Introduktion til omverdenen {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hankat på godt et år nu, og meningen er han skal være både inde og ude kat.
Min kæreste er IKKE fan af kattelem i vores fordør, hvilket også er den eneste dør vi har ind til huset. Så det er meningen han skulle blive lukket ind og ud sammen med hunden. I første omgang skal han kunne komme ind og ud af et vindue vi har i stuen.
Hvordan er det bedst at introducere ham til udelivet?
Nogen der har haft erfaringer med dette og hvad kan jeg forvente den første uge han er blevet lukket ud?
Jeg er nervøs for at han stikker af og aldrig kommer tilbage eller at han bliver kørt over af bilerne og at han kommer i katte fight med de andre søde katte i nabolaget. Men der er vel ikke så meget af være nervøs for, de finder vel selv ud af det.??
Jeg er nok nødt til at starte med at lukke ham ud denne weekend inden min kæreste tager livet af ham, han er nemlig strid med at pisse og kradse kløer over det hele. Han er en rigtig hankat!!!
Håber I kan hjælpe mig med råd og berolige mig med erfaringer.
Katte hilsen
Sabrina
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 8
Han er ikke kastreret og ved ikke helt om jeg vil have ham kastreret. Jeg er ikke helt fortaler for kastration, da jeg har hørt så meget sørgeligt om at kattens sind ændrer sig. Og det er netop hans personlighed jeg er så glad for. Men det kan måske godt være jeg bliver nødt til det med ham her, har aldrig haft en hankat der var så meget HAN før.
Men ellers synes jeg det er godt råd du kommer med.
maj 2005
Mon ikke det vil være bedst at åbne vinduet så han selv kan søge ud, fremfor at tage ham med ud og så lære ham gå ind af vinduet??
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Det du har hørt om kastration er helt forkert. Jeg synes du skulle tage og undersøge sagen nærmere. Det er meget bedre for dig og din kat at blive kastreret, der er en masse gode grunde. Jeg kan lige finde et link senere. Mener det er Inges Kattehjem som har en god artikel om det..
feb 2007
maj 2005
Er kastration ikke også frygtligt dyrt? Sidst jeg var ved dyrlægen, aflivede han min kat og skrev en regning på 500 kr. "Værsgo' og hav' en god dag!"
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg syntes det er det bedste man kan gøre for sine dyr at få den neutraliseret hvis ikke man ønsker at avle på dem...
vidste du at man kan få en kattelem til vinduer.... og at du skal holde katten på egen grund....
jul 2009
feb 2007
Her var linket om neutralisering af katte.
Nu har vi alle forskellige opfattelser af, hvad der er dyrt, men nej jeg vil nu sige at det ikke er frygtelig dyrt. Det koster nok omkring 800 kr, og måske kan du finde det billigere.
maj 2005
Jeg synes bare det er temmelig dyrt med dyrlæger.... eller også er det bare her i byen de er temmelige dyre.
jul 2009
du har en kat og også en hund men syntes det er dyrt at tage til dyrelægen, det er bare ikke okay, jeg gad godt at se hvor mange killinger du så ville få hvis du havde en hunkat, eller tænk på alle de hjemløse katte der går rundt nu som ville blive gravide fordi det er lidt dyrt at tage til dyrelæge og hvad sker der med alle de killinger, de må klare sig selv og leve et frygtligt liv hvor de også ville få flere killinger....
du kan søge et legat om tilskud til det.... søg i forum på legater
du kan lige se et af de mange der kommer frem her
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=66157
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
feb 2007
feb 2007
feb 2007
maj 2005
Jeg mener bare at uanset om man hegner hele sin have ind er det stadigt svært at holde en kat inden for sin grund, den klatrer sgu da bare over hegnet. Og når det ikke er en racekat vil jeg helst undgå voliere, det virker bare forkert. Min kat skal have lov til at være i hele haven sammen med vores hund.
Men jeg vil helt sikkert overveje at få ham kastreret. Skal de så have lidt hviletid efter sådan en operation eller snit??
Introduktion til omverdenen