reddet kat, håber jeg {{forumTopicSubject}}
Idag skulle vi besøge min svigermor i sorgenfri. Ved sorgenfri station møder vi en enormt opsøgende hvid hunkat. Jeg sætter mig og snakker lidt med hende og opdager hurtigt et åbent sår på størrelse med en 5'er i nakken, og en masse store tæger. Hun virker som om hun virkelig trænger til menneske-kontakt. Hun er øremærket, men er i ret dårlig stand så vi bliver enige om at ringe til dyrenes beskyttelse og tjekke om hun skulle bo i nærheden. Mens jeg venter på svar fra dem kommer der flere forbi, der har set katten på samme sted i flere måneder, på alle tider af døgnet. Dyrenes beskyttelse oplyser at der ikk er en kat med den beskrivelse registreret i området (vi kan desværre ikk læse det fulde øremærke) og de beder derfor Falck hente hende. Jeg skal blive hos katten, hvilket er fint for hun holder sig tæt på os. Det tager 1 1/2 time på dem. Da de kommer siger han at det da ikk er sa slemt, at vi jo ikk bare kan tage nogens kat og at han ikk mener de bør tage vildkatte med. Jeg påpeger både sår, generel stand, øremærket og det folk i nærområdet og han ender med at tage katten med. Nu håber jeg bare vi gjorde det rigtige.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg VED nemlig, at Falck har præsteret at køre hundrede meter frem og sætte en kat af igen.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Jeg skal forbi der hvor katten boede i aften, så hvis de har sat hende ud igen, så finder jeg hende nok, da hun render ud så snart der kommer mennesker.
Jeg tænker at enten er der en familie der bliver glade for at få deres kat hjem igen, eller også er der nogen der har ladet deres kat gå ude uden at hjælpe den med skade m.m. og så fortjener de sku en weekendregning fra dyrlægen.
Jeg håber sørme de har taget hende med til dr. dyr og at hun kommer hjem. Hun ville være sådan en man savnede, så sød og venlig som hun var.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 25 Svar: 167
dec 2008
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 44
Men du gjorde, som du gjorde og det er jo også det "reglerne" siger. Så du gjorde det du nok følte var rigtigt i situationen
Håber ikke du får dårlig samvittighed eller noget, for det er ikke min mening at såre dig.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
reddet kat, håber jeg