{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.150 visninger | Oprettet:

Hellig birma vs. Ragdoll? {{forumTopicSubject}}

Jeg har alle dage haft dejlige huskatte, men er blevet meget lun på birmaen og ragdoll. Jeg har prøvet at læse lidt om begge racer, men vil meget hellere hører jeres meninger smiley
Rens størelses mæssigt er Ragdollen lidt større ikke? Hvordan er de rent temperament mæssig i forhold til hinanden? Vil gerne høre alles meninger da jeg måske ender op med en af racerne selv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig birma vs. Ragdoll?
  • #1   3. okt 2009 Jeg kender ikke ragdollen så godt med om birmaen kan jeg sige at det er en super skøn og social race..
    Den knytter sig meget til sine ejere og er derfor nem at tage med fx. i sommerhus.. Birmaen er nysgerrig og følger gerne med i alt hvad man foretager sig såsom rengøring, madlavning mv.. Den er legesyg og mild.. En rigtig "familiekat"...
    Håber der er nogle andre der kan fortælle lidt om ragdoll smiley

• #3   4. okt 2009 Jeg er den heldige mor til en ragdoll, hun er faktisk ikke så stor i størrelsen, hun er mindre end vores huskat, men det er jo forskelligt..jeg har også haft en anden ragdoll, men han døde desværre af FIP, så pas på med hvilken opdrætter du vælger, men det gælder jo alle racer. Ragdollen er som de andre beskriver meget social, vil på skødet hele tiden, er meget interesseret i dig og hvad du laver, er ikke så glad for fremmede, men hun kommer frem efter 5-10 minutter og kan også finde på at komme op og blive aet af gæster en sjælden gang. Det dejlige ved ragdolllen er at de ikke laver den samme "ballade" som huskatte, du kan have dine køkkenborde i fred og have åbne vinduer osv. De er mere rolige og søger ikke op i højden så meget. Ulempen er den fine, bløde pels, der er hår alle vegne også bare du stryger hende over ryggen, det er irriterende, men vil vælge ragdollen igen, hvis jeg skulle.

Kommentér på:
Hellig birma vs. Ragdoll?

Annonce