{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.087 visninger | Oprettet:

Min birma er for tynd:( {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en skøn blåmasket herlighed, som i den grad er min lille blomst.

Desværre er han for tynd - alt alt for tynd. Man kan mærke hans brystknogle, som nærmest føles som en krog, hans skulderblade og rygsøjle. Han vejer ca 3,2 kg (jeg tror nok mindre, men det var hvad dyrlægen sagde) Han er snart 2 år gammel.

Jeg synes snart jeg har prøvet alt. Problemet er også at han er såå kræsen. Han spiser intet kød, ikke noget tilskudshalløj jeg har givet ham med højt kalorieindhold (det nipper han kun til). Har desuden givet ham det der dåsemad fra hills, som syge katte får. Intet resultat.

Min dyrlæge har sagt han er fin fin. Faktisk rigtig fin, da han har godt med muskler. Han drikker fint og er glad osv.

Jeg tror problemet er at han ikke har interesse for mad. Han spiser kun hvad der absolut er nødvendigt. Men hvordan får jeg ham til at få lyst til at spise sig rigtig fed?

Jeg vil gøre alt for han lige får 1-1,5 kg på. Koste hvad det koste vil.

Håber nogen har nogen gode bud på hvad jeg kan gøre. Han får RC, men synes ikke de umiddelbart har foder med et højt kalorieindhold.. ak ak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min birma er for tynd:(
  • #2   22. feb 2009 Hvad har dyrlægen undersøgt ham for?

At katten ikke er interesseret i mad, kan jo skyldes mange ting. Hvordan er hans tandstatus? Er der noget der tyder på han har kvalme, madlede? Drikker han meget eller lidt?

Man skal ikke kunne mærke rygsøjle, skulderblade, brystknogle osv, det er tegn på undervægt, som igen kan være symptom på sygdom.

• #3   22. feb 2009 Han er kastrat;)

Hun undersøgte mund, pels, poter, jamen alt. Hun ville gerne tage nogen prøver af ham, men hun fandt det ikke nødvendigt, da han virkede frisk, havde god øjenfarve osv osv..

Han drikker hvad han skal vil jeg mene. Det er ikke sådan jeg tænker ej hvor han drikker meget eller lidt. Ser ham drikke fint efter han har spist ihvertfald.

Men han har bare ikke interesse for mad. Overhovedet..

• #4   22. feb 2009 Jeg ville få taget de blodprøver - katte kan jo være fantastisk gode til at skjule sugdom og smerte, så selvom han virker frisk kan der jo godt være noget i vejen.

Jeg har ikke den store erfaring i ekstremt kræsne katte, hvis det er det der er hans problem. Jeg tænker bare, der må ligge noget til grund for at han ikke vil spise..

• #5   22. feb 2009 hehe, flot - der skulle selvfølgelig stå "sygdom og smerte" smiley

• #6   22. feb 2009 han vil gerne spise.. Men tilbyder man ham leverpostej, lidt kød eller andet så viger han fra det. Dog kan dåsemad få ham til at spise mere end normalt, dog virker han hurtig mæt.

Tror han har vænnet sig selv til at spise lidt. Så han hurtig føler sig mæt. derfor spiser han også små potioner af gangen..

• #7   22. feb 2009 har du prøvet at tage maden helt væk også tilbyde ham mange små måltider i løbet af dagen?

• #8   22. feb 2009 Har ikke rigtig turde, fordi at jeg gerne vil ha han spiser så snart han har lyst. Han har ikke "råd" til at tabe et gram..

Min mor har dog snakket om det, så han spiser mere når han får noget tilbudt.

Dog har vi en killing nu, som får killingefoder og det synes jeg virker til han spiser godt af. Man kan håbe, så han i det mindste kan fedes lidt op;)

• #9   22. feb 2009 du kan evt prøve og købe a/d våd foder ved dyrlægen det fremmer æde lysten.

• #10   22. feb 2009 Det har jeg prøvet.. Men det var heller ingen succes:(

• #11   22. feb 2009 min perserdreng teddy har lige haft en virus og var i behandling for den,og jeg var meget bekymret for ham da han er en tynd dreng iforvejen,han vejer 2,8 kg og jeg syntes selv han er for tynd men har osse prøvet med mange forskellinge godbider men han tar ikke på..nå men i forbindelse med at han var indlagt fik jeg taget blodprøver på ham og alle tal var rigtig fine..både lever,nyre,lunger og det hele.Så jeg tror bare at der er nogen dyr der bare ikke er så store. smiley

• #12   22. feb 2009 Han elsker også tun, men det får mine katte ikke pågrund af de mineraler osv.

Jeg kender ikke killingerfoder som kan fås til voksne katte.. Jeg tror kun der findes RC babycat og kitten. Begge med mere fedt i, end ander foder. Så hvis han tager lidt på af det, må jeg give ham det og blande det med voksen foder, da han ikke kan leve udenlukkende på killingefoder.

Ja min dyrlæge sagde også (hun er selv birma opdrætter) at nogen birmaer/katte er bare ikke større. Så hun sagde at han er bare en meget slank kat. Han spiser det han har brug for. Så jeg skulle bare holde lidt øje med hans vægt. For hvis han begyndte at tabe sig meget, jamen så skulle vi self have nogen grundigere undersøgelser..

• #13   22. feb 2009 Det jeg mener med små måltider ofte er at du giver han det vådfodder som du ved at han elsker evt med lidt tørfodder i. Bare en lille portion som han kan spise. Det giver du ham engang i timen. eller hveranden time. Det skal self være når du er hjemme hele dagen.

Det kan langsomt øge hans appetit.

• #14   22. feb 2009 det er RC kitten..

Jeg tror jeg har prøvet 4-5 forskellige af RCs produkter efterhånden. Og har også prøvet hills..

• #15   22. feb 2009 RC er royal canin.. Som laver foder til både katte og hunde.

• #16   22. feb 2009 Det har vi prøvet. Han spiser alt tørkost han får tilbudt, men der ryger bare ikke meget ned:(

• #17   22. feb 2009 jeg ville få lavet blodprøver først og fremmest.

Har du tilbudt ham Hills tørkost i stedet?? Mine er ikke vilde med RC, og vil langt hellere spise Hills, desuden mener jeg også der er mere næring i.

Giv endelig KUN killingekost til dem begge, hvis han tager på af det, er det fint smiley
    I hvertfald en periode, og så giv Hills vådkost som du selv siger han gerne spiser??

• #18   22. feb 2009 RC har desuden også lige kommet med vådkost som er rigtig godt, der er babycatten som jo nok ikke ville gøre noget at suplere med, for at han kan tage lidt på smiley

• #19   22. feb 2009 Han har været på hills, men der var ingen ændring i hans spisevaner..

Er det ikke forkert at give en kat på 2 år killingefoder?

Jeg tror jeg ser om han får mere lyst til killingefoder og blande det med hills vådfoder, som han faktisk spiser rigtig fint.

Har nogen erfaringer med det som hedder Feline Porta? For tænker at hvis han spiser vådfoder bedre, er det måske godt med noget vådfoder som der virkelig er noget godt i. Hører nemlig det er godt revet kylling osv. i

• #20   23. feb 2009 Mine elsker felina porta. efter de har fået det i en periode vil de slet ikke spise andet vådfoder *G*

så nu bestiller jeg hjem i store pakker smiley

jeg har også en meget tynd dame, synes jeg selv, men dyrlægen siger hun ser rigtig fin ud. der kan man også mærke alle knogler. hun spiser også småt i løbet af dagen, og så godt med vådkost så...hun får da bare mere vådkost end de andre, og så er jeg sikker på hun får det hun skal have i løbet af dagen.

• #21   23. feb 2009 Jo, men for en periode sker der ikke noget ved at give killingefoder. Det fra dyrlægens, man kan købe i supermarkederne, er ikke i nærheden af at være samme kvalitet som Hills og Royal Canin, så det ville jeg holde mig fra. Alle mine får en blanding af killingefoder, voksenfoder, Hills Natures best og Hairball control, når jeg har killinger eller skal have, får de allesammen Babycat.

Er der ellers noget med katten?? Sover meget, tynd mave, sky, mm??

• #22   23. feb 2009 celine porta er forresten super. Mine ELSKER det også.

• #23   23. feb 2009 Det må jeg prøve det Felina Porta.. Hvor køber i det henne?

Ja, jeg tror også jeg bare vil give ham det en årgang, for at se om han tager på. Jeg vil aldrig købe foder fra supermarkeder osv. Så det gør jeg ikke;)

Han sover ikke mere end min anden som er lige så gammel og måske endda lidt buttet. Han er kælen, frisk, nysgerrig, legesyg. Jamen intet tyder på mistrivelse eller at han er dårlig.

Kommentér på:
Min birma er for tynd:(

Annonce