{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Introduktion til omverdenen {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hankat på godt et år nu, og meningen er han skal være både inde og ude kat.
Min kæreste er IKKE fan af kattelem i vores fordør, hvilket også er den eneste dør vi har ind til huset. Så det er meningen han skulle blive lukket ind og ud sammen med hunden. I første omgang skal han kunne komme ind og ud af et vindue vi har i stuen.

Hvordan er det bedst at introducere ham til udelivet?
Nogen der har haft erfaringer med dette og hvad kan jeg forvente den første uge han er blevet lukket ud?

Jeg er nervøs for at han stikker af og aldrig kommer tilbage eller at han bliver kørt over af bilerne og at han kommer i katte fight med de andre søde katte i nabolaget. Men der er vel ikke så meget af være nervøs for, de finder vel selv ud af det.??

Jeg er nok nødt til at starte med at lukke ham ud denne weekend inden min kæreste tager livet af ham, han er nemlig strid med at pisse og kradse kløer over det hele. Han er en rigtig hankat!!!

Håber I kan hjælpe mig med råd og berolige mig med erfaringer.

Katte hilsen
Sabrina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Introduktion til omverdenen
  • #2   28. okt 2009 Vi har haft ham med ude nogle gange i sele mens vi har arbejdet i haven eller på huset.

Han er ikke kastreret og ved ikke helt om jeg vil have ham kastreret. Jeg er ikke helt fortaler for kastration, da jeg har hørt så meget sørgeligt om at kattens sind ændrer sig. Og det er netop hans personlighed jeg er så glad for. Men det kan måske godt være jeg bliver nødt til det med ham her, har aldrig haft en hankat der var så meget HAN før.

Men ellers synes jeg det er godt råd du kommer med.

• #3   28. okt 2009 Vi regner med at lade vinduet i stuen stå åbent de første gange han skal ud.

Mon ikke det vil være bedst at åbne vinduet så han selv kan søge ud, fremfor at tage ham med ud og så lære ham gå ind af vinduet??

• #5   28. okt 2009 Må altså lige knytte en kommentar til det du skriver om, at du ikke vil kastrere ham - Det er MEGET ansvarsløst at have en fertil hankat rendende, han kan blive far til en masse uønskede killinger som lever og dør et trøsteløst liv i rendestenen! Så hjælp nu med at få højnet kattens status, det gøres ikke ved at bidrage til flere uønskede killinger.

Det du har hørt om kastration er helt forkert. Jeg synes du skulle tage og undersøge sagen nærmere. Det er meget bedre for dig og din kat at blive kastreret, der er en masse gode grunde. Jeg kan lige finde et link senere. Mener det er Inges Kattehjem som har en god artikel om det..

• #6   28. okt 2009 Griner - Mener selvfølgelig at det er bedre for dig og din kat at DEN bliver kastreret smiley

• #7   28. okt 2009 Ha ha hvis jeg kunne kastreres uden at at der blev stillet spørgsmål havde jeg sgu nok gjort det, hvis jeg var af hankøns væsen.
    Er kastration ikke også frygtligt dyrt? Sidst jeg var ved dyrlægen, aflivede han min kat og skrev en regning på 500 kr. "Værsgo' og hav' en god dag!"

• #8   28. okt 2009 hvis du får klippet b..... på ham er der stor sansynlighed for at han stopper med at tisse andre steder, end på bakken...
    jeg syntes det er det bedste man kan gøre for sine dyr at få den neutraliseret hvis ikke man ønsker at avle på dem...

vidste du at man kan få en kattelem til vinduer.... og at du skal holde katten på egen grund....

• #9   28. okt 2009 husk at han skal mærkes enten med øretatoo elle chip hvis nu en skulle finde ham og tro han er hjemløs...

• #10   28. okt 2009 http://www.inges-kattehjem.dk/#Neutralisation

Her var linket om neutralisering af katte.

Nu har vi alle forskellige opfattelser af, hvad der er dyrt, men nej jeg vil nu sige at det ikke er frygtelig dyrt. Det koster nok omkring 800 kr, og måske kan du finde det billigere.

• #11   28. okt 2009 Ja det er vel de samme regler for katte som der er med hunde, at de skal være på egen grund, hvilket nok er noget svært med katte, og de skal være mærket på den ene eller anden måde samt bære hundetegn.

Jeg synes bare det er temmelig dyrt med dyrlæger.... eller også er det bare her i byen de er temmelige dyre.

• #12   28. okt 2009 undskyld men nu må jeg øffe lidt.....

du har en kat og også en hund men syntes det er dyrt at tage til dyrelægen, det er bare ikke okay, jeg gad godt at se hvor mange killinger du så ville få hvis du havde en hunkat, eller tænk på alle de hjemløse katte der går rundt nu som ville blive gravide fordi det er lidt dyrt at tage til dyrelæge og hvad sker der med alle de killinger, de må klare sig selv og leve et frygtligt liv hvor de også ville få flere killinger....

du kan søge et legat om tilskud til det.... søg i forum på legater
    du kan lige se et af de mange der kommer frem her
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=66157

• #13   28. okt 2009 Ja det kan være dyrt, men sådan er det jo. Jeg ville ikke selv lade en fertil han kat løbe frit. Jeg mener han bør kastereres først og øremærkes. Du får en bedre kat ud af det, han løber ikke så langt omkring og kommer i slagsmål.

• #14   28. okt 2009 Ja, det er temmelig dyrt med dyrlæger - men det må du have overvejet, inden du anskaffede dig et dyr, hvad det indebærer også økonomisk.

• #15   28. okt 2009 Netop derfor har jeg sygeforsikring på mine katte.

• #16   28. okt 2009 Det er også en god idé. Jeg har råd til det, fordi jeg kun har to katte. Har man mange flere, bliver det jo hurtigt en væsentlig udgift.

• #17   28. okt 2009 Hunden har også været sindssyg dyr, men dens regninger betaler jeg nu heller ikke.

Jeg mener bare at uanset om man hegner hele sin have ind er det stadigt svært at holde en kat inden for sin grund, den klatrer sgu da bare over hegnet. Og når det ikke er en racekat vil jeg helst undgå voliere, det virker bare forkert. Min kat skal have lov til at være i hele haven sammen med vores hund.

Men jeg vil helt sikkert overveje at få ham kastreret. Skal de så have lidt hviletid efter sådan en operation eller snit??

Kommentér på:
Introduktion til omverdenen

Annonce