{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.085 visninger | Oprettet:

Min datters far er Jehovas Vidne, Dilemma! {{forumTopicSubject}}

Har ikke meget tid, så gør det kort...

Min eksmand er Jehovas Vidne -det er jeg ikke! Min lille 6-årige datter er splittet og forvirret... Han tager hende med til alt -møder, stævner, studier...

Hun er bange, hun græder og siger at hun er ked af at jeg ikke er jehovas vidne, for så kommer jeg ikke med til "den nye verden/paradiset" Med andre ord tror hun at hendes mor kommer i helvede....

Jeg føler hun trækker sig væk fra mig... Hun for så mange mærkelig ting at vide i rigssalen, og hun tror hårdnakket på det hele!

Hvad skal jeg gøre? Kan jeg tillade mig at sige, at hun ikke må komme i rigssalen, før hun er blevet ældre?

Håber nogen kan hjælpe....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min datters far er Jehovas Vidne, Dilemma!
  • #1   23. okt 2012 tror du skal snakke med en vejleder eller sagsbehandler som har lidt mere styr på det end vi har her smiley

• #2   23. okt 2012 Kan du snakke med din eksmand om det?

Ligemeget hvad, mener jeg at du har alt ret til at forbyde det til hun bliver lidt ældre, da det tydeligvis ikke er godt for hende. Men jeg tror i bund og grund at det handler om, at du er nødt til at mærke efter i maven hvad der er rigtigt - Der er egentlig ikke andre der kan fortælle dig hvordan din datter har det.

• #4   23. okt 2012 Tror du skal snakked med nogle der ved noget om det.
    Men jeg ville synes det var op til dig og din eks mand, at afgøre, hvilken tro hun skal følge.
    Hvilken tro er hun opdraget med? Det lyder som om hun er opdraget efter faderen.
    Jeg vil ikke selv være Jehovas vidne, da jeg har gået i klasse med nogle der var det, synes man bliver skåret fra så mange ting, som kristne børn ikke gør. Omvendt kommer de kristne børn ikke med til deres fester.
    Men da der er overtal af kristne børn i børnehaver/skoler, ville jeg nok tænke på mit barn, og lade dem vokse op i den kristne tro.
    Det må være forfærdeligt ikke, at blive inviteret til fødselsdage, for det må man ikke deltage i, når man er Jehovas vidne smiley

Men jeg vil råde dig til, at snakke med nogle der har forstand på det.

• #5   23. okt 2012 At han vil byde hende det!
    Ved ikke hvad man kan gøre, og ser oss ud til at du har fået lidt råd med på vejen, så ville bare ønske held og lykke smiley

• #6   23. okt 2012 Hvis du har forældre myndigheden,så hælp din datter,hun lyder som en meget bange ulykkelig pige,hun er kun 6 år ,nogle må beskytte hende,hvis jeg var dig ville jeg kæmpe med næb og klør ,vidnerne ødelægger hende jo med deres fanatisme smiley

• #8   23. okt 2012 Det har du helt ret i Otto smiley

• #9   23. okt 2012 Jeg kender også et Jehovas Vidne hvis forælde er skilt - faderen er ikke et vidne, men hendes mor bor i Californien, gift med et andet Jehovas vidne.

Hendes familie er også noget værre rod.
    Vi er jævnaldrende og mødes i anden sammenhæng end Rigssalen, for jeg kunne ikke drømme om at konvertere til denne trosretning.

Hun påstår at hun som 9-årig selv valgte at blive Jehovas Vidne.
    Jeg VED at hun og hendes mand opdrager børnene i troen men jeg tillader mig at sige at de er hjernevaskede og at de opdrager børnene i den tro at det er det bedste for barnet - derfor skal du vide at hendes far gør det han tror er det rigtige - og at det ikke er af ondskab overfor dig.
    Jeg kan godt forstå at dit barn er bange for at miste dig, for de tror på evigt liv og de tilrettelægger hele deres liv efter hvad de skal.

