{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

hellig birma vs maine coon {{forumTopicSubject}}

jeg går og overvejer at få en raceren lille mis og har forelsket mig i både hellig birma'en og maine coon'en. men da jeg ikke har meget viden om racerne endnu udover hvad man kan støve op på google ville jeg lige høre hvad i mener om de to racer.. fordele og ulemper...pelspleje og sammensætning med en hankat(kastreret)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hellig birma vs maine coon
  • #2   25. jun 2012 hej jeg har maine coon chinchilla perser killinger til salg du kan prøve at se dem den brune tabby er solgt. de er super skønne og meget kælen har en sølv pige og en sølv dreng og en sort pige og en grå dreng du kan se dem på gul og gratis

• #4   26. jun 2012 min hunkat er maine coon. han katten er perser maine coon chincehilla perser der er ikke ret mange af dem der opdrætter dem silver har vi købt de er de medste kælen katte gan følger mig over alt det er næsten lige som at havde et lille barn de er lidt reseveret over for fremmet de er supper lækker

• #6   26. jun 2012 Vi har begge dele og de er begge dejlige katte med hver deres personlighed, sjove ideer og sære vaner. Tag ud og snak med opdrættere og se kattene så bliver du nok klogere på hvad det lige præcis er du ønsker dig. Held og lykke

• #9   26. jun 2012 Har haft maine coon og har nu en birma. Min erfaring er, at MCO'en er en meget selvstændig kat, mens birmaen er mere kontaktsøgende og mild. Birmaen kræver ikke nær så meget pelspleje, da den ikke har lige så meget underuld.

• #10   26. jun 2012 Der er meget stor forskel på pelskvaliteten hos birmaer, såvel som hos MCO. Nogen har behov for meget pelspleje andre ikke andet end for hyggen skyld. Jeg har 9 birmaer, og et par stykker af dem skal man virkelig være over i fældningsperioder, for de ikke danner filterknuder.

• #11   26. jun 2012 Jeg har maine cooner smiley og i øjeblikket killinger til salg, og tror lige jeg vil fortælle dem de skal være mere selvstændige og ikke så kontaktsøgende
    Jeg plejer at sige de er katteverdenens hunde

• #12   26. jun 2012 hvad gjore man inde de blev opdaget så da man så dem første gang begøndet man at fremavle dem som man ville havde dem så mennsker har haft en finger med i spillet så man har kryset dem i gemmen tiden det har man gjort for at de blev mere stærke det er noglen flotte katte man skal ikke være bange for at købe dem og man skal ikke være særlig opmærkesom på dem de er de meste kærlige katte man kunne tænke sig ja de er blevet tjekket for de sygedomme

• #13   26. jun 2012 Ja, jeg tror godt nok, at det er noget, Maine coonerne har glemt. At de skal være selvstændige og ikke så sociale. Dem jeg har mødt, de har ikke været til at ryste af igen.

Og vil man have en racekat, så vælger man selvfølgelig med stamtavle.

• #15   26. jun 2012 Mine MCO er lige så sociale som min lillebror og svigerindes SBI .
    De er måske lidt mere nysgerrig en SBI er og skal være med i alt og helst på første parket
    Om de er mere klunte , ja det vil nogle hvis mene ,.Jeg synes så ,at når man tænker på deres størrelse , så er de yndefulde. Og de 5 år vi har boet i hus så har mine store folk af kluntedet misser vælte 7 ting . det er til at leve med .
    Heldigvis har jeg ingen problemer med pels plejen hos nogle af mine . Men som skrevet andre steder så er det individuelt for hver kat
    Ang kradse træer kan jeg til begge race anbefale petfun og kirstine kradsetræer de er lidt dyre men de holder bare i rigtig mange år uden man kan sige de ser brugt ud . Og ved min store flok betyder det meget smiley

SBI er også en skøn race som jeg nyder når jeg flere gange besøger min brormand..
    De har to kastrat drenge på 1 og de kan fint holde med mine MCO i aktivitetsniveau.
    og dumheder smiley
    Men som andre skriver det er bedst du kommer ud og besøger nogle opdrætte af de to racer og ser dem på hjemmebane .

• #16   26. jun 2012 Ulla de killinger du har er jo blandinger smiley og ja mennesket har haft fingerne i mange racer , men derfor er dine stadig blandinger

• #17   26. jun 2012 jeg i flere år levet med begge racer.. birman er måske lidt mere rolig..

Men puha, mine cooner er da bestem sociale.. og meget kærlige, de er bare lidt "tunge" i det..

• #18   26. jun 2012 Tak for alle de gode svar... Jeg vil prøve at kontakte nogle opdrættere da jeg fornemmer det er der jeg os skal købe racen hvis den skal være ren med stamtavle

• #19   26. jun 2012 Hejsa smiley jeg har begge racer. Først faldt jeg for birmaen pga. Dens udseende og til dels hvad jeg læste om den. Det er en skøn race. Meget social og ekstremt nysgerrig, min manse vil gerne være med i alt. Et godt eksempel er da min svigerfar malede vores lejlighed over et par dage. Det var første gang han mødte manse, men efter et kvarter var han over min svigerfar konstant, stod oppe på stigen med ham og kiggede.
    1 år efter fik jeg så chaos, min Maine coon. Og må sige, jeg er solgt. Jeg er faldet for det "naturlige" ved racen. Ja han er et skrummel, klodset og sjov at se på . Han er kun 10 måneder så han bliver vel mere elegant, men elsker at kigge på ham ude i haven hvordan han opfører sig og ligner et "rovdyr". Også er han så kærlig og hengiven på en speciel måde.
    Min birma er mindst ligeså elsket, men som sagt er jeg vild med det naturlige, og birmaen er mere "designer-kat" som jeg kalder ham.
    Så er ikke i tvivl, min næste kat skal være en Maine coon. Gerne en smuk tortie med hvid. Sådan med store flotte definerede sorte og røde plamager. Hihi smiley
    Men ja hvis jeg var dig, ville jeg besøge nogle af hver race og danne dig et indtryk af deres sind og hvordan de opfører sig hjemme i deres vante omgivelser smiley

• #20   26. jun 2012 Vores maincoon er meget kælen og kærlig, han elsker sin moar... og putter ved siden af min hovedpude hele natten og når ham kan komme til det sutter han på min finger (og nej han er ikke taget fra for tidligt) Han har sjældent brug for at blive redt, gør det måske hver anden måned. Klodset tjaa det er han nok nogen gange. Han er meget snaksalig og svare når man spørger om noget. Han er utrolig god til at blive god venner med andre katte og det er aldrig et problem med ham når vi får en ny kat. Vore hellig birma er også en kæletrold, han vil dog ikke ligge i sengen sammen med os. han ligger gerne på skødet af mig når vi ser fjernsyn. Hans pels kræver lidt mere end vores mainecoon men ikke så meget mere. Han bliver børstet hver 14. dag. Han vil gerne bestemme så det gør det svært at sætte ham sammen med andre katte. Begge er skønne katte.

• #21   26. jun 2012 Jeg havde også disse 2 racer til overvejelse inden køb af kat smiley Men tror ikke rigtig jeg har noget og tilføje end hvad der allerede er blevet nævnt smiley
    Mit valg endte på Ragdoll smiley
    Synes de alle er vildt skønne racer på hver deres måde smiley

• #22   26. jun 2012 Godt du vælger en god opdrætter smiley gerne en som tester for de vigtigste sygdomme.
    Jeg har også coon og birma, her i huset er det bimsen som er klodset og vild smiley jeg har ikke fået smadret noget af Manne (MCO) men da jeg havde 3 bimser lavede de fræs om aftenen og der røg flere ting, Manne vejer 9,8kg nu om vinteren kan han godt veje 10,5,,, det er tungt at sidde med ham, men elsker det, Birk vejer kun 4,8kg men vil helst kæle om natten når jeg skal sove ;-(, 2 af mine birmaer var lette at holde, ham jeg har tilbage kræver næsten det samme som Manne, Manne har meget langt og dejlig blød pels, men han skal så også børstes tit, mine kamme ligger altid så jeg kan tage en tur når der er en kat på skødet, så jeg er ikke sikker på hvor længe de kan gå uden pleje!! de er begge meget kærlige men viser det forskellig, jeg har den erfaring at de bimser jeg har haft har brugt mere klør, end min og mine døtres MCOér, jeg tror det er meget individuelt hvilken rase som passer bedst til en, hvis jeg måtte have de katte jeg ville, ville jeg nok blive ved at have begge raser, jeg tænkte på at få en cornich rex men de er et nummer for aktive til mig, men kunne da godt tænke mig en kat der ikke havde så meget pels,,, men jeg har bestilt en killing af Manne´s bror, en pige de bliver ikke SÅ store.

• #23   26. jun 2012 Okay, jeg har et drog af en MCO som er totalt væltepeter, han rydder alt på sin vej og er bare overhovedet ikke så elegant i sine bevægelser som mine Birmaer.....men han er lige så social som dem, jeg vil endda kalde ham mere insisterende end Birmaerne smiley

Jeg ønsker dig held og lykke med din jagt på den perfekte kat til dig smiley

Til Ulla.
    Jeg fatter ikke en meter af det du skrev i dit sidste indlæg, vil du være sød at forklare mig?

Kommentér på:
hellig birma vs maine coon

Annonce