{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny race
  • #1   9. jul 2012 3000,- for en blanding er alt, alt, alt for meget i mine øjne - Lige meget hvad det er en blanding af ! Det har intet med racen at gøre. Det er for at tjene penge! Fra en god, registreret opdrætter er priserne for en ragdoll eller hellig birma i det samme leje som andre racer. Aldrig køb en blanding til så meget medmindre den er steriliseret, 2x vaccineret og med ormekur (så du får noget for pengene)

• #2   9. jul 2012 Jeg er heller ikke ude efter en blanding.

Men det har bare undret mig, for jeg har set det en del steder med denne blanding.

Men generelt synes jeg mange blandinger er for dyre....

• #3   9. jul 2012 Det må være menneskers dumhed, at lave sådan nogle killinger ;-( absolut ikke noget med rase at gøre, og er BARE en blandings kat!!

• #4   9. jul 2012 Ja men for at være ærlig så tror jeg det er mennesker der bare forsøger at malke folk. Og langt de fleste killingekøbere er ikke klar over hvor meget overpris det er. De ser en ragdoll (eks) fra opdrætter til 5500-6000 også ser de en blanding med ragdoll som ligner det de vil have til 3000,- og de ved ikke hvad forskellen er og hvor meget de får med mere fra en opdrætter + hvad det egentlig betyder at have stamtavle og med sådanne øjne ser det jo klart billigere ud. De udnytter folks uvidenhed og den eneste vej frem er oplysning, oplysning og atter oplysning

• #5   9. jul 2012 Jeg ville hellere vente, men der er vi heldigvis så forskellige.

Men jeg kan slet ikke se hvordan man kan tage så meget for en blanding i det hele taget.

• #6   9. jul 2012 Ja det er for meget, for du aner jo ikke hvad du får, er der over hovedet en garangti for at det netop er den blanding, og hvor ansvarligt har de været med kattens helbred? og killingerne?? jeg venter gerne længe på en god killing med stamtavle og forældre som er testet for relevante arvelige lidelser, da jeg bestilte min næste killing var der ikke parret endnu, og jeg skal vente til slut november, før jeg kan få den, hvis parringen er lykkedes smiley

• #7   9. jul 2012 Nej, det er ikke "nye" racer, der er "bare" gået mode i disse racer pt. Sådan er det desværre også i hundeverdene, med alt det der af medfølger. Desværre er der så sket det at en eller enkelte opdrættere har solgt fertile katte til alle og enhver og nogle af disse mennesker har så anet chancen for en hurtig tjent skilling og sælger blandinger eller uden stamtavle til ca halv pris. Jeg kan på det kraftigste kun bede evt købere om at holde sig fra at støtte den type avl, det kommer der meget sjældent noget godt ud af.

• #8   9. jul 2012 Vi venter også gerne til den rette killing er der til vores familie. Det er nødvendigvis ikke den første der er den bedste...

Jeg håber de da i det mindste tjekker forældre dyrene...

• #9   9. jul 2012 3000 for hvad??? at den er ægte halv af hver?? tjooo smiley
    for papirer har den ihvertfald ikke smiley
    men jeg sælger så mine ragdoll med tavle der kan udstilles, neutraliseret vaccineret og chippet for 6000 kr. så jow det er da billigt eller nowet....

• #11   9. jul 2012 Det er jo forskelligt hvad folk tager for deres katte. Ofte prissættes de ud fra deres udseende og eventuelle ting der følger med dem såsom vaccination mm.

Jeg kan godt se at 3.000 kr. for en blandingskat er for meget. Man kan spare ekstra små 500-1.500 kr. sammen og købe en ægte hellig birma eller ragdoll med stamtavle og godt helbred.

Men jeg kunne nu godt betale 3.000 kr. hvis denne blandingskilling havde fået MINIMUM 2 x vaccination, neutralisering, orme og loppekur samt dyrlægetjekket. Også hvis den havde et ragdoll/birma-typisk udseende.

Nogle folk prisfastsætter bare så snart deres blandingskillinger ligner den ægte vare.

• #12   9. jul 2012 Christa :

Ja 3.000 for en misling blandet med ragdoll/hellig birma
    Ja det er mega dyrt...

DK feline :

Ja hvis den er neutraliseret, men ellers slet slet slet ikke så højt sat i min verden...

• #13   9. jul 2012 Jeg tænker lidt at det ikke er "dyrt" hvis du ser sådan på det at, sælgers marked er sat udfra forespørgsel. smiley ment på den måde at hvis du som køber vil have lige præcis den kat, ingen andre, kun DEN kat. Så kan sælger vælge at tage 15000 kr for den hvis køber vil betale det..
    Ja overdrivelse fremmer forståelse. smiley
    At folk så sælger "ægte" racekatte til uvidende førstegangs køber, og bilder dem ind at det er det samme som en med stamtavle er en helt anden snak, da dette reelt set er snyd og bedrag med den kat/vare du sælger...
    Men som sagt hvis man som sælger vil have lige netop en helt bestemt kat, og man er oplyst om omstændighederne, så kan en gårdmand vælge at sælge en huskat til 8000 kr hvis køber vil give den pris, selvom det nok ville være en anelse dumt at gøre.. smiley

• #14   9. jul 2012 Det er jo desværre ikke ulovligt at tage 3000 for en kat, selvom den ikke er hverken neutraliseret eller vaccineret. Og rigtig mange får de her killinger for at tjene penge. Og når de ikke er registrerede jamen så er der heller ikke nogle krav til dem. Og vi må jo konstatere at når folk kan sælge disse killinger så dyrt - Så findes der mennesker der er villige til at betale og jeg tror det er fordi de ikke er oplyst eller har sat sig ind i tingene

Men hvis man får killingen steriliseret og vaccineret så ser jeg intet problem i at man tager dyrlæge omkostningerne for den og måske 100 eller 200 oveni - Det synes jeg er fair nok for en blandingskat.

Jeg mener først det virkelige problem opstår når folk begynder at skrive: ""Ægte" ragdoll (eksempel) u. tavle" eller "ragdoll/nfo blanding men har ragdoll sindet 100%" osv. - Lige så snart man lyver/snyder/bedrager folk for at få dem til at betale for mange penge for en kat - Så er der et virkeligt problem.

He he Kezia, så først dit indlæg efter jeg havde skrevet mit. Jeg er helt enig. smiley (som du kan se) smiley (udbud - efterspørgsel) smiley

• #15   9. jul 2012 Anna C - kloge hoveder tænker ens smiley hehe

• #16   9. jul 2012 hehe ja det må være det smiley Også har du en ragdoll med det mest geniale navn! *Love it* smiley - Så ikke det var en tidl kat - men han ser så sød ud - Eigil smiley

• #17   9. jul 2012 Tak smiley Jah han var en dejlig kat, og fortjente at have haft stamtavle for han var super flot og sød.
    Men ja, da jeg købte ham var jeg selv uvidende førstegangs køber af en "ægte" racekat, så jeg forstå til fulde opdrætteres frustrationer omkring de her ikke ren racede katte som folk sælger på falsk grundlag. For han var langt fra gratis. ^^
    Og det er da også nogle smukke katte du har dig, super flotte. smiley

• #18   9. jul 2012 Ja uvidenhed...derfor har man mulighed for altid at få hjælp ved reg opdrættere. fordi du har spørgsmål omkring den race de opdrætter, er det ikke altid fordi du vil købe. Det har jeg ikke lagt skjul på. Jeg har skrevet, ringet og mailet med forskellige, og de har alle været rigtig søde til at besvare alt...så hvorfor ikke benytte sig af det...

Jeg har benyttet mig meget af de garvede opdrættere af forskellige racer vi har kig på lige for tiden

• #19   9. jul 2012 - I want a kitty cat.. smiley du har helt ret, det er jo en super ide. Det er virkelig fedt at du giver dig tid til at undersøge racen på en ordentlig måde.

