{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Pris? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to skønne små killinger!
De skal jo sælges når de bliver 12 uger heldigvis først den 28 August.
Mor mis er en vild mark kat.
Farmand er ukendt så de vil blive solgt som huskatte.

Jeg vil få dem vaccineret med første vacc.
Loppe og orme behandlet inden de skal videre.

Men hvad skal jeg sætte dem til af pris?
Jeg vil desuden sætte krav til nye ejere om neutralisering.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris?
  • #1   29. jun 2015 Du ka vel ik få så meget for dem når de er huskatte.

• #2   29. jun 2015 hovedsagen er ikke om jeg får meget for dem smiley men mere hvad der ville være fair at tage for dem. smiley
    Det vigtige er jo at de får et godt hjem smiley

• Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #3   29. jun 2015 Jeg har to hittekillinger, som vil blive neutraliseret, øremærket og vaccineret, når de videreformidles. Jeg har fået anbefalet fra flere at tage 1000 kr. for dem. Det vil ikke dække mine udgifter dog, men det er jo en del af det.

Hvad med at få dem neutraliseret inden salg?

• #4   29. jun 2015 Ja det er jo vigtigt smiley
    Altså følger der nogen ting som følger dem når de ska sælges?

• #5   29. jun 2015 Altså jeg vil sige fra 500kr også opefter, men det self ik mig der ska bestemme .

• #6   29. jun 2015 Du kan ikke stille krav til nye ejer om at neutralisere den nye killing...

Vil du være sikker på at netop dine killinger ikke ender med at blive smidt ud og gå og føde vildkillinger, så giv dem hele dyrlægepakken og sælg dem for 1000-1200 kr smiley

• #7   29. jun 2015 Man kan jo ikke nautralisere før de er minimum 5 måneder hvis resultatet skal være sikkert smiley
    Og da vi har mor mis plus hunde hvalp (6 måneder) og hest synes jeg desværre at to killinger bliver for længe også at have i et halvt år.

• Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #8   29. jun 2015 De kan skam godt neutraliseres tidligt. Men det kræver at dyrlægen vil gøre det, og det er ikke alle dyrlæger, der vil.

• #9   29. jun 2015 Killinger kan neutraliseres fra de er 10-12 uger uden problemer.. du ringer bare og snakker med dyrlægen smiley

• #10   29. jun 2015 Godt du vil gøre noget, men du skal være glad bare udgifter til dyrlæge bliver dækket.
    Nogle dyrlæger gør det billigere end andre og nogle giver rabat ved flere killinger på neutralisering for at hjælpe med de mange overskudskillinger, så ring rundt til dyrlæger i det område som du kan klare med transport.
    Jeg håber de er sammen med mor, eller anden voksen hunkat, og at de får menneske kontakt hver dag, for uden det kan de ikke blive kælekatte.

• #11   29. jun 2015 Resultatet er da lige sikkert om katten er 11 uger eller 6 måneder? smiley Jeg er opdrætter af europé, og får alle mine killinge neutraliseret og øremærket inden de flytter, og det er intet problem overhovedet. Min dyrlæge er dygtig og kan finde ud af at lægge dem i narkose i den alder/størrelse smiley Så det handler bare om at finde en dyrlæge der kan og vil. Hvis du skriver sted kan vi evt. anbefale en der gør og kan i nærheden?

Mht med 1. vaccine, ormekur osv., så vil jeg sige 500 kr. er en fair pris smiley

• #12   29. jun 2015 Synes du skal tage, hvad du har haft i udgifter til foder og vacciner. Omkring 500 kroner pr. Killing maks.

Men det er meget usandsynligt, du får det får dem.

Du kan sagtens kræve, at en ny ejer neutraliser, men det er tomme løfter og du har ingen garanti. Din eneste garanti er at neutraliser inden salg. En dygtig dyrlæge kan neutralisere ved 12. Uge uden problemer

• #16   29. jun 2015 Det er da ikke mindre usikkert om katten er 11 uger eller 5 mdr når den bliver neutraliseret, min den store er neutraliseret som 12 uger og hun er 100% forsvarligt ordnet..

Desuden har de fleste dyrlæger en pakke løsning til alle katte der skal neutraliseret med incl vaccine og øretattoo eller chip med i prisen, og så tager du blot den pris for killingerne som det har kostet dig at ordne dem..

Inges katte hjem har ofte rigtig gode tilbud på neutralisering,hvis du er så heldig at bo så du kan anvende dem, ellers ring rundt og få tilbud fra forskellige dyrlæger..
    http://www.inges-kattehjem.dk/klinikken

• #17   29. jun 2015 Det handler ikke længere så meget om alder men om vægt af hensyn til narkosen.

Du kan ikke få dækket alle dine udgifter, for det vil folk ikke betale for en huskat smiley og du ligger jo også i konkurrence med internaterne.
    Med det du selv nævner ville jeg tage 200 kr. og se ejer godt an inden salg.
    Med hele pakken max. 500 kr.
    Du kan aldrig være helt sikker på hvad den kommer ud til, men krydsforhør de potientielle ejere inden reservation smiley

• #18   29. jun 2015 hvis du kun vac. og så kun 1. vac, så måske 100 kr

• #20   30. jun 2015 Jeg har lige betalt 2700kr for en blandingskilling og jeg er ovenud tilfreds.

Den er vokset op på fodder fra royal canin (det betyder nu ikke så meget for mig), den var vaccineret første gang, havde fået kur mod lopper og øremidder, samt en chip.

Så jeg syntes du skal tage det som du selv syntes er en god pris, både for at sikre sig at dem der køber katten mener det alvorligt og for at dække dine egne udgifter. Tag nogle super gode billeder og skriv lidt om de forhold de vokser op under, det er ofte det vigtigste.

Kommentér på:
Pris?

Annonce