Noget lusket på Facebook... {{forumTopicSubject}}
Jeg fik en venneanmodning fra en pige, som jeg ikke kender. Jeg kunne se at vi kun havde 1 fælles ven, en pige jeg rider sammen med på 15 år. Jeg spurgte hende "Kender vi hinanden?" Hvortil hun svarede "nej ville skrive bare heh" Jeg spørg så min veninde der er venner med hende, hvem hun er. Hun svarer så, at hun ikke kender hende, men at hun også fik beskeden at hun ville skrive sammen, og har efterfølgende spurgt min veninde, om hun ville skype (det svarede min veninde ikke på)
Jeg går så lige ind og ser nærmere på den her pige, som i øvrigt er en køn ung pige. Hendes venneliste består stort set udelukkende af unge kønne piger, og der får det bare nogle alarmklokker til at ringe hos mig. Jeg kan kun se hendes profil billede og meget få oplysninger om hende.
Men jeg har på fornemmelsen, at der måske sidder en mand bag skærmen på den her profil, og søger efter unge piger. Jeg har sagt til min veninde, at hun omgående skal slette pigen fra sin venneliste, hvilket hun har gjort.
Men hvad kan/skal jeg så gøre nu? Skal jeg overhovedet gøre noget? Det virker bare mistænksomt, og hvis der er tale om identitets tyveri skal det jo stoppes.
Råd søges.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
jun 2009
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Forleden dukkede der en op.... og jeg søgte på profilen... og kunne overhovedet ikke finde den profil der ville være venner med min datter (altså en skjult/hemmelig profil)... så den meldte vi fra min datters profil....
Man skal aldrig lukke folk ind på en profil man ikke kender i virkeligheden.... heller ikke selvom de er venner med ens venner !!!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Her inde har jeg et par gange fået venskabs ansøgninger fra meget unge bruger, som jeg slet ikke har set i nogle tråde, dem har jeg afslået og skrevet en lille PB til om, at dem jeg har som venner her, enten er nogle jeg kender personligt, eller har talt meget med her inde.
På face har jeg nogle få som jeg kun kender fra nettet, de fleste er jo bare folk jeg vil holde kontakten med, jeg har så fået kontakt med en jeg ikke har set siden jeg var barn det er lidt sjovt.
jun 2009
Noget lusket på Facebook...