{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Nicoline I
Nicoline I
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

HJÆLP vildkat med killinger {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har brug for hjælp og råd til hvad jeg skal gøre. I min lejlighedskompleks har vi en lille gård hvor der bor en vildkat som nu har fået killinger. 3 styks som leger nede på vores græsplæne.
Jeg har flere gange set kattens værn være her men det som om der intet sker, da der åbenbart er killinger her hvert år. (jeg har kun boet her et år)
Jeg har talt med en dame som fodrer kattene og giver dem vand hver aften men hun vidste heller ikke noget om situationen omkring kattens værn.
Hvad skal jeg gøre? Skal jeg overhoved gøre noget?

Hilsen en fortvivlet dyreelsker

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP vildkat med killinger
  • #1   2. sep 2019 Ja, selvfølgelig skal du gøre noget. Ellers lider de en grum skæbne. Ring til de lokale dyreværn og hør af, om de kommer ud og stiller fælder.

• Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    sep 2019

#2   2. sep 2019 Kattens værn har en aftale med min kommune, så jeg skal oprette en sag i kommunen og så ved jeg ikke hvad der sker.. Men jeg giver kattens værn et kald og hører om hvad status er, da de har været herude mange gange.

• #3   2. sep 2019 det er jo vigtig at få gjort noget. for ellers bliver der ved med at være katte - og der kommer jo bare flere og flere

dog er det en god ting hvis der er nogen som er interessert at beholde en eller to i området, og så få dem genudsat. men det kræver at der er nogen som vil tage ansvar.
    de er jo gode til at holde mus og rotter nede.

du skal bare prøve at ringe og snakke med kv

har selv været hos kv i flere år.
    og det er altså ikke altid lige nemt at få katte til at gå i fælder. Og slet ikke hvis det er voksne katte som har været i fælden mere end en gang

• Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    sep 2019

#4   3. sep 2019 Opdatering:
    Jeg har talt med kattens værn som sagde at jeg skal kontakte kommunen omkring en indfagningssag. Kommunen ringer til mig i morgen. Forhåbentlig kan de fange hende ind med hendes killinger og vurdere om hvad der skal ske med dem.
    Uanset hvad var det godt jeg ringede for det er ikke et godt liv de havde i vente.
    Så nu laver jeg en sag i morgen når kommunen ringer.

• #5   3. sep 2019 Det kunne jo være, at hende der fodrer gerne vil være fodervært smiley Fordi en kat lever ude, behøver det ikke at være et kummerligt liv, der skal bare være mad og læ smiley

• #6   3. sep 2019 Jo jo men uden neutralisation, mad og et godt sted at sove, ER det et kummerligt liv. smiley

• #7   3. sep 2019 Det giver jeg dig ret i smiley

• #8   3. sep 2019 hvis man vælger at få genudsat en kat via kv så bliver katten testet og neu øremærket mm

og så skal man så "bare" sørger for at katten ellers får et godt liv med mad og adgang til soveplads.

• Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    sep 2019

#9   3. sep 2019 Jeg har desværre min lejlighed til salg her ellers havde jeg med glæde gjort det. Jeg kan prøve og se om jeg kan få fat på hende som fodrer hende hver aften.
    Det vigtigste er hun bliver neutraliseret for synes ikke det værdig at hun bliver gravid hele tiden smiley
    Den får gode rester af mad hver aften og ren vand men tror bestemt ikke den har et godt sted at sove med hendes små killinger
    Men hvis ingen gør noget, bliver hun aflivet men hendes killinger har måske en chance

• #10   3. sep 2019 Gi' damen en chance smiley
    Måske giver det indhold i hendes liv smiley

Kommentér på:
HJÆLP vildkat med killinger

Annonce