850 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP vildkat med killinger {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har brug for hjælp og råd til hvad jeg skal gøre. I min lejlighedskompleks har vi en lille gård hvor der bor en vildkat som nu har fået killinger. 3 styks som leger nede på vores græsplæne.
Jeg har flere gange set kattens værn være her men det som om der intet sker, da der åbenbart er killinger her hvert år. (jeg har kun boet her et år)
Jeg har talt med en dame som fodrer kattene og giver dem vand hver aften men hun vidste heller ikke noget om situationen omkring kattens værn.
Hvad skal jeg gøre? Skal jeg overhoved gøre noget?
Hilsen en fortvivlet dyreelsker
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
dog er det en god ting hvis der er nogen som er interessert at beholde en eller to i området, og så få dem genudsat. men det kræver at der er nogen som vil tage ansvar.
de er jo gode til at holde mus og rotter nede.
du skal bare prøve at ringe og snakke med kv
har selv været hos kv i flere år.
og det er altså ikke altid lige nemt at få katte til at gå i fælder. Og slet ikke hvis det er voksne katte som har været i fælden mere end en gang
sep 2019
Jeg har talt med kattens værn som sagde at jeg skal kontakte kommunen omkring en indfagningssag. Kommunen ringer til mig i morgen. Forhåbentlig kan de fange hende ind med hendes killinger og vurdere om hvad der skal ske med dem.
Uanset hvad var det godt jeg ringede for det er ikke et godt liv de havde i vente.
Så nu laver jeg en sag i morgen når kommunen ringer.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
aug 2010
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
og så skal man så "bare" sørger for at katten ellers får et godt liv med mad og adgang til soveplads.
sep 2019
Det vigtigste er hun bliver neutraliseret for synes ikke det værdig at hun bliver gravid hele tiden
Den får gode rester af mad hver aften og ren vand men tror bestemt ikke den har et godt sted at sove med hendes små killinger
Men hvis ingen gør noget, bliver hun aflivet men hendes killinger har måske en chance
aug 2010
Måske giver det indhold i hendes liv
HJÆLP vildkat med killinger