{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

At være eller ikke at være - rejesalat {{forumTopicSubject}}

Hvor meget kan vi stole på, at de fødevarer vi køber, er det, de giver sig ud for at være? Jyllandsposten fortæller om en kunde, der har købt en aldeles uspiselig udgave af Royal Greenlands limemarinerede laks.

Kunden har selv været i fødevareindustrien og efter at have smidt laksen i skraldespanden, giver han sig til at undersøge pakningen og finder ud af, at den er forarbejdet i Polen.

Han havde købt laksen, fordi han kender Royal Greenland, som et hæderkronet dansk firma. På pakningen fremgår det, at laksen er opdrættet i Norge og andre lande. At den har taget en tur til Polen og retur fremgår kun af autorisationsnummeret, som ret sikkert ikke er det første, man kigger på.

Samme avis har også undersøgt kvaliteten af hakket oksekød og fandt her frem til, at alt oksekød taber ca. 25% ved stegning. Det er en stor procentdel at efterlade på stegepanden.

Yndlingseksemplerne er mayonnaise salater, der kalder sig et, men rent faktisk består af noget andet. Rejesalat med en masse lyserøde dimser, hvoraf kun de ca. 5-15% i virkeligheden er rejer.

Forbrugerrådet har igennem mange år kæmpet hårdt for at markedsføringen skulle svare til indholdet af pakningen, men til stadighed kan man finde “hjemmelavet” det ene eller det andet, og det udtryk må man vel nok stille sig tvivlende overfor, når det bliver brugt om industrivarer.

Det bliver en stor dag, når reklamen på ydersiden af pakken, svarer til indholdet!

Kilde Forbrugerrådet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være eller ikke at være - rejesalat
Kommentér på:
At være eller ikke at være - rejesalat

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce