{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.178 visninger | Oprettet:

Min svigerforældres gårdkatte {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Mine svigerforældre har mellem 15 og 19 gårdkatte som jeg syns lever under meget dårlige vilkår de har et kæmpe ovnfad til at stå oppe på halm loftet så de kan spise men det er på ingen måde kvalititsfoder det kan man heller ikke forlange men de ser katte som brugsting til at fange mus og ikke andet ingen følelser eller medlidenhed sidste år døde rigtig mange killinger foran mine øjne dag ud af dag jeg fik reddet to killinger med at sprøjte mælk i munden på dem den ene hun kat har det godt nok i dag i forhold til dens bror han har været syg lige siden starten af hans liv jeg måtte for nogle uger siden prikke hul på alt det stive snot den havde i næsen altså han kan dårligt trække vejret og ingenting lugte og de er bare så tynne de katte jeg ved på ingen måde hvad jeg skal gøre min han kat har et kuld killinger derude på gården hvor de de havde øjenbetændelse og der tog jeg til dyrlægen for at få noget imod det men jeg kan desværre ikke give dem hver dag da jeg bor et stykke væk og ikke har bil og der bliver heller ikke givet dråber til dem da de glemmer det jeg har sidste givet dem mod snot næse men der fik de heller ikke når jeg ikke var der grundet de ikke er katte som vi ser dem som.
Jeg tror desværre nogle af kattene har kattsyge (måske) hvad skal jeg gøre jeg kan jo ikke bare melde mine egne svigerforældre til dyreværnet de ville hurtigt finde ud af at det er pga mig. jeg har gjordt det at jeg har købt over 100 dåser kattemad til dem derude men det er også kun mig der giver til dem.
Har i nogle gåde råd ?
Skal jeg få dem aflivet sørge for at mine svigerfoældre kun har min han kat og nogle neutraliserret katte derude som kan få kvalitetsfoder ??
OBS hvis de skal aflive bliver de skudt de vil simpelthen ikke ofre noget for kattene
Håber på svar jeg ved ikke om der er stavefejl eller noget da jeg har skrevet direkte ud i den blå luft med blandet følelser

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min svigerforældres gårdkatte
  • #1   29. aug 2008 Det kunne da tyde på det.
    men min kæreste har kun en bror.
    hvad hedder din kæreste

• #2   29. aug 2008 Få fadt på kattens værn de må kunne komme og hente dem .
    eller kontakt en dyrlæge og fortæl det du oplever og hvordan tingene hænger sammen der må da være nogle der kan hjælpe de stakkels katte . og det er ikke forkert at blande sig når de ikke selv gør noget ved det .

• #3   30. aug 2008 Hvis det var mig må jeg ærligt indrømme at jeg havde fået kettene fjernet... der er mange mennesker der med glæde ville sætte mere pris på de katte end dine svigerforældre gør. Jeg må desværre også sige at sådan er det på landet, folk er ligeglade med deres katte, fordi det som du selv skrev, er for at have et dyr der tager sig af musene og andre små kravl. Det er helt sikkert dyreplageri i mine øjne, men det eneste du kan gøre er at få dem fjernet, da de åbenbart ikke har forstået dine hentydelser på at de skal passe bedre på dem. Det er dyr vi har med at gøre, og det er simpelthen ikke okey at behandle dem sådan...

- Nini

• #4   31. aug 2008 Ja jeg ringede først til min egen dyrlæge som sagde at det kunne være en sag for politiet men da jeg så ringede til birgitte tror jeg nok hun hedder fra dyreværnet der sagde hun at så længe de har mad er det okey. jeg syns godt nok det var meget ledt sagt man skulle tro at mange dyrlæger har opgivet alt inden for kattene. men hun tror de nok har kattesyge og at de så må aflives.
    jeg kan ikke fjerne kattene men jeg er ved at få dem æpå talefod om at gå af med dem og så sørger jeg for de får mine egne katte ud som er vaccineret og neutraliserret og på kvalitetsfoder. det er den eneste løsning jeg kan se.

