjælpe - men ved også at jeg ikke kan hjælpe min søster, før hun vil hjælpes!
Jeg tænker på børnene, specielt den store da jeg ved at det ikke er hans, og sikkert også står for tur nogle gange...

Gode råd søges smiley

Vh. En fortabt lillesøster og moster...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vold
  • #2   8. jan 2014 Man har indberetningspligt til kommunen, hvis man ved - eller har mistanke om at børn mistrives, hvilket jo i høj grad gælder i denne her sag. Så jeg ville hurtigst muligt troppe op på kommunen personligt og forklare dem sagen!
    De SKAL gøre noget, eller som minimum undersøge sagen og så kan man jo håbe din søster får øjnene op og kommer ud af det forhold - for sine børns skyld!
    Selvfølgelig også sin egen, men hun har trods alt et valg, det har børnene ikke.

Hende kan du ikke gøre noget for, medmindre hun selv er med på at få den hjælp hun har brug for.

• #3   8. jan 2014 Du har pligt til at indberette til kommunen hvad de stakkels unger er udsat for...Din søster kan du ikke gøre noget for...Har prøvet det så mange gange med de mødre hvis børn jeg havde i familiepleje.

• LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #4   8. jan 2014 Det skal du altså indberette

• #5   8. jan 2014 Kan jeg også indberette noget, som jeg ikke personligt selv ved noget om.. Jeg mener, det kan jo være en "historie", som veninden har fundet på..
    Og det med at jeg og min familie selv vidste det fra førhen, kan man vel egentlig ikke bruge til noget nu?!
    Tak for jeres svar, har selv haft det inde og vende, men så kom ovenstående spørgsmål frem i mit hovede... Og det var egentlig derfor jeg delte min "historie" med jer..
    Det virker som et ondt ondt ondt ONDT mareridt! smiley

• #6   8. jan 2014 Ja, hellere indberette 1 gang for meget, end 1 gang for lidt smiley

• #8   8. jan 2014 En mistanke er nok og din er det man kalder begrundet mistanke og det skal du simpelthen underrette kommunen om (også for din egen skyld) du kan et gøre det anonymt så søster og manden ikke har nogen chance for at finde ud af hvor det kommer fra...

• #10   8. jan 2014 Min svigerinde er havnet i næsten samme situation!
    Vi i familien er også dybt berørte og ulykkelige over situationen.
    Min svigerinde og resten af familien er bange for ham - undtagen mig.....

Men mit bedste råd..... Skriv et brev, og aflever det, så du er sikker på, at hun får det. Skriv dine tanker og følelser - og at du ikke kun tænker på hende, men i aller højeste grad, også på hendes børn.
    Giv hende et tilbud om hjælp - f.eks at få hende på et kvindehjem for voldsramte kvinder. Og skriv at hun jo først og fremmest er mor, og stil hende det spørgsmål, om hun virkelig mener børnene har det godt, i sådan et voldeligt hjem.

Men gør det samtidig klart - tilbudet gælder kun denne ene gang - går hun tilbage til idioten igen, så hverken kan eller vil du hjælpe hende!

Det er mine tanker.... for jeg håber og tror, at hun inderst inde godt ved hun har et problem, men ikke har kunne findeler vej ud, efter hun stoppede al kontakt med familien.

• #11   8. jan 2014 Tak!! Det vil jeg gøre.. Og det bliver anonymt, for jeg skal ikke nyde noget, med at få et par på hovedet. Tak igen, nu ved jeg hvad jeg skal i morgen formiddag!!

• #13   9. jan 2014 Sikke en forfærdelig historie. Jeg tænker at hvis du indberetter det, så går de jo ind og undersøger tingene, og der vil de jo kunne se at han er anmeldt for vold tidligere, og hun har haft et politihold mod ham. Desværre må din søster have meget lave tanker om sig selv, siden hun føler hun ikke er mere værd end sådan en mand. Men vi hører jo historierne igen, og igen. Hvordan kvinderne måske går fra manden, men enten ryger tilbage, eller finder en anden voldelig mand.
    Men som der tidligere blev nævnt, hvis kommunen pludselig banker på døren og der er en fare for at hun kan miste hendes børn, så kan man håbe det er det skub hun har brug for.

• #15   10. jan 2014 Jeg synes det er et godt råd Laura S har givet dig. Det er muligt at få anonym rådgivning og de ved rigtig meget om sådan noget. De ved sikkert hvad du bedst kan gøre som pårørende.

• #16   10. jan 2014 Tusind tak for den besked Laura..
    Det er utrolig svært at stå i den her situation, men må jo kæmpe lidt på sidelinjen, og håbe at der sker noget.
    Har talt med en fra kommunen, og har bedt om at være anonym, da jeg bestemt ikke har lyst til, at han tropper op på min adresse, og at jeg så står for tur.

Jeg savner min søster rigtig meget, og ville også ønske at jeg havde noget med børnene at gøre. Familie er det vigtigste i mit liv, så derfor synes jeg det her er et sandt mareridt!
    Har jo i længe gået og håbet på, at hun ville vågne op, og se at det er helt galt, men den dag kommer nok aldrig, medmindre hun får hjælp til at indse det. Og hun er mor, med stort M! Og er sikker på, at kommer der indberetninger nok ang. Børnene, er det med garanti en "øjenåbner"...
    Eller... Det håber jeg hvert fald..

Endnu engang tak fordi I alle har givet jer tid til at svare... Følte mig godt nok ynkelig smiley

Kommentér på:
Vold

Annonce