Nogle er mere ekstreme end andre - ligesom andre trosretninger. Bente har meget kontakt til både hendes far og søster som ikke er Jehovaer. Det kan altså hvis I samarbejder og hvis din eks-mand ikke er alt for hjernevasket godt lade sig gøre at du beholder kontakten til din datter. Mødet i Rigssalen er ligefrem noget de ser frem til! Stævner er noget STORT for dem. Din datter vil opleve at han har en vennekreds af dimensioner! Og de er virkelig hengivne overfor hinanden - men omvendt så angiver de også hinanden fordi de er bange for at lyve!
    En lille sjov historie:
    Hendes datter havde i samme alder som dit, lavet lidt ballade på vejen. Sådan som nu små børn gør. Løber og leger og dummer sig.
    De fik besøg af Ældste for at advare forældrene om at deres barn var på vej ud i noget "grimt noget". De rystede på hovedet da han gik.
    Hvis han får held til at "vende" hende til jehova, så kan hun ikke blive døbt før hun kan svare rigtigt på - jeg tror at det er 80 spørgsmål. Inden da er hun ikke et "rigtigt" vidne.
    Hvis du kan overtale hendes far til at lade være med at tage hende med i rigssalen og med ud at missionere (stemme dørklokker) så kan det måske lykkes at hun får en harmonisk opdragelse. Du skal bare sikre dig, at han ikke er ekstrem troende.
    Jeg ved at min bekendte haolder "gavedage" i forbindelsemed julen - de kalder det bare noget andet. Netop for at børnene også kan sige: "Jeg fik en playstation" eller hvad ønsket nu var.
    Hvis du kan aftale at han erstatter julen med gavedage de år hvor han skal have hende, så kan det være at hun ikke går glip af så meget. Så kan I fejre "rigtig" jul inden hun kommer ud til farmand.
    Jeg ved ikke om min lange smørre hjalp dig, men du skal helt klart have en god dialog med hendes far, så hun først i teenageårene kan få lov til at vælge om hun vil konfirmeres eller døbes.
    Jeg synes at det er en rigtig vanskelig situation du står i, men hvis hun bor hos dig og farmand kun har hende i weekend og ferier, så tror jeg at der er en god chance for, at hun vender ryggen mod Jehova - jeg håber det i hvert fald.

• #10   23. okt 2012 Jeg går udtra at statsamtet allerede er rodet ind i det, for skolen tager jo kontakt til kommunen hvis de aner at der er noget rablende galt med barnet.

• #12   23. okt 2012 Felis: Jeg vil bare lige sige, at da jeg mødte min datters far, havde han lige kæmpet en hård kamp for at komme ud af det. Jeg vidste -ligesom ham, at han aldrig ville gå tilbage igen... Men ja! Ville ønske at jeg havde tænkt mig bedre om...

Vi har detsvære delt forældremyndighed, men jeg har besluttet mig for at kæmpe -om så det ender i statsamtet... Vil ikke opgive min egen datter!

Til alle: Tusind tak for hjælpen smiley

Vi har møde i dag med en familieterapeut, er nervøs... Om muligt, skal jeg nok opdatere.... Igen, tak!

• #13   23. okt 2012 Rolig nu Felis.
    Hendes far kan ikke nægte hende at modtage blod når hun ikke er et jehovas vidne - og det er hun reelt ikke endnu.

Du skal ikke være nervøs for terapeuten - han/hun er kun til for jer:)

• #14   23. okt 2012 Og Felis:
    Det er ikke sådan lige til at komme ud af.
    Forestil dig at dine bedste venner - evt familie bønfaldt dig om at komme tilbage med begrundelsen: "Du kan jo bare angre"?
    Nææhh... det er nemmere sagt end gjort og man kan altid være bagklog.

Den eneste mulighed for a blive SMIDT UD af Jehovas Vidner er utroskab.

• #15   23. okt 2012 Felis:
    Jeg går ud fra, at du tog den sidste del af din kommentar kommer fra mit, da det vist er min formulering der går igen. I hvert tillader jeg mig lige at uddybe hvad jeg mente.

Jeg mener at, som mor, har hun al ret til at forbyde det. At det ikke gælder lovmæssigt medmindre hun vinder i retten er noget andet - Men det jeg ville frem til, var, at det på ingen måde vil være forkert af hende at forbyde det, når det er for hendes datters bedste. Altså, hvis det handler om tvivlen oppe i hovedet, om hvorvidt det er for barnets bedste, om hvorvidt man skal blande sig osv - Jamen så burde der ikke være nogen tvivl.

Jeg ville ikke kommenterer på det lovmæssige, da jeg altid mener at man skal prøve at få det til at fungere uden at skulle i retten med det - Og derfor har hun ret til, over for sin eksmand, at sige at hun ikke vil have hendes datter bliver trukket med ind i det. Lytter han ikke, må hun tag den i retten.

Kristina R:

Jeg ønsker dig alt held og lykke, også til din datter

• #16   23. okt 2012 Felis:
    Hvis du læser min smørre, så må de altså godt omgåes ikke-jehovas vidner.
    Ellers havde jeg aldrig lært hende at kende og for den sags skyld helller ikke hendes trosretning som jeg på ingen måder "velsigner". Jeg blev inviteret til morgensang i forb. med et sølvbryllup og jeg turde ikke at komme alene fordi at det sikkert vrimlede med troende.
    De lever et meget stresset liv, for på samme tid skal de både passe venner og familie samtidigt med job, stemme dørklokker, møde i rigssalen og bibelforelæsninger.
    Unge mennesker får lov til at komme ud at opleve verden - at missionere.
    Hendes datter har fundet kærligheden i Den Dominikanske Republik fordi hun var ude på noget hjælpearbejde og levede under forhold som vi andre ikke kunne acceptere. Det er jo tiltalende for unge.
    En anden af hendes døtre er lige blevet uddannet jordemor. De fremstiller det som den perfekte verden - både i nuet men også for evigt.
    Kan det andet end tiltale unge der er opvokset i miljøet?
    De er ikke bevidst onde, de er totalt hjernevaskede fra dag 1!

• #17   23. okt 2012 Og i DK har vi religionsfrihed hvis vi ikke havde, så havde Faderhuset og Evangelist da et endnu større problem.

• #19   23. okt 2012 Otto: alle trosretninger er langt hen vejen religioner. og er for det meste alle samme skrevet af en mands opfattelse af verden.

• #21   23. okt 2012 Otto: forstår ikke helt det du skriver. kan du omformulere det? smiley

• #24   23. okt 2012 ok nu forstår jeg, tak smiley
    i min verden så er tro på at der er noget højere end levende væsner, en religion.

• #25   23. okt 2012 Otto:
    Trosretning - jo!
    Det gør jo ikke den - og alle de andre "sjove" trosretninger til noget man kan forbyde selvom man kunne have lyst til det.

Jeg konfronterede hende engang med valg af litteratur - det er jo ikke alle bøger de læser. De formulerer det på den måde at man skal "have det godt med sin samvittighed" ved at læse bogen!
    Faktisk er de så naive, at når jeg har spurgt hende om hun da ikke blev træt af at blive svinet til ved dørene, så ser de det bare som om at de har fået én mere til at tænke på hvad der er ret og forkert.

• #26   23. okt 2012 Og "Otto":
    Traditionen tro må du gerne gå i rette med min viden. Jeg har jo bare fået indblik i hvordan en snæver kreds lever deres liv og jeg misunder dem det ikke")

• #28   23. okt 2012 TS: hvis nu, at i sammen (dig og eksmand) ikke kan finde et kompromis. så må du jo lærer din datter din tro på verden. jødedom, kristendom eller evolution(ateisme) hvad det nu kunne være.
    når hun så bliver ældre kan hun tage de ting hun har lært og veje dem og vælge det hun føler vejer mest i hendes liv.

dog håber jeg meget at du får hende ud af det da jeg ved at jehova må slå deres børn som en del af opdragelsen smiley

• #29   23. okt 2012 Mht. Jehovas vidner kan jeg så betro dig at der sikkert ikke sidder nogle at kigger med, for visse sider b.la. dating-sites er totalt no-go - ja nærmest syndigt!

