{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Når tingene ikke går som man havde bestemt :( {{forumTopicSubject}}

Skriver kun denne tråd for at få lidt råd.. og IKKE fordomme osv.
Da situationen vi står i er slem nok i forvejen..

Vi har som mange nok ved fået killinger på vores 2 hunkatte for 4 uger siden.. Og jeg tager det fulde ansvar for mine misser... Var FAST besluttet på at ALLE killinger skulle neutraliseres, vaccineres og øretattoveres inden de skulle rejse ud i verden..

MEN så kom min mand hjem den anden dag og fortalte at han var blevet fyret fra d.30 nov. Da det firma som han arbejder for havde mistet aftalen/kontrakten med det firma som de køre for.. smiley

Rigtig sur røv... Jeg har brugt de sidste dage på at tænke, tænke og tænke... Hvordan gør vi det lige bedst osv. Jeg har stadig samme holdning til mine killinger, som jeg hele tiden har haft, men nu må vi indskrænke os økonomisk.. Vi ber og håber på at han finder et andet job inden... det er trods alt 15.000,- før skat som vi mister pr.mdr.

Jeg vil gerne have at løsningerne er fundet på forhånd, hvis han ikke finder et andet job inden d.30 nov. Gør han det er der ingen problemer...

Jeg har 3 hunkillinger og 6 hankillinger... kan man evt. få neutraliseret hunkillingerne og nøjes med at få hankillingerne vaccineret og evt. lave en kontrakt med køber om at de SKAL neutraliserer hankillingerne ?

ALLE killinger vil blive vaccineret og som sagt VIL jeg få hunkillingerne neutraliseret, da jeg ikke tør løbe den risiko at de får uønskede killinger... MEN hankillingerne kan være medvirkende til uønskede killinger, derfor syntes jeg at det er ligeså vigtigt at de også bliver neutraliseret..

Hvordan kan man gøre det bedst ?

Jeg vil bestemt IKKE løbe fra mit ansvar... og skal nok få skrabet penge nok sammen så mine hunkatte/hunkillinger bliver neutraliseret og at de som sagt bliver vaccineret...

Nogen der har forstand på disse kontrakter som man kan lave og hvad er garantien for at de bliver overholdt osv. ?

Håber på nogle brugbare svar...... Bestemt ikke en situation der er særlig sjov at stå i og ikke en vi havde været forberedt på tvært imod... Er SÅ irriteret, fustreret og ked...

MEN håber som sagt at han finder et andet job inden.... vi har aldrig prøvet at stå i sådan en stiuation før, så det er helt nyt for os... ØV.

Men som min mand siger "du skal ikke tage sårene på forskud, det skal nok gå" Men det har jeg svært ved...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebords lampe 300 kr.
  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Opsætning af gardiner/ gardinstang 499 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Opsætning af nøgleboks 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når tingene ikke går som man havde bestemt :(
  • #2   24. aug 2012 Kør til Tyskland og få hele banden neutraliseret der. Jeg har hørt, at det godt kan betale sig.

• #3   24. aug 2012 Jeg ville nu neutraliser hunkattene og lave kontrakt på hankattene... da jeg mener det er er vigtigst at hunkattene er fixet inden afrejse... Men ja det er sgi ikke en sjov situation at stå i... Og håber også at det IKKE bliver aktuelt..

• #5   24. aug 2012 Lone >> Okay... måske jeg skulle høre om der er nogen der kender til måden i tyskland.. men har det nu bedst med at bruge vores egen dyrlæge.. Nu bor vi i jylland, så turen til Tyskland ville ikke være noget problem.. Meeen... jeg ved sgi ikke rigtigt...

• #6   24. aug 2012 Linda for søren, det er jeg godt nok ked af at høre smiley

Har du tjekket prisen på kastrationerne og neutraliseringerne, der må være mængderabat? Måske du kan lave en kortvarig afdragsordning med dyrlægen, HVIS nu manden ikke får nyt job inden dec.....

