{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp. killinger med lopper
  • #1   20. aug 2012 Nu har vi heldigvis ikke dette problem (endnu ) Vi behandler også vores dyr reglmessigt mod lopper og har også 3 ugers killinger lige pt. Så jeg følger lige med smiley For jeg tør ikke give mødrene behandling, så længe killingerne kravler rundt på dem...

  • #2   20. aug 2012 kæmme kæmme kæmme smiley

  • #3   20. aug 2012 Jeg ved ikke hvad loppemiddel du bruger, men pt er det bedste produkt Advantage, som dog først må gives til killinger over 500 gram og 8 uger gamle. Men moderen må gerne være diegivende, så giv hende det - og så er Frontline spray godkendt til fra få dage gamle killinger - så det kan du spraye dem med, og ellers ville jeg kæmme dem

    jeg har desværre fået de bæster inden for i huset, og brugte Frontline compo...de er mange døde men ikke alle, men de er svækkede...MEN jeg indkøber nu Advantage til vores 13 voksne og 5 killinger

    så satser jeg på, at problemet er slut

    god arbejdslyst

    Heidi og birmabanden


  • #4   20. aug 2012 Jeg læste en gang en anden brugers råd til killinger herinde... Hun brugte også spray, men kom det på noget vat og gned killingerne på maven med det.. Så undgår man at man får sprøjtet dem i øjne osv.

  • #5   20. aug 2012 Nok mig, du tænker på Linda.
    Jeg har et par gange behandlet næsten nyfødte hittekillinger for lopper.
    Hældte lidt Frontline Spray i en lille skål, dyppede en vatrondel i det og gned killingernes pels igennem med det overalt - bortset fra hovedet - og føntørrede dem bagefter for svag varme og luftstrøm, mens jeg dækkede deres ansigt med den anden hånd.


  • #6   20. aug 2012 Hva betyder kæmme ?

  • #8   20. aug 2012 Nej det er ikke formålsløst, det fungere skam ganske udemærket til at fjerne lopperne med, hvis man gør det intensiv i nogle dage.. Når det handler om så små killinger skal man helst undgå loppemidler

  • #9   20. aug 2012 Det er i den grad ikke formålsløst at kæmme, men det skal gøres i kombination med hyppig rengøring og loppebehandling af kattene.

  • #10   20. aug 2012 Jeg kan huske at da jeg var barn og vi havde killinger da lagde vi en snip ca. 10 cm. af et loppehalsbånd ind under tæppet i kassen som killingerne lå i, på den måde mindskede vi angrebet at lopper og killingerne kom ikke i direkte kontakt med loppemidlet, killingerne tog ikke skade, men der er nok nogle der vil fraråde det, og ved slet ikke om man kan få disse loppehalsbånd mere, det er jo over 20 år siden vi gjore sådan, har ikke haft problemer med de kuld killinger jeg har haft som voksen.

  • #11   20. aug 2012 Og jeg kan huske at vi brugte pebermyntedråber, der var på det tidspunkt nogle skrækkeligt stinkende pebermynteloppehalsbånd - men om de hjalp? Det kan jeg ikke huske:)

  • #12   21. aug 2012 Der findes en spray, som man kan købe på dyrehospitalet. Den må man (hæng mig ikke op på det) bruge fra de er 3 dage gammel. Spørg på dyrehospitalet. De har sikkert en løsning smiley

  • #13   21. aug 2012 Jeg vil også anbefale Advantage.. det må gerne bruges på mormis selv om hun har diende killinger.. bruger det selv med kæmpe succes smiley

  • #16   21. aug 2012 Jeg blev anbefalet Effipro fra Virbac af min dyrlæge. Hun sagde, at det må man bruge fra killingerne er få dage gamle.

  • #17   21. aug 2012 Jeg mener at Frontline spray er godkendt til små killinger.
    Frontline er ikke det bedste middel, men kan man ikke få andet de kan tåle, så har man da udryddet nogen:)
    Kæmning så loppeæg pg lopper kan komme af.
    Rengøring og atter rengøring for loppeæg befinder sig i hjemmet - det kan endda blive så slemt at det lugter af jern - det er lopper!
    Så i gang med støvesugeren, ud med støvesugerposen, puder og dyner i fryseren - naturligvis skal linned vaskes ved min. 60 grader, herefter gulvvask og sådan fortsætter man til lopperne er væk.


  • #18   21. aug 2012 Nu er der rigtig mange der kommer med en mening om loppe shampoo, men alligevel får du her et link til en fra mig smiley

    http://www.petdreams.dk/loppeshampoo-til-katte-fra-biogancer-1-liter.html

    Har en lille hittemis som vi fandt halvdød i en stald og han vejede meget lidt så mulighederne var små - frontline spray virkede ikke en fis så tænkte shampoo og denne virkede rigtig godt på ham + kæmning af hans ansigt hvor de myldrede frem da han jo var tør der (føj)
    Han er så efterfølgende behandlet med en capstar og i dag en pipette (da han er blevet stor og fin)..
    Wuhu slut med lopper på dyrerne så står den på vanvittig rengøring af omgivelserne de næste dage så resten kan blive udryttet smiley


  • #19   21. aug 2012 Frontline spray til killingerne og pipette til de voksne smiley

    Killinger skal veje over 1000 g og være over 8 uger før de må få fra en pipette og ikke 500 g., som én skriver længer oppe. Og så må de ikke få en hel pipette smiley Jeg ville tage til dyrlægen og få korrekt hjælp til bekæmpelse af så massivt loppeangreb, så du ikke gør noget der er farligt for de små killinger.


  • #20   27. aug 2012 det er ikke fordi det er massivt loppeangreb, der er bare nogle stygger og det dur slet ikke hjemme ved os, da vores ene hund har allergi overfor kattelopper . :S

  • #21   28. aug 2012 Du har forhåbentlig fået styr på lopperne nu ? smiley

  • #22   28. aug 2012 Før i tiden, da eneste middel var vask med shampoo, var det er fif først at lave en "skumkrave" af shampooen om kattens hals, før man begyndte at vaske katten bagfra.
    Når lopperne så flygtede opad mod hovedet, blev de fanget i skumkraven.

    Men ellers er det eneste, man opnår ved vask, meget rene lopper (skriver dyrlæge Hanne Hallsson) smiley


  • #23   28. aug 2012 Jeg brugte samme teknik som Mega, da mine 14 dage gamle killinger fik lopper, og så fik missemor en pipette Advantage i nakken og så var lopperne væk.

  • #24   28. aug 2012 Her virkede shampooen heldigvis rigtig godt og lopperne blev måske rene, men de døde også smiley

Kommentér på:
hjælp. killinger med lopper

Annonce