1.926 visninger
|
Oprettet:
Pris {{forumTopicSubject}}
Er 10000 kr for en sphynx kat til kæl og 13000kr for en sphynx kat til alv for dyrt ,jeg får flere henvendelser at de syntes kattene er for dyre hvad mener I?? alle mine katte har jeg selv givet i mellem 8000 kr og 17000kr
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 130
jeg tror at folk sidder lidt tungere på pengepungen lige nu, så måske er 10 for meget for en kælekat...
men jeg synes også at 13 er for lidt for en avlskat
jeg er nok ikke til nogen hjælp
men jeg synes priserne er gået hurtigt op de sidste 5 år.
jeg gav 7500 for min første kæle sphynx for små 5 år siden...
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 51
Ja, det er jo svært, det der med prisen.
Jeg synes det er ok, at en sphynx killing er dyr, så længe man har gjort alt hvad man bør.
Altså alle de sundhedsmæssige ting inkl. at HCM-scanne forældrene.
Det er dyrt at opdrætte og hvis man skulle være heldig at få overskud på et kuld, ja, så mister man sikkert overskuddet på det næste kuld.
Men jeg er helt klart enig i, at det er rimeligt, at killinger der bliver solgt til opdræt er betydeligt dyrere end til kæl.
Det er synd hvis en, der bare vil ha' en kælekat at holde sig varm med om vinteren, ikke kan få det pga. prisen.
Derfor er jeg også personligt til at forhandle med, hvis det bare føles som det rette hjem for min killing. Og især hvis der er nogen der vil have 2 fra samme kuld, for det er klart det optimale for killingerne, at komme afsted sammen med en ven.
Jeg synes at prisen for en killing til opdræt godt må være lidt høj. Hvis nogen virkelig mener det, så finder de nok ud af, at finde pengene. Evt. låne i banken (hvis man kan det for tiden).
Havde jeg ikke haft min bank, så havde jeg ikke opdrættet sphynx.
Prisskiltene på mine skaldekatte var 2400€, hvilket modsvarer 17.800kr med nuværende kurs.
Det var ikke bare et greb i lommen for min eks. og jeg... men "hvor der er vilje...".
Jeg vil sige, at jeg ville sætte prisen til 15-17.000kr for en avlskat og 7-10.000kr for en kælekat. Hvis du så kan mærke, at ingen kan overskue prisen, så må du sætte den lidt ned men helst mest for kælekatte.
Der er en stor fordel ved, at det er så dyrt at få en avlskat;
Folk tænker sig om en ekstra gang og laver mere research om racen og sætter sig ind i tingene, inden de begynder at opdrætte. På den måde slipper man for en stor del af de useriøse opdrættere der ellers meget nemt kan komme.
Jeg frygter at, hvis man sælger avlskatte for billigt, så ser de nye, kommende opdrættere det som den nye pris og sælger deres egne avlskatte billigt.
Pludselig er det hvem som helst, der lige får indskydelsen, at det kunne være sjovt (og tjene dem penge) at lave nogle kuld killinger, uden at De har sat sig ind i alle de ting som man går og kæmper med, når man er seriøs opdrætter af sphynx.
Nå, det blev en lang smøre.
Håber det kan bruges til noget :oP
Og Helle, jeg håber at dine små, herlige killinger har det godt. Nu er de sikkert begyndt at vove sig ud af fødekassen og gå på opdagelse... der er ikke noget hyggeligere end skaldede killinger!
Hilsen Henrik
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 42
Killing til kæl 8.000 - den er kastreret/steriliseret, vaccineret 2 gange, chippet, har stamtavle, har fået ormekur min. 4 gang inden den flytter hjem til sin nye familie, forældrene er HCM testede (og bliver det min. 1 gang om året, hankattene 2 gange)
Killing til opdræt 13 - 18.000. Der er 3 års garanti mod HCM, der er garanti mod andre dødelige arvelige defekter i 2 år, garanti mod *ufrugtbarhed (under specielle omstændigheder med dyrlægekontrol) og den er naturligvis chippet, vaccineret 2 gange, har stamtavle, har fået ormekur min. 4 gange osv osv.
Derudover har jeg det som Henrik - jeg placerer ikke avlskatte hos folk jeg ikke f'øler jeg kender rigtigt godt (og her snakker vi altså ikke 4 uger eller 3 gode telefonsamtaler).
Knus
Britt
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 42
Der må ikke sælges killiinger til avl fra 1. generation !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (og hermed menes ALLE killinger den kat vi sælger får ! - ikke blot 1. KULD). Køber kan naturligvis selv beholde killinger fra katten til opdræt, men ikke SÆLGE killinger til avl. Og de skal steriliseres/kastreres INDEN de flytter hjemmefra.
Dette hjælper opdrættere til at lære de linjer de arbejder med bedre at kende inden de begynder at "dele ud" af generne...........
Hvis det ikke er forståeligt det jeg har skrevet vil jeg selvfølgelig gerne uddybe det !!
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 4
svar jeg kan bruge til noget tak skal i have:0))
Pris
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside