1.104 visninger
|
Oprettet:
hellig birma vs maine coon {{forumTopicSubject}}
jeg går og overvejer at få en raceren lille mis og har forelsket mig i både hellig birma'en og maine coon'en. men da jeg ikke har meget viden om racerne endnu udover hvad man kan støve op på google ville jeg lige høre hvad i mener om de to racer.. fordele og ulemper...pelspleje og sammensætning med en hankat(kastreret)
dec 2011
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 46
dec 2011
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Jeg plejer at sige de er katteverdenens hunde
dec 2011
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Og vil man have en racekat, så vælger man selvfølgelig med stamtavle.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
De er måske lidt mere nysgerrig en SBI er og skal være med i alt og helst på første parket
Om de er mere klunte , ja det vil nogle hvis mene ,.Jeg synes så ,at når man tænker på deres størrelse , så er de yndefulde. Og de 5 år vi har boet i hus så har mine store folk af kluntedet misser vælte 7 ting . det er til at leve med .
Heldigvis har jeg ingen problemer med pels plejen hos nogle af mine . Men som skrevet andre steder så er det individuelt for hver kat
Ang kradse træer kan jeg til begge race anbefale petfun og kirstine kradsetræer de er lidt dyre men de holder bare i rigtig mange år uden man kan sige de ser brugt ud . Og ved min store flok betyder det meget
SBI er også en skøn race som jeg nyder når jeg flere gange besøger min brormand..
De har to kastrat drenge på 1 og de kan fint holde med mine MCO i aktivitetsniveau.
og dumheder
Men som andre skriver det er bedst du kommer ud og besøger nogle opdrætte af de to racer og ser dem på hjemmebane .
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Men puha, mine cooner er da bestem sociale.. og meget kærlige, de er bare lidt "tunge" i det..
aug 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 14
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
1 år efter fik jeg så chaos, min Maine coon. Og må sige, jeg er solgt. Jeg er faldet for det "naturlige" ved racen. Ja han er et skrummel, klodset og sjov at se på . Han er kun 10 måneder så han bliver vel mere elegant, men elsker at kigge på ham ude i haven hvordan han opfører sig og ligner et "rovdyr". Også er han så kærlig og hengiven på en speciel måde.
Min birma er mindst ligeså elsket, men som sagt er jeg vild med det naturlige, og birmaen er mere "designer-kat" som jeg kalder ham.
Så er ikke i tvivl, min næste kat skal være en Maine coon. Gerne en smuk tortie med hvid. Sådan med store flotte definerede sorte og røde plamager. Hihi
Men ja hvis jeg var dig, ville jeg besøge nogle af hver race og danne dig et indtryk af deres sind og hvordan de opfører sig hjemme i deres vante omgivelser
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 153
Mit valg endte på Ragdoll
Synes de alle er vildt skønne racer på hver deres måde
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har også coon og birma, her i huset er det bimsen som er klodset og vild jeg har ikke fået smadret noget af Manne (MCO) men da jeg havde 3 bimser lavede de fræs om aftenen og der røg flere ting, Manne vejer 9,8kg nu om vinteren kan han godt veje 10,5,,, det er tungt at sidde med ham, men elsker det, Birk vejer kun 4,8kg men vil helst kæle om natten når jeg skal sove ;-(, 2 af mine birmaer var lette at holde, ham jeg har tilbage kræver næsten det samme som Manne, Manne har meget langt og dejlig blød pels, men han skal så også børstes tit, mine kamme ligger altid så jeg kan tage en tur når der er en kat på skødet, så jeg er ikke sikker på hvor længe de kan gå uden pleje!! de er begge meget kærlige men viser det forskellig, jeg har den erfaring at de bimser jeg har haft har brugt mere klør, end min og mine døtres MCOér, jeg tror det er meget individuelt hvilken rase som passer bedst til en, hvis jeg måtte have de katte jeg ville, ville jeg nok blive ved at have begge raser, jeg tænkte på at få en cornich rex men de er et nummer for aktive til mig, men kunne da godt tænke mig en kat der ikke havde så meget pels,,, men jeg har bestilt en killing af Manne´s bror, en pige de bliver ikke SÅ store.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg ønsker dig held og lykke med din jagt på den perfekte kat til dig
Til Ulla.
Jeg fatter ikke en meter af det du skrev i dit sidste indlæg, vil du være sød at forklare mig?
hellig birma vs maine coon