{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Tvivl om køber? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft en henvendelse på mine killinger. En dame der er interesseret i alle 6 killinger. Hun sagde at hun var meget glad for katte.

Hun fortalte mig at de lige har været ude og hente 4 killinger + de har forvejen har 3 voksne. De har mange mus. Deres katte kan både være inde og ude.

Kom bare sådan til at tænke på om de er tiltænkt foder til andre dyr?
Hun fortalte at de killinger hun havde hentet tog 85 g på om dagen.

Hun sagde at han killingerne ville blive kastreret når de var gamle nok.

De bor ret tæt på så jeg ville da ha mulighed for at se hvor hun bor.
Er der virkelig folk derude der vil have 10 killinger fra i år??

Hvad synes i jeg skal gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivl om køber?
  • #1   9. jul 2012 hvis jeg var i tvivl ville jeg ikke sælge hende en eneste. Det er trods alt en selv der skal leve med beslutningen altid og den der tvivl vil sidde i en og gnave og gnave. Jeg synes personligt også at det lyder meget underligt. Har du prøvet at sige til hende at de vil være neutraliseret når hun henter dem også se hvordan hun reagerer på det? (som en test) Vil hun så stadig være interesseret? Hvis ikke så kan man sige din tvivl er velbegrundet. Eller spørg om du må komme ud og besøge hende for at danne dig et indtryk af dine killingers fremtid. (Lad som om at det er en fremgangsmåde du ville bruge med enhver potentiel køber)

Jeg synes i al fald det lyder mærkeligt og at du bør undersøge til bunds hvem hun er og hvorfor hun vil have kattene og hvordan deres liv vil blive. Hvis du så stadig har tvivl så sig nej. Det er mit råd - Det ville jeg gøre smiley

Pøj Pøj

• #2   9. jul 2012 Det var mange killinger.
    Altså i mine øre, lyder det lidt ustabilt, og i værste fald starten på en kattefabrik?..
    Synes virkelig det lyder meget voldsomt, og det du skriver med de har mange mus, Jeg tænker bare, er dét ikke noget man får gjort noget ved? Og er det ikke lidt mærkeligt, at gå og "reklamere" med det?

• #3   9. jul 2012 Det lyder meget mystisk, jeg ville ikke sælge til hende hvis det var mig..

• #4   9. jul 2012 Jeg blev bare lidt paf da jeg snakkede med hende. Kom til at tænke om de mon skulle bruge til slange foder eller sådan noget. Jeg skriver i anonncen at jeg bortgir dem.
    Havde overvejet at køre forbi hvor hun bor og så se hvordan det ser ud. Men tror da jeg vil ringe til hende og spørge om jeg må komme og se hvor hun bor og killingerne skal bo.

• #5   9. jul 2012 Je ville også have mine betænkeligheder ved salg af så mange killinger...

• #6   9. jul 2012 Det synes jeg lyder som en god ide, tankede havde set ikke strejfede mig med slange foder :s puha

• #8   9. jul 2012 Det er selvfølgelig bare et gæt: Men det lyder på mig som en person, som er fuldkommen urealistisk og tror at hun kan hente gratis killinger også sælge dem og tjene penge på dem og jeg er bange for hvad hun kan finde på at gøre ved dem, hvis hun ikke får dem afsat.

Der er INGEN som har så mange mus i et hus uden at få professionel hjælp. Hvis hun allerede har 3 katte - En kat kan alene holde mange mus væk. Kæmpe gårde der er ofte bare 2 katte til at holde musene i skak - Så det lyder helt vildt og at hun har hentet andre killinger lyder også suspekt. Ved du om de også var gratis?

• #9   9. jul 2012 Tilgengæld ved jeg ikke med slangefoder - plejer de ikke at bruge mus til den slags? Ved du hvor gammel hun er?