• #5   31. aug 2008 Ja det lyder også som en god løsning, men er du så sikker på at dine egne katte vil komme til at få det godt? for ellers vil det jo være synd hvis de skal igennem alt det som deres nuværende katte er....

• #6   31. aug 2008 Ja det er jeg 110% sikker på min han kat som går derude har det utroligt godt og det ved jeg at mine killinger også vil når de er ordenligt klar. de får mulighed for at komme indenfor og spise han katten kommer ikke ind da han strinter han kommer kun ind for at spise ude i gangen.

• #7   1. sep 2008 Okey... jamen det lyder da helt sikkert som en god løsning så... Du må endelig skrive igen, når det hele er kommet på plads og sådan....

• #8   1. sep 2008 Ja det skal jeg nok.. Men det er jo op til svigermekanikken.
    Knus

• #9   2. sep 2008 Nej så er har vi ikke samme svigerforældre.. lidt trist for så var vi jo 2 om det. vi bor i vojens
    men har du egentlig prøvet at sige noget il dem ? altså det kan jo være svært med svigerforældre men hvad siger Daniel til det med kattene derude

• #10   3. sep 2008 Lige prøcis min mand er også vokset op med det han er hærdet hvis man kan sige det sådan han har fortalt at da han var lille elskede han når der kom killinger men de var altid døde da hna kom nogle dage efter så til sidst lod han være med at intereserrer sig for dem. men han ser anderledes på mine katte nu eller vores katte men ser stadig lidt anderledes på gårdkattene. jeg kan heller ikke sige det store til mine svigerforældre for så kommer derm uligvis en krig ud af det og jeg har jo en søn deres barnebarn det kunne jo ikke se skide smart ud at man så bliver uvenner med dem.
    Men tror du ikke at du kunne give dem et forslag som jeg giver til mine ? hvis du har læst det ?

• #11   7. sep 2008 Hold da op.. Hvordan kan det lade sig gøre at de får det ?
    Har du sørget for det ?

• #12   13. sep 2008 a det mp man sige det er..
    Jeg kan ikke helt finde ud af hvad mine svigerforældre vil.. jeg tilbød dem jo det som står skrevet længere oppe på siden men det virker som om de ikke vil af med dem jeg forstår så ikke hvis de er ligeglade med dem hvorfor de så ikke kan gå af med dem

• #13   16. sep 2008 Ja lige præcis men nu flytter jeg derhjem i noget tid og så ved jeg de får nogle aflivet dem som har kattesyge og så ryder jeg deres loft for halm og lort så der bliver godt deroppe igen så jeg tror det får en god ende.

• #14   17. sep 2008 Tak. Jeg vil bare godt have at dyr har det godt. jeg har fulgt så meget med i houston animal police og miami osv ville så meget ønske at det ville blive sådan her hjemme i danmark. men jeg har ingen anelse hvor man træder det i kræft henne og jeg har desværre ikke resoucerne til noget at det der ligner.
    Jeg har også en hun på den anden side af vejen som jeg godt vil have fjernet men nu har jeg fundet ud af at de vil af med den på et tidspunkt så det holder jeg øje med om det sker.
    Hvor var det du kom fra ?

• #15   17. sep 2008 Ok er det der hvor de også har krybdyr og en papegøje ? sådan en stor butik.
    Ok jeg vil kigge på det.
    Jeg bor i vojens.
    jeg flyttede hertil for lidt under 2 år siden har altid boet i kbh førhen.
    og efter jeg er kommet herover kan jeg virkelig se hvordan dyr kan se ud. selv på heste markederne må hestene godt være tynde undervægtige og blive solgt hvor de rent faktisk er blevet dyrlæge tjekket inden de kommer ind på markedet det syns jeg er dybt godnat det får folk bare til at være lidt mere ligeglad med om det er lidt tyndere end hvad dyrlægen siger og så får dyrene bare lov til at være tynde og ha det dårligt de kan jo ikke selv lave mad hvis de kunne havde de ikke set sådan ud som de kan.

