{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Ny race.. {{forumTopicSubject}}

Måske ikke lige den bedste overskrift.. smiley

Hvordan får man KG til at lave en ny race? Jeg tænkte på en der bare hedder Huskatte, så blanding af racer er for dem der har en kat der er halv af noget, feks halv perser og maine coon.. :)..

Det kan feks godt være Laura har noget race i sig, men jeg ser hende nu som en alm. huskat, og synes egentligt ikke hun høre til under blanding af racer, men huskat. smiley men når den kategori ikke er der, må hun jo blive under blanding af racer..

smiley Kristina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny race..
  • #1   13. jan 2006 Ufattelig skøn race.. :).. er helt tosset med huskatte.. smiley

• #2   14. jan 2006 Jeg sad netop og tænkte på hvorfor folk ikke skrev hvilke racer deres kat var blandet af, for det har jeg jo selv gjort... Synes jeg lyder som en super idé!

• #3   24. apr 2014 Jeg synes måske også der burde være nogle søgeord man kunne give ens kat?

Fx. Min mis kan ikke komme under munchkin, fordi jeg ikke ved om hendes forældre er munchkin. Selvom hun er dværg smiley
    og hvis folk vil se hende, leder de jo ikke 'blanding af racer' igennem?
    Jeg er ny, og er ret uvidende, hvad KG går ud på, men synes personligt det ville være en god ide.

Kram og miaw herfra

• #4   24. apr 2014 Hvis der er andet end huskat i, så er det jo en blanding af racer uanset hvad den er blandet af

huskatte har huskatte forældre, så hvis hun har noget andet i, er det ikke en huskat.. Længere er den ikke..

• #5   24. apr 2014 Sarah der findes jo andre dværgracer plus det også kan være en fejl.. Så bare fordi den er dværg gør det den ikke til en munchkin

• #6   24. apr 2014 'The munchkin is actually a dwarf rather than a miniature cat. In this type of feline dwardism called Hereditary feline chrondrodysplasia, with only the limbs being shorter than that of a normal cat. Dwarfism occurs in many species, including humans. The gene responsible is dominant and causes the shortening of the long bones in the legs'
    Fandt det i en anden tråd. Derfor jeg tænker at munchkin er en betegnelse for dværgvækst og ikke en race i sig selv??

• #7   24. apr 2014 jamen der er da en kategori der hedder huskat.

• #8   24. apr 2014 Jeg tænkte faktisk om man kunne lave en kategori der hedder racekat uden stamtavle, for de katte hvor ejer ved/mener at deres kat er en f.eks. maine coon uden stamtavle.

• #9   24. apr 2014 Tror ikke helt jeg forstår dit indlæg. Min Tyson står som Huskat, og Saga står som blanding. Så der findes da en race/kategori der hedder Huskat, herinde.

• LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #10   24. apr 2014 Det er et gammelt indlæg.

• #11   24. apr 2014 Munchkin er en race for sig selv

• #12   24. apr 2014 Men bentane, har hørt man ikke må parre to munchkin? smiley

• #13   24. apr 2014 Sarah - Ja, det er fordi et lige som den mutation der giver manx-katte (de haleløse), så er munchkin-genet et lethal gen (dvs at får fostret en udgave af genet fra hver af forældrene, der koder for munchkin, så dør det inden fødsel.)

Derfor er Munchkin og Manx stadig væk racer, fordi man så bare har andre stambogsførte katte i racen der ikke har genet, som man parrer dem med genet sammen med smiley

• #14   24. apr 2014 Tak eva. Så blev jeg lidt klogere smiley men hvis det kan opstå af sig selv, så må det jo også have gjort det da racen opstod og derved er katte med korte ben stadig munchkin??

• #15   27. apr 2014 Sarah - Katte med korte ben har samme mutation/gen som Munchkin har, men er ikke af racen medmindre de er i stambogen for munchkin smiley Racekatte har en stamtavle. Har en ikke en stamtavle er det en huskat. Så evt. en huskat med korte ben (eller ingen hale eller lang pels eller u name it smiley )

• #16   28. apr 2014 øhm der er faktisk en anden katterace med korte ben, bare lige lidt ekstra info.
    https://www.google.dk/search?q=cat+breed+napoleon&oq=cat+races+na&aqs=chrome.2.69i57j0l5.23127j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

• #17   28. apr 2014 Mel - ja, og der er også bambino racen.. Det er skaldede katte med korte ben, og er opstået ved at krydse de to racer sphynx og munchkin smiley

• #18   28. apr 2014 eva k: ja bambino, den havde jeg nær glemt, tak smiley

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #19   1. sep 2014 Hvis man skal oprette en ny race, så skal nok være mere en kat, et klud som har noget til fælles. Min Frede og genboens Nuser er begge blandinger af en russer og en brite. De ligner hinanden så meget, at de bliver forvekslet. De har også andre fællestræk. De snakker fx. Jeg ved at der var en i København, som på et tidspunkt havde netop denne blanding til salg. Så der er en mulighed for, at os med netop denne blanding kunne udveksle erfaringer. Det kunne være sket i gruppen OS MED BLANDINGER, som nu er nedlagt.
    Katten på billedet har "flapøre", hvilket er usædvanligt. Netop i dag har Animal Planet i serien om 101 katte racer vist en race med sådan nogle ører. Husker desværre ikke hvad den hed. Men du kan jo prøve at spørge dyrlægen næste gang du kommer.
    Maria

• #20   1. sep 2014 Maria - det har formodentligt været scottish fold. Et gen der gør brusken i kattens led svagere, og dermed får ørerne til at kolapse - men også betyder at alle kattens andre led er påvirkede, typisk med store smerter til følge for kattene. smiley Den race vil derfor aldrig blive godkendt i FIFe.

Det kræver et stort arbejde fra flere opdrættere og typisk opdrættere i flere lande at få godkendt en race i et af de store anerkendte forbund nu om dage smiley

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

#21   1. sep 2014 Hej Eva.
    Du har ret. Det var lige det, det var.
    Ved du også om racerne med korte ben, har problemer?
    Maria
    PS! Den race Eva googlede er fransk og hedder Napoleon!

• #22   1. sep 2014 Maria - Der er ret kraftige beviser for at det er et lethal gen ligesom manx - altså at et individ med to munchkin-gener dør som foster. Der er derudover et eller andet med rygraden der ikke altid er lige, som giver dem problemer. Derfor har FIFe også besluttet at ingen katte med (pseudo-)achondroplasia kan blive godkendt der smiley

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

#23   2. sep 2014 Tak

Kommentér på:
Ny race..

Annonce