{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

P-piller til katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har egentligt ingen hunkatte, blot to kasterede hankatte - men nu blev jeg lige nysgerrig og alt jeg fik frem på google var tråde som er flere år gamle og tænker de nok er lidt forældede mht. viden.

Hvis en hunkat er på p-piller, hvor ofte skal den så have pillen? Hvordan virker den? Og er den stadig meget farlig for kattene at få?

Spørgsmålet poppede op i mit hoved, i forhold til hvad opdrættere gør når de har hankatte og hunkatte gående, om de bruger p-piller eller simpelthen adskiller kattene eller ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller til katte
  • JeanetteK K
    JeanetteK K Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #1   1. aug 2012 Hvis P-piller ikke beskytter imod graviditet, hvorfor så give dem?

• #4   1. aug 2012 Hvad er det der gør at p-pillerne til kattene er så farlige for kattene?

• #5   1. aug 2012 Man tilfører jo kroppen kunstige hormoner, og præcis som hos os kvinder, er der risiko for følgesygdomme...
    Kræft, livmoderbetændelse og andet grumt!
    Jeg mener dog at have hørt at risikoen er større hos dyr end mennesker!
    Derfor er jeg stærkt imod brug af p-piller til dyr, med mindre man er opdrætter, men i så fald bruges kattene også kun i avl i x-antal år og neutraliseres herefter!

• #6   1. aug 2012 Det er noget med brystkæft osv. Men min dyrlæge siger at der kun er ved længere tids brug.. man skal så vidt det er muligt undgå det.. Men fordi man bruger det i en periode feks. lige efter at katten har fået killinger og frem til den skal neutraliseres lige efter, så betyder det ikke så meget...

Man må bare ikke bruge dem fast... Selv os mennesker kan tage skade af det skidt..

• #8   1. aug 2012 Det e ikke sundt at give dem p-piller et helt liv. Når det er sagt, sker der ikke noget ved det indtil man har sparet sammen til neutralisering.
    Ja, katte kan få brystkræft af dem og de kan spytte dem ud og så blive gravide, så det er ikke noget jeg anbefaler, men trods alt hellere p-piller end uønskede killinger.

• #9   1. aug 2012 Min ene kat er pt på p-piller da hun ikke har helbred til at gennemgå en sterelisering pt, det er dog en meget midlertidig løsning som efter dyrelægens råd max må bruges 6 mndr da man ellers har stor risiko for at katten danner cyster i livmoder og æggestok, så vil mene midlertidigt er ok ud fra hvad jeg fik forklaret

• #10   1. aug 2012 Heidi - Det er også sådan jeg har forstået det på alle de indlæg man kan læse herinde om emnet!

• #11   1. aug 2012 Hihi smiley

• #12   1. aug 2012 smiley

• #14   1. aug 2012 Jeg gav min aller første avls pige P-piller hvor jeg så var så "heldig" at hun mens hun var drægtig fik en slem livmors betændelse smiley
    Et fedt resultat som så endte ud i akut kejsersnit så det var min "dåb" inden for opdrætter verdenen smiley
    Jeg ved godt man ikke kan med 100% sikkerhed sige det VAR p-pillen's skyld det skete med dyrelægen sagde at det højst sandsynligt var den det var synderen for denne forfærdelige oplevelse..
    Det var en hård start.. smiley
    Men jeg er derfor meget imod P-pillen.. smiley
    Kan jeg undgå den gør jeg det smiley

• #16   1. aug 2012 Nææ ingen kan sige det med 100% sikkerhed men i hvertfald så undgår jeg den så meget som overhovedet muligt..
    Det var noget af en forskrækkelse..

• #18   1. aug 2012 Damer !!!

Hold da op med at diskutere så meget om de dumme piller - man skulle næsten tro at det var en vild hønsegård og ikke et kattegalleri smiley

• #19   1. aug 2012 Det skal du bestemt ikke slette Heidi... du kan have ligeså meget ret som andre.. det er vel det dette forum også er til, at høre folks forskellige meninger... For når det kommer til stykket, er man ALDRIG så klog at man ikke kan lære noget andet, uanset hvor meget erfaring man har smiley

• #21   2. aug 2012 Hvor ofte: 1 gang om ugen på en fast uge dag og gerne ca samme tid.
    Hvordan: den frigiver et hormon der går ind og stopper kattens løbetid
    Farlig eller ej: Afhænger af hvem du spørger, generalt er det en midlertidig løsning som kan bruges hvis man eks lige skal spare op til steraliseringen, katten senere skal kunne komme i løb eller katten ikke lige pt kan neutraliseres af den ene eller anden årsag.

Kommentér på:
P-piller til katte

Annonce