• #7   24. aug 2012 Har det bestemt heller ikke rart med at skulle gå på kompromis, med mine egne holdninger...

• #10   24. aug 2012 Har ikke indhentet "tilbud" fra vores dyrlæge endnu... men ved at der er mængderabat... Tror bestemt godt at vi kan få en afdragsordning hos vores dyrlæge, han er meget forstående.. Men det er mere for at være på den sikre side og have styr på det hele på forhånd ( det har jeg det bedst med) Så man ikke atår i sidste øjeblik og skal finde en løsning..

Og så sagt håber jeg ikke at det bliver aktuelt... Men ville gerne høre folks mening om det alternativ som jeg er kommet frem til... Og høre om nogen kender til de der kontrakter.. og hvordan man sikre sig at de bliver overholdet..

• #11   24. aug 2012 Du er så god Linda, tager virkelig hatten af for dig og det at du tager dit ansvar, det skal du bare vide smiley

• #12   24. aug 2012 åhhh nej linda det er jeg ked af at høre.... min tanke er også at du snakker med din dyrlæge når du kommer med det antal katte hvor meget han kan gøre det for også se om du kan lave en afdragordning ved at mange dyrlæger er gode til at hjælpe og giver gode rabater når man kommer med flere.... håber og beder til at det hele flasker sig for jer.... positive tanker jeg sender i jeres retningen.... smiley

• #13   24. aug 2012 Lone>> Den beslutning var allerede taget inden vi fik vores killinger, dem der ikke bliver afsat bliver her... Så hedder det bare billigt kattegrus og foder, men nautrligvis så kattene trives som de skal... Dyrlæge vil vi sagtens kunne finde en løsning på, hvis det skulle blive aktuelt... Har før stået med en regning på over 10.000,- til dyrlæge, da vores hankat kom til skade..

Det, det drejer sig om lige pt. er at begrænse udgifterne, men så killingerne alligevel kommer godt herfra.. Men kan godt forstå dit spørgsmål.. smiley

• #14   24. aug 2012 Men hvor er det irriterende når tingene ikke bare er lige til.... Men håber og krydser fingre for at det alligevel kommer til at gå som vi havde sat os for.. Og der er heldigvis lidt tid at løbe på endnu, da de nok først er klar "vægtmessigt" til at blive neutraliseret når de er omkring 14-16 uger... Så nu skal der bare spares ekstra og ligges mere til side... Og så håber vi at et nyt job ligger lige om hjørnet...

• #15   24. aug 2012 Linda, hvor i landet bor du ? Dyrlægen i Trige skulle være meget billig .

• #16   24. aug 2012 Hej . Puha en træls omgang. Kan se du bor i horsens - dyrlæge Pedersen på Stadion alle" i vejle, er ikke dyr og nem at lave aftale med. Både om rabat og afbetaling. Håber du finder en løsning

• #17   24. aug 2012 Hejsan : Ved Petersen i Vejle ? Jeg har altid kun hørt og oplevet, at han er meget reel. Men misforståelser kan forebygges, ved at bede om en skriftlig max-pris

• #18   29. aug 2012 Tak alle sammen... Ja det er lidt trist... dog kan jeg oplyse at en af mine hunkillinger er afsat, til en nær bekendt, som selv vil betale for neutraliseringen og det er en person som vi kan stole 110% på.... så det gav lidt luft.. smiley

• #19   29. aug 2012 Jeg bruger selv Pedersen i Vejle, og er yderst tilfreds..
    Sidst jeg ringede til ham for at få et prisoverslag på sterilisering af 3 hunkatte, mente han at det ville koste ca. 1.150 kr. pr. kat - jeg fik dog ikke lige spurgt hvor meget der var inkluderet i prisen, men udfra tidligere erfaring vil jeg mene at det er inkl. bedøvelse, smertestillende og moms.

Og jeg har før også fået lavet afdragsordning hos ham, men nu er jeg også fast kunde og har altid betalt til tiden, måske det også har lidt at sige.

Kommentér på:
Når tingene ikke går som man havde bestemt :(

Annonce