{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig Birma VS Ragdoll?
  • #1   8. maj 2015 Foruden ting som:
    Birma'er skal have hvide fødder
    Kun ragdolls er Bicolour
    En birma må ikke have farve på kroppen, men kun på ben, hoved og hale (Så hvidt jeg har forstået, dog kan de blive mørke i pelsen med alderen)
    Ragdolls er typisk større end birmaer

Så er der personligheden, der er den store forskel. En birma har i langt større grad næsen i sky og er en mere reserveret kat, overfor fremmed mennesker, samt den er meget rolig. Hvor en ragdoll er en mere imødekommende og aktiv kat

• #3   8. maj 2015 Som Heidi beskriver farven på birma skal ragdolls nu også være. Altså lyse på kroppen og mørkere på hoved, hale og ben. Ragdolls kan så bare være enten helt uden hvidt eller med større mængder af hvidt end en birma der ideelt set kun skal have på fusserne.

Dertil vil jeg ikke sige at ragdolls er mere imødekommende og især ikke aktive end birmaerne. Ragdolls er nok den mindst aktive race af alle - eller i hvert fald med sammen med de mindst aktive. En bimse er medium aktiv. Men bimser har helt sikkert mere "vilje" derinde bag de blå øjne smiley
    Personlighedsmæssigt er de i hvert fald ganske forskellige, og for "kendere" er deres udseende også smiley

• #4   9. maj 2015 En ragdoll er aktiv....? Det er der nogen der har glemt at fortælle min pyntepude smiley

• #5   9. maj 2015 Der er nogen som har glemt, at fortælle min bimse, at han ikke skal være en kludedukke smiley han bliver slap så snart man løfter det mindste på ham smiley og han er med på det, bliver han ikke slap, så bliver han sat ned straks.
    Jeg syntes bimser er rolige det meste af tiden, og så har de deres krudt stunder, som oftest er styrt løb frem og tilbage, helst sammen med deres medkat.
    De har mere temperament end de andre raser jeg har haft, og skal nok fortælle hvad de mener om tingene, og så er de klistertrolde smiley smiley
    Jeg kender ikke Ragdoll ud over fra beskrivelser af dem.

• #6   9. maj 2015 Jeg synes du skal tage ud og besøge nogle opdrættere af både Birma og Ragdoll smiley

Kommentér på:
Hellig Birma VS Ragdoll?

Annonce