Tvivl om køber? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige haft en henvendelse på mine killinger. En dame der er interesseret i alle 6 killinger. Hun sagde at hun var meget glad for katte.
Hun fortalte mig at de lige har været ude og hente 4 killinger + de har forvejen har 3 voksne. De har mange mus. Deres katte kan både være inde og ude.
Kom bare sådan til at tænke på om de er tiltænkt foder til andre dyr?
Hun fortalte at de killinger hun havde hentet tog 85 g på om dagen.
Hun sagde at han killingerne ville blive kastreret når de var gamle nok.
De bor ret tæt på så jeg ville da ha mulighed for at se hvor hun bor.
Er der virkelig folk derude der vil have 10 killinger fra i år??
Hvad synes i jeg skal gøre?
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
Jeg synes i al fald det lyder mærkeligt og at du bør undersøge til bunds hvem hun er og hvorfor hun vil have kattene og hvordan deres liv vil blive. Hvis du så stadig har tvivl så sig nej. Det er mit råd - Det ville jeg gøre
Pøj Pøj
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 90
Altså i mine øre, lyder det lidt ustabilt, og i værste fald starten på en kattefabrik?..
Synes virkelig det lyder meget voldsomt, og det du skriver med de har mange mus, Jeg tænker bare, er dét ikke noget man får gjort noget ved? Og er det ikke lidt mærkeligt, at gå og "reklamere" med det?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 42 Svar: 174
Havde overvejet at køre forbi hvor hun bor og så se hvordan det ser ud. Men tror da jeg vil ringe til hende og spørge om jeg må komme og se hvor hun bor og killingerne skal bo.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 167
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 90
mar 2012
Der er INGEN som har så mange mus i et hus uden at få professionel hjælp. Hvis hun allerede har 3 katte - En kat kan alene holde mange mus væk. Kæmpe gårde der er ofte bare 2 katte til at holde musene i skak - Så det lyder helt vildt og at hun har hentet andre killinger lyder også suspekt. Ved du om de også var gratis?
mar 2012
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
Jeg kan godt forstå din skepsis, en gratis killing er billigt foder i forhold til en 50-100 kr dyr rotte/mus. Især hvis man har flere store slanger der skal have mad.
Held og lykke med at finde søde hjem til misserne.
(Vores slangerne fik IKKE killinger som foder, bare lige så folk ikke misforstår.)
mar 2012
jun 2009
Hun lød ret ung. Men det er svært at bedømme over telefonen. Jeg ku ikke forstille mig at man er så naiv at man tror man kan tjene penge på killingerne. Det er ganske alm gårdkatte. Vi har bare selv fået alt for mange.
Tænker at mange gir kaniner osv. så en killing i den str og gratis er måske et hit for nogen.
jun 2009
De andre killinger har jeg fået afsat til rigtige gode hjem hvor jeg har den rette fornemmelse med
mar 2012
mar 2012
mar 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Bortset fra det, ville jeg ikke overlade hende så meget som én killing.
Desuden kan det simpelthen ikke lade sig gøre, at en killing tager 85 gram på om <b>dagen</b>.
Tror faktisk ikke, at killingerne når at blive så gamle, at kastration kommer på tale, og hvad med udgifterne til vaccination af 10 killinger?
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Det er da helt tydeligt at der er noget rivende galt at man vil have så mange killinger. Så ville hun have "10 killinger og 3 voksen katte" Nej hvis jeg stod i den situation, så ville jeg slet ikke give sådan en person mine killinger og det er selv om det virkelig var som kælekatte hun ville have dem.
Men den tror jeg desværre ikke på.
Nej en killing tager ikke 85 g på om dagen. Så hun ved ikke ret meget om killinger.
Så jeg forstå slet ikke du er i tvivl.
jun 2009
Pigen får ikke en eneste af vores killinger. Mor misserne er blevet steralieseret.
De fleste har jeg fundet nye hjem til. Og deres familier venter med længsel på de er 12 uger så de kan få dem hjem. Vi beholder selv en. Kun 3 mangler at få nyt hjem. Men de er endnu ikke 12 uger.
jun 2009
Alle vores blivende stald katte er/bliver neutraliseret. Vi skal ikke have flere killinger.
Tvivl om køber?