{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

1 eller 2 killinger? {{forumTopicSubject}}

Vi går med overvejelser om at få kat.
Familien består i forvejen af 2 voksne mennesker (jeg arbejder få timer i ugen, så er meget hjemme) og 2 små søde hunde.
Planen var egentligt, at hvis vi skulle have kat, så ville vi have en killing. Men nu bliver jeg i tvivl om, er det bedst at få 1 eller 2? altså fra kattenes synspunkt. smiley

Jeg ved jo selvfølgelig at to søskende har glæde af hinanden, i hvert fald som killinger, men gør det en stor forskel for deres trivsel, eller kan de være ligeså glade for et liv som ene kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 killinger?
  • #1   14. aug Det er altid bedst at få to, hvis det kan lade sig gøre smiley

  • #2   14. aug Som ejer af en enekat, så kan jeg sige at enekatte ofte bliver "sære" og kan have meget gavn af en ven uanset alder smiley

  • #3   14. aug En voksen og en killing er også en ide
    Kommer de fra samme sted er der ingen tilvænning. Det virker også fra forskellige hjem kommer de ind i dit hjem præcis på samme tid, så der ikke er opstået nogen form for “ejerfornemmelser”

    Held og Lykke, glæd dig


  • #4   14. aug Tak for jeres svar smiley

    Lis, jeg ville være nervøs med at introducerer en voksen kat med hundene, og jeg foretrækker også killinger smiley


  • #5   14. aug Jeg kommer aldrig mere til kun at have en. De her to er begge voksne. Den ene er 8, og den anden bliver 5. Sådanne billeder af forskellige katte der ligger sammen har jeg MANGE af.

    profilbillede
  • #6   14. aug er også på 2 killinger vognen
    Har selv 11 katte, og man kan se hvor stor glæde de faktisk har af hinanden.
    Seneste forskning viser også at katte faktisk foretrækker katteselskab. Nogen man ikke troede før hen
    jeg har haft 19 i flere år og kunne aldrig drømme om at nøjes med en


  • #7   15. aug Mange tak for jeres svar smiley de er meget brugbare

  • #8   16. aug Hvis man nu ikke er så heldig, at man kan få 2 killinger samme tid (hvis opdrætter ikke har nok killinger f.eks.) kan man så godt starte med en killing og så få en killing igen senere, når der er et kuld man ønsker fra? eller er det bedst at få dem samtidig, så de er jævnaldrene?

    Og er det normalt at købe 2 racekillinger samtidig? jeg synes det er mange penge at skulle smide 9000 kr x2, hvis man skal have en af de dyrere racer. Ikke fordi jeg ikke vil betale prisen for en god killing, bare fordi det er mange penge lige at skulle finde på én gang. Men så må man jo sparer op smiley


  • #9   16. aug Altså jeg ville nok foretrække at få dem samtidig. Her vil jeg henvise til mine ord om, at enekatte bliver sære. Især i killingealderen, så vil der være en chance for, at den "glemmer" godt kattesprog, hvis den ikke er sammen med en anden kat i lang tid. Så ville nok foretrække at finde en opdrætter, som kunne skaffe mig to killinger, skulle jeg ønske mig en racekat smiley

  • #10   16. aug altså man må jo godt få en huskilling sammen med en racekat. De vil få lige så meget ud af hinanden som to racekatte. Jeg har 9 huskatte og 2 cooner. Pippi og Herman skulle være sammen - der kom så lige en Liller 2 uger før Pippi kom hjem. Men de tre har haft meget glæde af hinanden. Både Herman og Pippi var enebørn, mens Liller haft søskende. Så han lærte de to andre en del

  • #11   18. aug Det ved jeg selvfølgelig godt at man må. Men hvis jeg ender med at ønske en race kat, er det jo fordi jeg ønsker at få de kvaliteter og ikke en huskat smiley selvom jeg også elsker huskatte og overvejer om det er på et internat jeg skal finde den/dem til den tid.
    Men der er meget der lige skal på plads inden, og jeg skal finde ud af hvad jeg ønsker af katten smiley

    Det vigtigste for mig i sidste ende er nok at finde en der ønsker masser af kontakt og at være tæt.


  • #12   18. aug Det er altid en god ting at tale med opdrætter om, hvad du ønsker. At være skødekat er ret individuelt.

    Der er altid dem i et kuld, der aldrig har tid, fordi de er her og der, og så er der dem, der bare skal op til en flere gange om dagen.

    Gør dig tanker, om du vil have en stor kat, en mindre kat, en aktiv kat, en talende kat, om pelspleje er ok, eller om den helst skal være vedligeholdelsesfri. Jo mere specifikke ønsker, jo lettere at finde den rette race.

    Tag evt på en udstilling eller to først. Se katte, tal med opdrætter. Det gjorde jeg. smiley


  • #13   18. aug Tak, alt det har jeg styr på. Det eneste jeg havde brug for hjælp til, var om det var bedst med en eller to smiley

  • #14   18. aug Hvilken race kigger du efter? smiley

  • #15   18. aug Jeg har stadig lidt forskellige muligheder, som jeg skal have kigget nærmere på. Hvis altså ikke vi ender med fra internat.

    Men Ragdoll, british short/longhair, perser af gamle "linjer" (dem med mere snude).
    Siameser/orientaler, rex racerne og aby/somali. Er dem der pt. ligger højest på listen, med forskellige sind og udseende og derfor også forskellige behov. Men alle har kvaliteter vi godt kan lide, og da jeg ikke er ene bestemmende, skal det jo være en race der passer til begges ønsker og behov. smiley
    Jeg ville gerne have en sphynx men der er nedlagt forbud af manden.

    Så er der et par racer som jeg har fået anbefalet af andre, men som pt. ikke er dem vi kigger nærmere på.


  • #16   18. aug Britterne er nok ikke de mest opsøgende. De vælger sig som regel et menneske ud.

    Siameser/Orientaler er der ikke voldsom mange killinger af i Danmark. En af dem der laver flest er Issakat.

    Jeg har selv 3 Orientaler og en Siameser fra Issakat.


  • #17   18. aug Det ved jeg du har Susanne smiley Du har deltaget i mine racetråde før og jeg ser ofte dine opslag på hg. smiley

    Jeg kender godt britterne, så jeg ved godt hvordan de er.


  • #18   18. aug Der er udstilling i Vamdrup den 31. August. Hvis du vil i kontakt med diverse opdrættere. smiley

  • #19   18. aug Susanne det er mig der er My little sunshines på hg, så jeg kommer smiley men tak for at nævne det

  • #20   18. aug Det er ikke let, når navnet er forskelligt på de forskellige fora. Jeg hedder stadig bare Susanne. smiley

  • #21   18. aug hvis du leder efter persere af den gamle - og smukkeste - type
    så kontakt Maibritt Hedegaard på fb
    Hun fik killinger her i august. hun har de smukkeste katte


  • #22   19. aug Susanne jeg havde ikke tænkt på at jeg ikke havde samme navn, så det kan jeg godt forstå du synes er forvirrende smiley

    Anja jeg søger ikke killing lige nu, måske næste år hvis alt falder på plads. Men jeg har haft kontakt til en god opdrætter af perser, hvis det er den vej jeg skal smiley


Kommentér på:
1 eller 2 killinger?

Annonce