{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
156 visninger | Oprettet:

Killinger udenfor HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at træne mine killinger i at være udenfor. (De er 18 uger og lige blevet neutraliserede). De har været rigtig gode til at være tæt på huset her de første par dage. De er ude i et par timer, og så tager jeg dem med ind igen og giver dem mad og nus.
Men så igår, så bakkede naboen ud med sin bil (elbil- så den larmer ikke), og de løb begge ind under bilen. Nysgerrigt, for at udforske. HELDIGVIS, var han opmærksom og holdt stille på tværs af vejen, så jeg kunne løbe ud og hente dem.

Men nu er jeg nervøs for at lukke dem ud igen, da de tydeligvis ikke har respekt for biler.

Hvad kan jeg gøre i den situation? Skal jeg holde dem inde lidt de næste par dage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger udenfor HJÆLP
  • #1   23. sep Lad dem kun komme ud under strengt opsyn. De er alt for små og nysgerrige til at forstå farer af nogen art. Katte har ikke respekt for biler - de forstår dem ikke.

  • #2   23. sep Jeg ville beholde dem inde eller bag hegn, deres hjem instinkt er ikke færdigudviklet, hvis de gik med mor, så ville hun holde lidt styr på dem, ind til hun ikke gider mere og sender dem væk.

  • #3   23. sep man anbefaler ikke at have udedørs killinger før de er ca 8 mdr
    de har ingen change for at finde hjem. endelig skal de bare hoppe op på noget for at hoppe ned på den anden siden, og så vil de ikke kunne finde hjem

    så det bedste er at holde dem inde indtil foråret hvor de er store nok til at vide hvor de bor
    så vil de også være mere sikre i trafikken


  • #4   24. sep Killinger har ikke den store stedsans og fornemmelse for fare. Hegn haven ind eller hold dem i snor.

    Bliver en killing jaget væk af en anden kat, vil den være pist væk, da den ikke kan finde hjem. En voksen kat kan også skade en killing alvorligt.


  • #5   24. sep Killinger i den alder er - som de andre siger - slet ikke klar til at komme ud endnu. De har ingen stedsans, og bliver de bange eller forskrækkede og løber væk, så kan de ikke finde hjem igen. Så hold dem inde til de er MINDST 8 måneder, eller bare hegn haven ind eller hold dem helt inde.

Kommentér på:
Killinger udenfor HJÆLP

Annonce