{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Åh, de pengeproblemer... {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan det være, at lige når man tror, at det hele er ved at lysne, så regner det bare igen ned med pengeproblemer over ens lille hoved...?

Jeg har brugt timer og timer på at regne budget og lagt planer for hver en krone, der må bruges de næste 2 år, for at komme af med gæld og problemer...

Men det hele er afhængigt af, at vi kommer op og vende med de regninger, der presser lige nu...

Og så sker det selvfølgelig at min kæreste igen er blevet snydt for feriepenge, og han nu må vente til de har været igennem retten, for at kunne få dem... så der manglede vi 11.000 til budgettet... (det beløb, der skulle redde os op på rette køl igen...)
Så kom der lige en ekstra regning på 4800 kr. for vores varmekonto, selv om vi ikke skal bruge træpiller før november engang.
Oveni er der dumpet en inkassosag ind på 9000 kr. for vores pantebrev på huset... Selv om firmaet ikke har sendt nogle rykkere overhoved, og der nu er lagt inkassogebyr oveni... og hvis vi ikke betaler inden 10 dage, så kan det ende ud i tvangsauktion....!!

Men vi mangler jo allerede 11.000 kr... hvordan trækker man så bare lige næsten 14000 ekstra op af lommen...?

Har måttet vride alt jeg kunne, og har næsten været ved at sælge ud af alt vi ejer ud over selve huset, bilen og kattene... smiley

Øv øv øv... kunne jo se på alle mine udregninger, at vi om få måneder ville være helt ovenpå og begynde at ha plus på kontoen igen, men så skal det hele bare ødelægges af de evigt tilbagevendende uheld i økonomien...

Skulle lige ha lidt luft, for er dælme godt fustreret for tiden...
Hvorfor vinder sådan en som mig aldrig i lotto...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh, de pengeproblemer...
  • #1   13. jun 2008 kan du ik afdrage med det inkasso?
    Kender selv til det med pengeproblemer..
    JEg ska lære at få styr på min økonomi da jeg ik ka finde ud af at bruge penge.. og det ved jeg heller ik lige hvordan jeg får lært =)

• #2   13. jun 2008 det er aldrig nemt, det med penge, men det lyder jo til i har sat jer for dyrt i det. Men er det ikke en mulighed for at tage en god snak med banken omkring dette, sådan i kan få alt jeres gæld ind under et, og fremlæg som det er.
    De fleste vil gerne hjælpe med hensyn til dette, så længe i ikke er i RKI. En mulighed er, hvis i nu har boet i jeres hus i et stykke tid, at hæve gælden deri og omlægge lånet, eller få et afdragsfrit lån, hvor i så bruge de ekstra penge i får ud af det, på at komme på fode igen. Og afdrager på den dyre gæld mm. Men pengene skal bestemt ikke bruges på forbrug, da i så vil have de samme problemer igen.

• #3   13. jun 2008 ta alt hvad du har af papirer, gå ned i din bank og få din bank rådgiver til at hjælpe dig.. kan hun ikke samle alt hvad du har og give dig et lån på beløbet.. så lav en afdrags ordning med hende, på hvad i har råd til at betale... og så sørg for a få hende til at lave et ordenligt budget, helt et der jo kører med overskud.. at mangle 200 kr i mdr er ikk lige så træls som pludselig at stå med en ekstra regning på 2400...
    håber i får styr på det ...

• #4   13. jun 2008 Ved ikke om jeg kan afdrage... vil bare gerne ha det ud af verden... har fået ringet rundt og fundet en løsning, der godt nok vil betyde jeg skal til at lave hele budgettet om igen... men det vil redde os for nu... heldigvis da.
    Ville bare ønske det hele ville køre som det skal, og ikke flere mere, der går galt...

• #5   13. jun 2008 ja er der bare lidt luft i jeres økonomi, så skal i sørge for at sætte et beløb af hver md, til udgifter I ikke havde regnet med, da der altid kan gå en ovn køleskab ja eller en regning som man ikke havde regnet med. Men om det er blot 200 i md eller mere, så vil det altid være en hjælp.

• #6   13. jun 2008 En ting har jeg lært, man må ALDRIG sige:"Nu kan det vist ik blive meget værre.."

For så bliver man promte straffet for sit hovmod, og Nemesis slår til *ØV*

• #7   13. jun 2008 Problemet er her, at min kæreste er i RKI... trods en sag, hvor han er uskyldig, men vi har svært ved at bevise noget, da den gamle bank har "forlagt" beviset for hans uskyld... jeg prøver at presse ham til at finde ud af hvad der sker i den sag, men han er lidt underlig med sådan noget, desværre...

Så vores nuværende bank vil ikke hjælpe os...

Vi har heller ikke sat os for dyrt, og det er lige det, jeg mener med at jeg har regnet på budgettet... jeg er faktisk god til tal, og har lagt meget energi ind i at få det til at vende på papir...

Men jeg kan jo ikke styre, at vi bliver røvrendt (undskyld sproget) om og om igen.
    Mange uheld har gjort, at vi er langt bagud med betalinger, fordi vi har måttet betale de vigtigste først....
    Deri ligger pengeproblemerne... smiley
    Og det er også det, der er så fustrerende... at jeg jo kan se, hvor godt det hele kan komme til at se ud, når bare først det hele er vendt og vi har fået betalt de regninger, der nu mangler...

• #8   13. jun 2008 uden at udpensle for meget, så har jeg 6000 til mig selv, og 2 børn.. jeg har lavet et opsparing til uforudsete udgifter, dyrlæge, mekaniker og ligende, på 400 i mdr.. det er rart at vide at der står lidt.... selvom det ikk er alv, så er det dejligt..

• #9   13. jun 2008 Anne R... det har du helt ret i...

• #10   13. jun 2008 betina... ja, jeg har også udregnet det nye budget med en opsparing til fremtidige uheld...

Så hvis jeg får det hele til at vende nu med alle de nuværende ekstra regninger, så er der ingen tvivl om, der både skal være overskud på budgettet + sættes noget til side.

• #11   13. jun 2008 Skulle også bare ud med mine fustrationer, inden jeg eksplodere helt... heh...

Men tak for rådene. smiley

Kommentér på:
Åh, de pengeproblemer...

Annonce