• #20   9. jul 2012 ja problemet opstår jo netop når man falder for en kat inden man helt kender omstændighederne - Så kan man altså virkelig sidde i saksen hvis man har et blødt hjerte. Min første ragdoll - Selvom hun har stamtavle og det hele - gav jeg alt for meget for. Hun var ikke vaccineret 2. gang, hun var ikke neutraliseret, osv osv (you get the picture) hun havde ikke fået nok social kontakt, var ikke blevet introduceret til nye indtryk eller noget. Hun kostede 4500 - Men fordi jeg faldt pladask for hende og fik mit hjerte i klemme så endte det med at jeg købte hende. Og jeg brugte rigtig mange penge på at få hende steriliseret, chippet, vaccineret, ormekur osv. + Al den træning vi (stadig) laver for at gøre hende tryg. Det er virkelig hårdt arbejde at ændre en kats "frygt-mønstre" - Den fejl laver jeg aldrig igen, men jeg har virkelig sympati med den situation og med folk som bliver snydt.

Inden jeg virkelig satte mig ind i tingene ville jeg også have tænkt: 6000,- for en kat? WHAT??? he he - Men nu ved jeg bedre - Nu ved jeg hvor stort et arbejde der er lagt i de killinger, hvor meget ekstra dyrlægeregningerne bliver. Så jeg tror virkelig på at vejen frem er at blive ved med at oplyse, blive ved med at fortælle om hvad og hvor meget en (GOD) opdrætter faktisk gør for sine killinger.

• #21   9. jul 2012 Nu har jeg også kun haft hunde med tavler, så derfor er det vigtigt for mig det samme forarbejde er gjort med kommende kat...for vi har brændt nallerne en gang med hvalpekøb, så derfor er jeg mere grundig...

Jeg har aldrig tænkt det var for meget. jeg ved hvor meget nogle opdrættere gør for at gøre noget godt for avl osv, og det støtter jeg hellere op om...

• #22   9. jul 2012 Ja jeg er helt enig smiley Jeg tror bare at man er nødt til at forstå at det er sådan mange mennesker, som ikke kender til alt det her, tænker. Og at det er sådanne nogle mennesker som ender med at give 2500-3000 for noget der ligner det de gerne vil have for at "spare" penge også ender det med at de slet ikke sparer noget og faktisk er blevet snydt.

• #23   9. jul 2012 Puha ja hunde verden er et virvar uden lige for førstegangs købere. Har nogle venner som måtte vente og søge i lang lang lang tid for at finde den helt rigtige mops med DKK tavle. De havde også brændt nallerne på et tidligere hvalpekøb... smiley det er træls at folk skal være så uærlige, at man skal ud i "problemer" før man bare kan slappe af og nyde sit kæledyr uden en masse bekymringer.. Især hunde synes jeg man høre meget med sygdom. smiley

• #24   9. jul 2012 Anna - hold da op hvor uheldigt, og så er hun endda købt ved en opdrætter som burde vide bedre.. Men det er vel fra sådan nogle lidt useriøse opdrættere der i sidste ende kommer de her "ægte" uden stamtavle killinger kommer.. For så køber nogle folk racekatte med lukket stamtavle og ikke neutraliseret, og laver killinger som sælges som ægte... smiley det er altså lidt trist... Men en del af fejlen ligger vel på sin vis ved useriøse opdrættere.

• #25   9. jul 2012 Lige præcis - Opdrætter har et ansvar for ikke bare sine egne katte, men for racen og ikke bare indtil de er ude af ens hus - Men et ansvar der også rækker ind i kattens nye hjem. Hvis ikke en kælekat er neutraliseret kan man i princippet ikke vide om køberne har tænkt sig at bruge katten som fødemaskine smiley Og det er en trist, trist skæbne.

I mine øjne bør alle kælekatte sælges neutraliserede - For det er lige præcis det der sker - Racen bliver udvandet, der bliver ikke testet for sygdomme og de bliver ikke registreret smiley Og hvis man vil købe en avlskat er det jo ikke så svært at lade sig registrere også sætte sig ordentlig ind i det. Men det er de mennesker som avler på lukkede tavler jo ikke interesserede i. smiley

Kommentér på:
ny race

Annonce