{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af dyr
  • #3   5. apr 2016 Der er forældre der sket ikke egner sig til at lære barnet dyrevelfærd - de mangler det gen. Det er der mange der gør - derfor ses mindre og mindre ansvar og omsorg

Stil krav - både sælger og køber - og det er tilladt at sige nej

• #5   5. apr 2016 det var så hund vi havde i 50/60èrne hun fik leverpostej madder og middagsmads rester , det var vist ukendt med tørfoder dengang 2 kuld hvalpe fik samme kost!
    Nu har jeg pomeranians de får foder fra dyrlægen Hills og kattene tørkost og vådfoder.
    Nu ved jeg udmærket hvordan man bør behandle dyr....senere hen havde min mor to indekatte de blev behandlet som man bør, bare det mindste nys....DYRLÆGE! og rejer og wiskas...og godbidder

profilbillede
  • #7   5. apr 2016 Jeg tror nogle mennesker egner sig til at have dyr og andre gør ikke, noget kan læres andet kan ikke, man skal have interessen for dyr for at lære at behandle dem korrekt, hvis man ikke har interessen for dyrets velfærd så kan det ikke læres..

Den primære viden om hvordan man behandler dyr har jeg klart fra mine forældre og bedsteforældre, næsten hele min familie har altid haft et eller andet dyr, lige fra påfugl til heste, nogle var brugsdyr andre var kæledyr, men ens for dem alle var en stolthed i at dyret blev behandlet godt.

Men min viden omkring kattes adfærd og korrekte foder kommer bestemt ikke fra mit bagland, som man måske kan udlede så kommer jeg fra landet og da jeg voksede op så gik man ikke så meget op i korrekt foder og neutralisering, for katten var jo egentligt primært en musefanger der også kunne være hyggeligt selskab. Nej min viden kommer fra bøger jeg har læst alverdens faglitteratur om katte, fordi de altid har fascineret mig, og måske af samme grund har jeg aldrig mødt en kat der ikke kunne lide mig, som barn havde jeg altid utallige rifter på armé og ben, ikke fordi kattene angreb mig eller jeg var ond mod dem, men fordi jeg legede med dem og var totalt frygtløs og ligeglad med en rift eller to i kampens hede, katte leger med klør og sådan var det.

Til start oplægget, ja alle i husstanden skal være enige om at få et kæledyr, men man kan godt overbevise og tale sin sag forud for anskaffelsen at et kæledyr, man må blot aldrig anskaffe kæledyr et før hele husstanden er med på det, jeg overtalte min mor til at få kat igen da jeg var 13-14 år, aftalen var jeg betalte selv for alt til katten og selv sørgede for at gøre rent efter den, og det har jeg så gjort siden, men min mor ville aldrig have ladet sig overtale hvis ikke hun selv gerne ville have kat eller kunne tage over hvis ikke jeg overholdt aftalen, det er 100% sikkert smiley

Jeg er også meget imod det der med at give dyr i gave, for skal man have dyr så skal dyr og ejer vælge hinanden, det er ikke et stykke tøj man kan bytte hvis det ikke passer, så ønsker man at give dyr som gave så giver man et fiktivt gavekort og så kan ejer selv finde sit dyr enten på internat eller hvad man nu finder ud af, selvfølgelig gælder lidt andre regler hvis man taler om anskaffelse til små børn som egentlig er til alle i huset.

• #9   5. apr 2016 Man kan lære meget, hvis man vil.

Kommentér på:
Anskaffelse af dyr

Annonce