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk tror på, bare de opfører sig som civiliserede mennesker, holder nallerne fra kriminalitet og betaler deres skat.
    Så må de tro på hvem-som-helst:).

Men du har ret, flere trosretninger hvor Jehova vist er den største fastholder medlemmerne i trældom for i den nævnte sekt har kvinder intet at sige! De kan IKKE arbejde sig til tops!

Men når jeg nævner Evangelist, så er det fordi der er en kvaksalver der har frataget en syg sin medicin, erstattet det med bøn og planter. Det er han da gudskelov blevet dømt for.

• #30   23. okt 2012 Og TS:
    Sørg for at hun kommer med til religionsundervisning i skolen - og sørg for at hun kommer med til klasefester. Hvis du lærer hende at hun ikke må drikke sig fuld, men gerne nyde alkohol i begrænsede mængder når den tid kommer, så kommer du heller ikke i konflikt med Jehovas love. Altså kan din eks-mand ikke gøre hende noget.
    Han er nødt til at acceptere at hun skal følge skolens undervisning så længe hun kun "er i lære" som vidne.
    Kære TS:
    Kæmp for din datter med næb og klør, men forsøg at beholde et samkvem med hendes far under forudsætning af at I bliver enige om hvad hun må deltage i.
    Jeg håber det bedste for dig og din datter og kom gerne med en jævnlig opdatering hvis vi må høre den, for det er altid godt at se en sag fra flere sider.

• #32   23. okt 2012 Trusler får de skam når de ender med en audiens hos "Ældste".
    De bliver bare pænt pakket ind så den stakkel der er inde ved ham føler sig skyldig og ikke får noget af at forsvare sig.

Og hvis der bag skærmen sidder et Vidne, så kom frit frem og fortæl din udlægning.
    Det er kun info der kan få os til at forstå hinanden.

I dette samfund hvor der både er IPhones med adgang til internettet kan de koble sig på i al hemmelighed og få set verden fra en anden vinkel.
    Måske vil det få nogle flere til at springe ud, men jeg tror at det er den vennekreds de har som holder dem fra det.
    Du drømmer ikke om hvor store deres bryllupper er. Hun havde været med til et med 400 deltagere. Det er jo en mega-fest for os andre "dødelige".

• #33   24. okt 2012 " Dont like me " har 100 % ret. Min datter står i nøjagtig samme situation.
    Det bedste du kan gøre, er at anmode om samtaler med en mediator (gennem amtet) og satse på at i i fællesskab finder en løsning. Pøj Pøj

• #34   24. okt 2012 Jeg er helt enig med hanne j.

• #37   16. dec 2015 Britt, har du set at tråden er fra 2012

• #38   16. dec 2015 Så røg man i den igen. Jeg synes bare det var så synd for barnet. jeg må indrømme jeg ikke orkede at læse alle svar. Og min bærbare er ikke hvad den har været. Det skulle jeg nok ha gjort. Hvordan filen kan den dukke som en ny tråd ?

• #39   16. dec 2015 Det forstår jeg heller ikke, jeg kunne først se den som ny efter du svarede i den. Underligt...

• #40   16. dec 2015 Nå jeg jeg nåede da at kunne slette selvom jeg kun har mit facebook log in.

• Rene L
    Rene L Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #41   25. dec 2015 Lyder som en opdigtet historie. Hos JV tror man ikke på helvede!

• #43   25. dec 2015 Ok men der var altså bare heller ingen nye svar.

Kommentér på:
Min datters far er Jehovas Vidne, Dilemma!

Annonce