{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Hvor langt er min kat henne ca. henne? Hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Hej (:

Mig og min eks har en lille hunkat, under 1 år, som vi er rimlig sikker på er med killinger. Hendes mave buler ud i begge sider, hun er ENORMT kælen, og man kan mærke nogle aflange ting inde i hendes mave på ca. 5-6 cm.

Vi fik hende i december sidste år, hun er blevet opdrattet af en hund med hvalpe da hun blev fundet som helt lille (næsten død) men overlevede takket været mor hunden som tog den til sig, sammen med dens egne hvalpe.

Nogen som kan komme med et bud på hvornår der måske kommer killinger? og om hun måske kan klare det hele selv, og gode tips inden fødselsen?

Tak på forhånd (:

Mvh. Pernille.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt er min kat henne ca. henne? Hjælp :)
  • #1   15. jul 2012 Uha, det er meget svært at gætte på. Men nu kan det godt være du ikke kan lide det jeg skriver nu, men jeg vil anbefale jer at få hende neutraliseret og få fjernet killingerne i samme omgang. Hun er alt for ung til at få killinger og med den start hun selv har fået på livet kan det let ske at hun ikke kan finde ud af at passe dem selv. Moderfølelser har hun ikke inden fødslen, de kommer først efter. Men igen er det ikke sikkert at de kommer, da hun er så ung og da hun har fået en trist start på livet. Men det er flot af jer at tage hende til jer.

• #2   15. jul 2012 Vi ved ikke helt præcis hvor gammel hun er, men vil skyde på 8 måneder...
    Er ikke meget for at hun skal have fjernet dem /:

• #3   15. jul 2012 Når hun ikke er ældre ville jeg slet ikke være i tvivl. Det er simpelthen alt for tidligt, især med hendes start på livet. I risikerer at hun mentalt ikke kan klare det. Jeg forstår godt at du ikke er meget for det, det er de menneskelige følelser der river i dig, men for hendes skyld, mener jeg så afgjort at det er den bedste løsning.

• #5   15. jul 2012 Min eks mor har en hundkat, som fik killinger for halvandet år siden, tror i at hun ville kunne tage dem til sig hvis vores ikke kan?

• #6   15. jul 2012 Det kan i ikke regne med. Det kunne måske lade sig gøre, hvis det var nu hun havde killinger, men jeg anser det som værende tvivlsomt. Hun kan i hvert fald ikke give dem mælk, så det vil sige at i skal flaske og det er meget svært og afsindigt hårdt, med helt små killinger. Tro mig, jeg snakker af erfaring. Den første tid er det hver 3 time døgnet rundt plus afvaskning af måsen, for at der kan komme noget ud. Jeg vil ikke anbefale jer den kæmpe opgave og især fordi man som regel miste nogen eller alle i forsøget. Det gør afsindigt ondt når man har kæmpet.

• #7   15. jul 2012 Bliver nødt til at spørge, hvorfor du ikke er meget for de skal fjernes..

Det vil VIRKELIG være synd, hvis hun skal have disse killinger. Ikke nok med hun ikke er ret gammel, hun er heller ikke klar (hverken fysisk eller psykisk) Det kan splitte din kat ad. Du skal tænke på hendes underliv ikke er udviklet endnu, hvilket kan betyde hun er for snæver (endnu) til at føde normalt.. I værste fald risikerer du kejsersnit, hvor både killinger og mormis dør.

Jeg ville få hende steriliseret OMGÅENDE, så hun ikke skulle lide unødvendigt

• #8   15. jul 2012 Hmm, ved ikke helt /: Måske hvis vi havde opdaget det lidt før ville jeg kunne have fået dem fjernet, men nu hvor man kan mærke at der er liv i maven, og at man kan se på mormis at hun ikke har ondt, så har jeg svært ved det /:

• #9   15. jul 2012 Har du svært ved at skulle sige farvel til din kat??? For det er det du risikerer, hvis du ikke tænker på hendes helbred

• #10   15. jul 2012 Hun er en stærk kat /:

• #11   15. jul 2012 Nej hun er en killing... Hun er ikke stærk endnu.

Men er du klar til at skulle aflive din kat, fordi hun bliver total smadret i fødslen??

• #12   15. jul 2012 Forestil dig en 11 - 12 - 13 årig pige skulle føde normalt. Hvor nemt tror du det er for hende?? Og så er det ligemeget, hvor stærk hun er. Hvis hun ikke er klar fysisk (hvis hun er for smal i bækkenet) så KAN hun ikke føde normalt og vil få et kejsersnit.

• #13   15. jul 2012 Kunne godt være jeg skulle tage hende med til dyrelægen så de kunne kigge på sagen og vurdere hende som mor /:

• #14   15. jul 2012 Jeg håber virkelig dyrlægen siger hun skal steriliseres, for det er simpelthen dyremishandling at lade hende få dem nu. Hun er kun en killing - et barn. Du er 18 år gammel, hvordan ville du ha' det med at skulle føde tvillinger-trillinger nu??

• #15   15. jul 2012 /:

• #16   15. jul 2012 Tænk over det. Hvis det er fordi du gerne vil prøve at ha' killinger, kan jeg anbefale dig at kontakte det nærmeste internat og spørge, om du må passe en drægtig kat eller nybagt missemor med killinger, indtil killingerne er 12 uger gamle. De har en kat mindre på internatet, du oplever killinger og missemor/babyer bliver ikke aflivet - ergo ren win-win situation. Dog skal du huske at fortælle, hvad du kan tilbyde mor og killinger. Din missepige er på nuværende tidspunkt ALT ALT ALT for ung til babypjat.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #17   15. jul 2012 Jeg havde en missemor og hendes ca 6 md gamle killing som kom til mig i haven for mange år siden, De blev begge drægtige fandt jeg ud af ret sent, de kunne føde når som helst, men fik anbefalet af dyrlægen de slet ikke tog skade af at få dem fjernet og så steriliseret, så det blev de og havde det godt med det bagefter.:-)

Så jo det kan sagtens lade sig gøre uden det bliver et problem for katten, da den ingen moderfølelser har. smiley

Kommentér på:
Hvor langt er min kat henne ca. henne? Hjælp :)

Annonce