• #10   9. jul 2012 Susanne S - min mand har haft nogle meget store slanger han fodret med store rotter, sådan størrelsesmæssigt kunne det godt passe på en lille 12 ugers killing. Så foder var også det første jeg tænkte på da jeg så din tråd.
    Jeg kan godt forstå din skepsis, en gratis killing er billigt foder i forhold til en 50-100 kr dyr rotte/mus. Især hvis man har flere store slanger der skal have mad.
    Held og lykke med at finde søde hjem til misserne. smiley

(Vores slangerne fik IKKE killinger som foder, bare lige så folk ikke misforstår.)

• #11   9. jul 2012 uh det vidste jeg ikke engang - i må være forsigtige - Det er en frygtelig tanke at det skulle ende sådan smiley

• #12   9. jul 2012 Jeg ved ikke om hun har fået de andre killinger gratis. Jeg sagde til hende at mit krav til nye hjem var at de var gode.

Hun lød ret ung. Men det er svært at bedømme over telefonen. Jeg ku ikke forstille mig at man er så naiv at man tror man kan tjene penge på killingerne. Det er ganske alm gårdkatte. Vi har bare selv fået alt for mange.

Tænker at mange gir kaniner osv. så en killing i den str og gratis er måske et hit for nogen.

• #13   9. jul 2012 Måske jeg skal fortælle hende om mine bekømringer, og så tage den derfra. 10 killinger blir ved også for meget på et tidspunkt, og hvem ved så hvad der sker med dem??? smiley

De andre killinger har jeg fået afsat til rigtige gode hjem hvor jeg har den rette fornemmelse med smiley

• #14   9. jul 2012 det er dejligt at høre og ja jeg synes det lyder som en rigtig god ide at konfrontere hende med dine tanker omkring overdragelsen af killinger til hende. For det er jo en lidt underlig situation så jeg tror at hvis hun har rent mel i posen, så vil hun naturligvis kunne forstå at du spørger. Det er ikke hver dag nogen henter så mange killinger på en gang.

• #15   10. jul 2012 Heidi - Den tråd har jeg aldrig set før. Jeg er dybt rystet. Hvorfor fik i dem ikke steriliseret ? I har lige været igennem det her en gang? Hvorfor bliver i ved med at få killinger?

• #16   10. jul 2012 Jeg skriver sådan fordi jeg antager at killinger i giver gratis væk ikke er jeres birmaers killinger - Men alm. huskatte.

• #18   10. jul 2012 Jeg VED, at der er folk, der henter gratis killinger for at bruge dem til slangefoder.

Bortset fra det, ville jeg ikke overlade hende så meget som én killing.
    Desuden kan det simpelthen ikke lade sig gøre, at en killing tager 85 gram på om <b>dagen</b>.

Tror faktisk ikke, at killingerne når at blive så gamle, at kastration kommer på tale, og hvad med udgifterne til vaccination af 10 killinger?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #19   10. jul 2012 Enig med Mega.
    Det er da helt tydeligt at der er noget rivende galt at man vil have så mange killinger. Så ville hun have "10 killinger og 3 voksen katte" Nej hvis jeg stod i den situation, så ville jeg slet ikke give sådan en person mine killinger og det er selv om det virkelig var som kælekatte hun ville have dem.
    Men den tror jeg desværre ikke på. smiley

Nej en killing tager ikke 85 g på om dagen. Så hun ved ikke ret meget om killinger.

Så jeg forstå slet ikke du er i tvivl.

• #20   10. jul 2012 Det er det kuld der er omtalt i linket. Og nej ingen blir aflivet hvis de ikke blir afsat.
    Pigen får ikke en eneste af vores killinger. Mor misserne er blevet steralieseret.
    De fleste har jeg fundet nye hjem til. Og deres familier venter med længsel på de er 12 uger så de kan få dem hjem. Vi beholder selv en. Kun 3 mangler at få nyt hjem. Men de er endnu ikke 12 uger.

• #21   10. jul 2012 Jeg er udemærket godt klar over at killinger kan neutraliseres før de 12 uger. Det var hvad hun sagde......! Læs venligst hvad jeg skriver.

Alle vores blivende stald katte er/bliver neutraliseret. Vi skal ikke have flere killinger.

Kommentér på:
Tvivl om køber?

Annonce