• #16   19. sep 2008 Der hvor jeg bor syns jeg tit jeg ser nogel meget tynde dyr eller at der ikke bliver gjordt noget hvis de mangler behandling.

Jeg er sikker på at jeg har været der før.

• #17   28. sep 2008 Nu behøver folk på landet ikk "bare" have gårdkatte til at fjerne mus. Min nabo har da 11 katte, og han bruger dem hovedsagligt til at tage mus. Selvom de lever i stalden elsker han dem, de er vaccineret og får ormekur. UDOVER det er de steraliseret da han ikk går ind for indavl.

- Ville bare lige sige det

• #18   29. sep 2008 Nej mange elsker måske deres katte og det er godt, men mange flere har den mening om katte som vi diskuterer om her og det ville jeg bare ud med det jeg mener er at folket herhjemme i danmark burde være med til at gøre noget mod det og få lavet nogle regler om herhjemme om fx hvordan gårdkatte gentlig burde leve.
    mine svigerforældres gårdkatte er ikke vacc. og jeg ved at der lægger indavl baguge da de katte som forsvinder af han katte møder deres familie derude et sted og parrer.

• #19   29. sep 2008 Nej, ok.. Men han elsker sine katte, selvom de er staldkatte til at tage mus.

• #20   29. sep 2008 Ja men sådan er det ikke her i denne her situation desværre..

• #21   8. okt 2008 Hvordan går det med gårdkattene de to steder i landet, hos svigerforældrene ???

• #22   8. okt 2008 Det går fremad her.
    De har fået aflivet halvdelen men de mangler ca 3-4 stykker endnu som jeg syns ser udmagret ud måske der gemmer sig noget kattesyge hos dem også.
    Min han kat som går derude skal vacc i næste måned plus 6 andre katte så jeg skal have ringet rundt og høre ad hvad rabatten kommer til at blive og så er der ca 2 af mine der skal for en sikkerheds skyld havde en blodprøve for katte syge (han katten) (hun katten) vil ikke havde kattesyge killinger.
    smiley

• #23   8. okt 2008 Det lyder da som om det går fremad. Det er jeg glad for at høre..

• #24   8. okt 2008 Ja er også selv glad for det der er sket smiley
    men de tog min elskede mille med troede jeg ikke de ville gøre så der blev jeg virkelig ked af det.

• #25   8. okt 2008 Okay, det kan jeg godt forstå du blev ked af smiley

• #26   8. okt 2008 Ej! Hvorfor?

• #27   10. okt 2008 Fordi hun engang blev trådt over tæerne af en dansk varmblos hest.. jeg kan sagtens forstå deres valg for man kan aldrig vide sig sikker på om hun havde ondt selv om det ikke så sådan ud. Jeg savner hende men hun har det nok meget bedre i kattehimlen sammen med alle de andre katte. jeg er i hvert fald glad for ham med snot næsen fik en ende da han til sidst var fuldstændig blokeret af snot i næseborene jeg måtte prikke hul nogle gange. men når jeg er flyttet helt ind hos dem vil jeg rydde op oppe på halm loftet. og jeg har 7 katte jeg skal have vacc. det bliver en dyr omgang men jeg må bruge pengene fra indskudet fra lejligheden på det.
    Hvordan står det til med dine svigerforældres gårdkatte Sinita A ?

• #28   10. okt 2008 Tja, så bringer jeg også lidt glæde herind:

MIN nabos ene hankat skal være far. (alle hunkattene er jo steraliseret)
    Det blir så dejligt at se hans killinger smiley

• #29   10. okt 2008 Hehe kan jeg godt forstå..
    Jeg har to killinger jeg skal af med en af dem hun killingen tror jeg det lbiver.

Kommentér på:
Min svigerforældres gårdkatte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce