{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.064 visninger | Oprettet:

Pas på jeres katte {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen
Jeg ville bar sige at hvis i har katte som er både ude og inde kat/katte så pas på at de ikk får nyresten/grus og at de ikk ka komme a med vandet...
Det er nemlig sket for vores huskat Fnuggi som blev ramt a det, han blev aflivet idag på grund a blæreren sprang i ham da dyrlægene prøvede at redde ham...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på jeres katte
  • #1   16. jan 2009 Hvorfor skulle katte der er både inde og ude få nyresten mere tit end andre??Jeg har haft katte i mange år og de er både ude og inde og har aldrig haft problemer med det.
    Hvad skal man holde øje med?

• #2   16. jan 2009 Oskar havde sten for en måneds tid siden, man ska være opmærksom på om de begynder ikk ar være stue ren mere, oskar tissede alle mulige steder og inden for en halv time var han i katte bakken 6-7 gange uden der kom noget. Han fik nyt foder og en medicinsk behandling, og har det rigtig godt igen. Er meget ked af det gik så slemt at Fnuggi måtte aflives. Det er meget smertefuldt for en kat at ha det. Katten kan ikk fortælle hvad der er galt, så hver derfor meget opmærksom på om den ændre adfærd.

• #4   16. jan 2009 Jeg havde Zorro til vagtlæge i sommerferien tre gange for det samme :
    Symptomerne viser sig ved som før nævnt at man oplever sin kat prøver at tisse alle mulige steder - som den aldrig har gjort før... Samt beklager sig når de prøver at komme af med noget...

Zorro fik det som sagt tre gange i træk og får nu Specialfoder til forebyggelse og hindring af urinvejesten...
    Den lille stakkel fik lagt karteter op alle tre gange- men nu har han det godt - og har ikke haft lignene siden...

Trist historie med Fnuggi - føler med jer..

• #5   17. jan 2009 Forkert mad til sterialiserede katte ,det har inten med uden elle inde at gøre ,jeg har haft en der fik og hun var sterialiseret og blødte når hun tissede og var ved dyrlægen der sagde at jeg skulle skifte til kattemad uden salt og de forskellige e mærker ,og det hjalp min ,så alt det billige mad i super markeder måde kun få hvis der er uden smiley

• #6   18. jan 2009 Nej hunkatte får det også og derfor anbefaler dr dyr at vi bruger det til neutraliserede katte ,der hedder til hankatte young male og til tøserne hedder det female ,men mine ville ikke have det ,de trives med Royal canin og Hills ,så det er fint ,;)

• #7   18. jan 2009 Ja men det er det der dyre foder fra dyrlægens sikkert og det vil min eikke have har prøvet smiley

• #8   19. jan 2009 Min ene hankat har lige haft urinvejssten og der fik vi afvide at han skulle fodres med Diet foder + han os skal have dåsemad ... Min dyrlæge sagde at det var en god ide at give dem "våd" kost for at forebygge smiley

• #9   19. jan 2009 Hvor har de dog forskellige meninger de dyrlæger smiley

• #10   23. jan 2009 Min kat har lige haft det, eller det vil sige at han har haft symptomerne på det. Han har stadig lidt struvit i sin urin, men tror faktisk at jeg har kureret ham næsten selv..
    Han blev indlagt en søndag aften og var meget tæt på at dø, fordi han ikke havde taget væske i næsten et døgn, hans nyrer har taget meget skade. Vi fik penicillin i 10dage, men det hjalp ikk rigtig..
    Så begyndte jeg at give ham tranebær saft og så skete der noget. Min store glade hankat vendte pludselig tilbage.
    Men der var stadig til krystaller i urinen, så dyrlægen ville givde ham c-vitamin og s/d, men Micky er allergisk overfor æg..
    Hmm, hvad gør man så? Så har jeg givet ham c-vitamin i en smule dåsemad om aftenen, men har ikke skiftet foder og så skete der sørme noget. N
    u er han den samme glade tykke hankat igen..

Skal self. have tjekket hans urin igen, men tror på at naturlige ting ofte er bedre end kemiske :o)

• #11   29. jan 2009 Jeg holder med Jeanette D. Naturlige ting er nok det bedste, Vore katte får tit råt kød i små stykker. De elsker det og det er jo faktiskt en helt naturlig ting for katte at spise. De fanger også tit mus. Ellers får de Royal Canine Outdoors. Og vand. Det er vigtig at de har tilgang til rent friskt vand når de får tørkost.

Kommentér på:
Pas på jeres katte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce