{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.411 visninger | Oprettet:

1 eller 2 killinger {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har overvejet at få en killing og har egentlig også fundet ud af hvorfra. Det er alm huskat.

Nu skriver vedkommende så om jeg vil have dens gode legekammerat med. Det er begge hunkatte. Jeg bor i en lejlighed på 86 m2 med 2 børn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 killinger
  • #1   10. jul 2012 altså det er jo op til en selv.. Men to katte er der jo dobbelt arbejde og dobbelt udgifter ved...

• #2   10. jul 2012 Rigtigt at 2 katte er dobbelt arbejde og dobbelst udgifter, men det er også dobbelt glæde, samt at 2 killinger bare aktivere hinanden super dejligt og ikke kommer til at kede sig, kender rigtig mange der vælger at anskaffe sig søskende, jeg selv valgt kun en men har mange gange fortrudt at jeg tog det valg pga. udgifter, hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg skaffe 2 på samme gang, for de har så meget glæde af hinanden..

• #4   10. jul 2012 Jeg ville også kraftigt overveje de to .
    Jeg startede også med at have én kat, men har senere anskaffet mig en killing. Heldigvis er hunkatten ikke så gammel igen, så de har fin glæde af hinanden. Og hvor dumt det så måske lyder, så har jeg en meget gladere kat i freja efter at blue kom til. Hun har en at brænde krudt af sammen med , og er aktiv på en helt anden måde .

• #5   10. jul 2012 100 % sikkert to! smiley De vil få så meget glæde af hinanden, og kan lege med hinanden på en måde vi mennesker aldrig vil kunne.

Jeg synes bestemt ikke der er dobbelt så meget arbejde i to katte. Jo det er dobbelt så meget i kattebakkerne, men ellers er resten ren fornøjelse i mit hoved. Dobbelt op på nus, kæl og leg... Kan det blive bedre?

Ja det er dobbelt så dyrt at have to katte. Dobbelt op på grus, dobbelt op på foder, dobbelt op på dyrlæge (og så alligevel ikke helt, da mange dyrlæger giver rabat, hvis man har begge katte med). Ex. Da mine to skulle kastreres skulle jeg give 1000 kr for den første kat, og 500 kr for den anden kat.

Så medmindre økonomien siger en kat, ville jeg klart vælge to!

• #6   10. jul 2012 Og de fleste dyrlæger giver gerne en søskende rabat smiley To killinger fra samme kuld vil have så meget glæde af hinanden. Det er jeg helt sikker på du ikke vil fortryde.

• #7   10. jul 2012 Det skal siges de er ikke fra samme kuld, der er 3 uger mellem dem.. Fra 2 forskellige kuld.. Men de skulle lege rigtig godt sammen.

Ok tak for jeres svar smiley Overvejer at tage begge 2 så..

• #8   10. jul 2012 Mine to er heller ikke fra samme kuld og de fungerer rigtig fint sammen og har så meget glæde af hinanden smiley

• #9   10. jul 2012 Det har ingen betydning at de ikke er fra samme kuld, de er vosket op sammen og leger sammen, de vi få super meget glæde af hinanden mange år frem i tiden, men HUSK at få dem neutraliseret, det er hunkatte de kan komme hjem med mange killinger.. Og lover dig i vil få rigtig meget glæde af 2 små vandaler der vil gøre mange sjove ting ;o)

• #10   10. jul 2012 Ok jeg takker igen smiley så 2 det bliver... :o)

• #11   10. jul 2012 2 killinger fra samme kuld er en god ide HVIS man vil have og måske især må have 2 katte. Du skal også huske på at hunkatte er dyrere at få neutraliseret og den udgift får du også dobbelt. Det er så et engangsbeløb. Husk at selv om kattene er indekatte er det en rigtig god ide at få dem vaccineret og mærket. Og igen alle udgifter skal du doble op plus at du også bør have plads til 2 kattebakker osv.

• #13   10. jul 2012 jeg vil nok sige ja til tilbudet med de 2 killinger de vil få rigtig meget glæde af hinanden smiley så keder den ene sig heller ikke hvis de skal være alene hjemmen når du er på arbejde smiley

• #15   11. jul 2012 Du bliver SÅ glad for to. Og jeg tilslutter mig nogle af de andre: det er IKKE dobbelt arbejde overhovedet. Tværtimod kræver en alene-kat i en lejlighed meget mere af sine mennesker end to. Jeg startede selv med én kat, men var lidt plaget af dårlig samvittighed, når hun var alene hjemme. Så fik jeg nummer to og det har jeg ALDRIG fortrudt. Det varmer om hjertet at se, hvor meget glæde de har af hinanden:)

Det er det rigtige valg du har truffet:)

• #16   11. jul 2012 Jeg synes lige, du skal se dette indlæg, vi fik i dag på et andet forum.
    Det er fra en person, som kun havde en killing, der angreb deres fødder og ben.

"Hvis I ikke lige kan huske os, så er vi dem der for et godt stykke tid siden, søgte lidt hjælp, da vores kat var ret så legesyg, angreb fødder (ikke hårdt) hoppede på os osv. Der var et par stykker der kom med nogle rigtige gode råd, blandt andet at få en legekammerat til ham.
    Efter nogen tids overvejelse besluttede vi os så for, at adoptere en fin lille killing og det er da klart den BEDSTE beslutning vi nogensinde har taget For det første har vi selv rigtig stor glæde af ham og for det andet er det da et skønt syn, at se de to ligge og putte og lege sammen Derudover er den "gamle" kat blevet en hel anden. Vi bliver kun brugt til kæl nu og vores fødder bliver ikke brugt som legekammerater mere

Så endnu en gang, en STOR tak til alle jer der tog jer tid til at hjælpe os"

Kommentér på:
1 eller 2 killinger

Annonce