1.354 visninger
|
Oprettet:
Anskaffelse af en kat mere? {{forumTopicSubject}}
Hej. vi har en bengal kat, og vil gerne erhverve os en huskat til ham, men vi er lidt i tvivl om hvordan han vil tage det? Har hørt at det er bedst at vente til han er 1 år og ældre da de så vil blive knyttet på en bedre måde? Eller er det en and? Tænkte på om de kan dele madskål ? Vandskål ? Toilet og alt det andet? eller skal man ud og købe nyt? Er det sådan at hvis man nu købte en han kat mere, vil de så slås og overhovedet ikke kan sammen, eller er det fuldstændig ligemeget?
På forhånd tak .
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 13 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
De kan også dele toilet, men er bare endnu vigtigere at bakken bliver ordnet.... Har selv 3 katte om to bakker, 3 fodderskåle og 2 vandskåle... Og de har det fint sammen.
Du bør nok skaffe en kat der er yngre end din nuværende: i starten vil de nok slås en del for at vise hvem der bestemmer - det er vigtigt du ikke afbryder med mindre det er helt vildt og kan ende ud i alvorlige skader.
Din kat vil nok forsøge at fortælle den nyankommende at dette er hans territorium og den skal smutte hvis den ikke kan underkaste sig.
- der kan sikkert også komme dage efterfølgende hvor de slås lidt - Min Thomas sætter til tider damerne på plads - andre gange er der vist bare leg.
Da jeg fik min nummer to ( som var planlagt - var min trejde ikke ) fik jeg en hunkilling - men var ikke det store problem om det var han eller hun.
Men er den nye ældre skal det helst være af modsatte køn - er den yngre er det ligegyldigt ( mener jeg at have hørt )
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.861
Jeg har en noget anden holdning end mr Yuri.. men here goes...
Jeg synes helt sikkert at det er en super ide med en ven til din kat. og jeg vil sige jo hurtigere jo bedre, da unge katte er nemmere at sætte sammen end lidt ældre katte. Ang køn skulle der ikke være det store problem i han eller hun... det kan gå hen og blive et problem når de blir ældre hvis det er 2 fetile hankatte.. Men hvis de er kasteret inden de blir fetile så er der ofte ingen problemer.. Der vil altid være lidt kampe om rang.. men det er lige meget hvilken katte flok det er, om det er ene hunner, ene hanner eller en blanding... Vores de slåsser om Rang ca 2 gange årligt.. for lige at find ud af om den der var stærkest sidst stadig er det..
De første par dage af sammen føringen vil de nok se hinandne lidt and og hvæse af usikkerhed, men de skal nok hurtigt blive gode venner...
Jeg har 3 katte og de dele madskål, vandskål, kattebakke og alt andet... de har altså ikke deres eget. Nogle katte kan godt være lidt sarte med at gøre i en bakke der allerede er gjodt i.. men det kan man jo se tiden an med...
Naja
okt 2008
Følger: 27 Følgere: 52 Katte: 6 Emner: 16 Svar: 236
Syntes også du skal anskaffe dig en kat hurtigs muligt- det vil din bengal i længden blive rigtig glad for.
Lige í starten vil der selvf være noget usikkerhed/hvæsen, men det går over igen. Og vil næsten vædde med at de senere bliver de bedste venner
Jeg har 2 gange tidligere først katte sammen, og der har det foregået på den måde
Jeg har en Bengal og en huskat- og de deler mad, vandskål og kattebakke- og har ALDRIG oplevet nogle problemer med det
Så go for it!
Kram
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 13 Katte: 6 Emner: 19 Svar: 69
Har læst at man helst skal have seperate madskåle - men mine katte kan ikke læse: de stjæler af hinandens som det passer dem...
Anskaffelse af en kat mere?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside