1.214 visninger
|
Oprettet:
Er min birma han for tyk...?? {{forumTopicSubject}}
D. 8/12-09 bliver min lille han misser 8 måneder..
Og jeg kom til at tænke på hvor meget han kommer til at veje, vi har lige vejet ham og han vejer godt 5 kg..
Vi giver ham mad efter indformationen bag på hans mad, og nogle gange lidt ved siden af, men så spiser han ikk alt hans tørfoder også for han ikk så meget dagen efter så det passer ca med det han skal have..
Han for stadigvæk killingen foder og skal have det lidt endnu, kan man godt gå over til noget som der ikk er så fedt..?
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Hvad fodrer i ham med, og hvad giver i ham ved siden af?
Det er vigtigt at katten har adgang til tørfoder 24/7, han skal nok selv regulere indtaget, men hvis han kun får få gange i døgnet, så kan han nemt forspise sig, fordi han går og er sulten og ikke kan småspise når han er sulten.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 12
Han for alt hans mad på en gang om morgen det er mellem 80-90 gram og det holder til næste morgen, og de dage han for våd kost for han lidt mindre så han ikk for får meget..
Jeg ligger lige nogle nye billeder ind af ham..
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
Ofte er de meget tykke killinger flotte slanke igen omkring 1 til 1½ år gammel.
så fortsæt med killingefoder til den er mindst 10 måneder gammel, for at få vitaminer og mineraler nok.
Hilsen Heidi og birmabanden
nov 2007
nov 2007
maj 2009
feb 2007
og du vil møde dyrlæger, som straks vil sætte din kat på light foder. Her glemmer de bare at tænke på voksealderen på katten, og det er ikke korrekt at gøre det.
Nogle birmaopdrættere syntes, at en dreng på 4 kg er ok - mens andre vil finde det forkasteligt med en så lille vægt. Smag og behag, og birmaen er en medium kat, og jeg har faktsik aldrig set nogle steder, hvordan folk i sin tid diffinerede en mediumkat i kg.
Mine grænser for en birmastørrelse er, at hunnerne har normal vægt når de vejer 3 til 3.5 kg som fertile, så er de medium for mig - alt under er små og alt over er større. Jeg stræber selv efter en vægt på 3,5 til 4 kg på mine hunner - DET har jeg så ikke på dem alle desværre. Men det kan avlen jo gøre meget ved.
Og for mig skal en medium birmadreng være fra 4,5 til 5,5 kg - og alt under er små og alt over er større. Dog nyder jeg store drenge - sikke megabamser. Min største dreng i avl, som jeg 2 hunner efter, og 1 i 1. generation længer ude vejede 6,5 kg som fertil, når han ikke var tyk. Jeg siger jer bare hvor en bamse - og så havde han lige så meget pels som krop - hans søn Con Meo's Quatro er lige blevet 1 år, og er et momster som sin far. Dog vejer han ikke så meget - for nogle måneder siden vejede han 5.5 kg, og ved ikke hvad han er på nu.
PS....da jeg starede med at opdrætte med de linier, som er basen for hvad jeg har idag, for 10 år siden, blev jeg helt forskrækket ved første kuld. Mine første linier var mega linier - jeg troede jo bare de var normale, for jeg havde ikke andet at sammenligne med. Hunnerne vejede 5 til 5,5 kg som fertile - så da jeg pludselig fik piger i avl, som kun vejede 3,5 kg - så kom der jo også killinger ud i den anden ende, som så "monster" små ud for mig. Mit første kuld F-kuld1996 havde bla en pige, som vejede 3,5 kg som 4 mdr. gammel. Idag så er jeg tilfreds med 2 kg på samme alder
Så linierne betyder meget. Ofte ser jeg, at de ikke så typede katte ofte er større end de mere typede (runde).
Hilsen Heidi og Con Meobanden
maj 2009
Kody har også meget stor pels og hans far er en meget stor kat på næsten 7 kg, så hende jeg købte ham af var næsten sikker på at han også vil blive en stor bamse.. Hun havde ikk faren hjemme hos hende selv så ham kunne vi ikk få lov til at se, men hans mor var også stor i forhold til de andre hunkatte hun havde..
Han er ikk rund, men hans mave og bagkrop er stor i forhold til hans meget lille hoved som der er godt omgivet af en masse god fyldig pels..
Men jeg syns også at han er utrolig lang pels.. Ved ikk om der også kan være forskel på det..
feb 2007
hold da op - 7 kg - warw....det er sjældent det ses. Har aldrig set set så stor en kat som fertil, men har set farfar til min tidligere store avlshan. Og han vejede 7.5 kg som fertil. Mega dreng
Hvem er forældrene til din kat? kender nemlig umiddelbart ikke selv så store birmaer i DK
god aften
Heidi
PS er VILD med Kody's navn
maj 2009
Hans far hedder Bandit Von Gott og hans mor hedder Charki's Cindy og hende som der har dem hedder Charki's og har en hjemme side som hedder charki.dk..
Hav en god aften..
Er min birma han for tyk...??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside