{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Mængde af vådfoder?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er lidt i tvivl om, hvor meget vådfoder mine to misser må få om dagen smiley
Lige pt deler de sådan en pose med vådmad fra Whiskas, og det er simpelthen dagens højdepunkt for dem, når posen bliver fundet frem - ja de miaver faktisk så meget, at man skulle tro, at de aldrig fik mad smiley
Udover vådfoder får de tørkost fra Arion (Large Breed), men overvejer at skifte over til den udgave til steriliserede katte.

Men tilbage til mit spørgsmål - er det nok at de deler sådan en pose, eller må de gerne få én hver?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mængde af vådfoder??
  • #1   7. maj 2012 Jeg giver mine en pose til deling morgen og aften, altså får de en pose hver, hver dag smiley

• #2   7. maj 2012 Her får de også hvad der svarer til en pose pr. kat dagligt.. Fordelt over to gange smiley

• #4   7. maj 2012 Ej jeg er uenig i stort set alt hvad Kirsten N skriver.
    Hvis du primært fodrer med tørfoder, sker det ofte at kattene får problemer med nyrerne - fordi de ikke får vand nok - hvilket de kan få i vådfoder.
    Er en kat neutraliseret skal den IKKE have specialfoder, det er noget sludder.

Derudover skal katte have tørkost stående hele tiden, da de selv regulerer deres mad.

• #5   7. maj 2012 Helt Enig med Maria Cecilie.

• #6   7. maj 2012 Sikke da en omgang ævl!

Foder specielt til neutraliserede katte er en omgang opreklameret fis. Fodrer du udelukkende din kat med tørfoder, er der stor risiko for urinvejsproblemer. Det bedste middel mod urinvejsproblemer er væske, som katten netop får gennem vådfoderet.
    Kastratfoder indeholder alt for store mængder korn, der ikke mætter, hvilket medfører en kat der er konstant sulten, hvilket i sidste ende medfører overvægt.
    Jeg vil anbefale LUX fra Aldi, det er billigt vådfoder af god kvalitet.

• #7   7. maj 2012 Jeg prøvede Large Breed og mine katte tog på af det og spiste enormt meget af det. Skiftede over til Adult og nu spiser de ikke så meget, er mætte i længere tid og vægten er fin.

Mine får LUX vådfoder 2 gange dagligt. Morgen og aften. Og tørkost resten af dagen.. Vådfoder er godt da der er masser af væske i og da det minder mest om deres naturlige mad. Dog vil jeg ikke anbefale whiskas! Lux vådfoder kan derimod anbefales selvom det er et "billigt" produkt. Det indeholder masser af kød hvilket er vigtigt for katten. Du kan se anmelelser af foder her: http://siamis.com/kattefodertest.pdf

• #8   7. maj 2012 Maria Cecilie - Jeg er også stort set uenig i alt, hvad hun skriver.

Mine katte får foder tildelt efter deres vægt, så det har jeg skam helt styr på, og der er altid mad i skålene, selvom det er målt op smiley
    Og grunden til, at jeg er begyndt at give vådfoder er, fordi min hankats urin er lidt for koncentreret, da han ikke drikker for meget, så det lugter temmelig kraftig nogen gange. Og nu giver jeg kun Whiskas, da det ikke er lykkedes mig at finde andet vådfoder, hvor der er sådan en slags "sovs", som der er i de portions poser, for ellers rører han det ikke smiley

• #11   7. maj 2012 Nu skal denne tråd kun omhandle det, som jeg reelt spørger om - nemlig mængden af vådfoder, og gerne erfaringer med, hvilke mærker der er gode smiley

Min hankat er hverken for tyk eller tynd, det samme med den lille. Han har lige været ved dyrlæge, og de var helt tilfredse med hans udseende, og jeg skulle fortsætte med at fodre ham, som jeg gjorde nu - så er den vist ikke længere smiley

• #13   7. maj 2012 Kirsten: Hvis jeg skulle fodre med det foder du anbefaler, skulle det være Young Adult udgaven. Denne har et magnesium-indhold på 0,09 %.

Det samme indhold er der i det foder jeg fodrer med nu, som ikke er lavet specielt til neutraliserede katte. Så hvis din eneste begrundelse for at fodre med foder til neutraliserede katte, er magnesiumindholdet, hvorfor skal jeg så vælge det, frem for så meget andet foder, når indholdet er det samme?

Jeg er stadig af den overbevisning, at man kan holde urinvejsproblemerne på et minimum, hvis katten får væske nok, så nyrer og urinveje bliver skyllet igennem. Dette er grunden til, at jeg giver vådfoder som supplement til tørfoderet.

• #15   7. maj 2012 Kirsten: Det var nok sådan cirka det eneste du ikke svarede på smiley

• #19   7. maj 2012 Bare til orientering er en 1/4 dåse LUX 100 g smiley

• #25   8. maj 2012 Kirsten - det er så forkert alt det du siger smiley
    men fred være med det, hvis du selv tror på fis og løjer ..

• #26   8. maj 2012 Totalt enig med Lotte smiley

• #27   8. maj 2012 Enig med Lotte.
    Jeg vil bare lige præcisere at det der er vigtigt er, om foderet beskytter urinvejene og det gør de fleste store mærker.
    Det er klart, at hvis de har særlige problemer med blæresten så skal de have en specialdiæt, men det er jo noget andet. Jeg har det fra min egen dyrlæges mund, at forskellen på det RC (ikke diæter) som de sælger og så forskellen på RC fra dyrhandlen - er prisen. Jeg mindes at han har sagt at fortjenesten ca. 30 pct.
    Tyg lidt på den:)

• #28   8. maj 2012 OG spring op og fald ned på doseringsvejledninger, hvis de skal spise efter den, bliver de enten sultet eller kvalt i mad:)

• #32   8. maj 2012 Vi har prøvet alt vådfoder, lige fra RC og Hills til LUX fra Aldi smiley
    Det eneste vores vil spise er Gourmet Gold og Pussi .. hehe

• #33   8. maj 2012 og Gourmet perle smiley

• #35   8. maj 2012 Det samme her hos os - hvis det ikke lige er deres unglings der er i madskålen, så skal det nok blive spist, tempoet er bare langsomt smiley

• #37   8. maj 2012 Her sværger Tøffe også til Gourmet Gold perle, sjovt nok i pose om dagen a 3 gange

• #38   8. maj 2012 Tak for alle jeres indlæg - der er da noget, jeg kan bruge smiley
    Men nu har jeg kigget på indholdet i Arion Sterilized og ud fra, hvad jeg kan se, så indeholder det ikke korn? Jeg har nemlig overvejet at skifte til det i stedet for Arion Large Breed.

Det Lux I snakker om fra Aldi - er det i sovs eller gelé?? For min store bamse rører altså ikke ved det vådmad i gelé, det har nogenlunde samme effekt, som hvis jeg giver ham mad på en tallerken - han rører det ikke smiley Skal dog siges, at han sagtens kan spise det fra tallerkenen, hvis det ryger i en madskål smiley
    Kort sagt, så skal det vådfoder, han skal have, være i sovs smiley

• #39   8. maj 2012 Den røde og den blå LUX er pate. De andre er i bidder.

• #40   8. maj 2012 Vi har 7 katte, og udaf dem er der 2, der ikke gider dåsemad (uanset hvilken type) De deler en dåse om aftenen og jeg putter altid ekstra vand ved - især i sommervarmen.
    1. de får mere væske og jeg ved de ikke mangler det
    2. de elsker at slikke vandet i sig før de tager bidderne. Vandet er blevet til "saftevand" da skyen er rørt godt og grundigt ud i vandet
    3. de efterlader stort set aldrig noget mere, efter jeg er begyndt at putte ekstra vand ved. Det gjorde de ofte førhen (Til hundens store glæde)

• #42   8. maj 2012 Og lidt mere "raketbrændstof" - fabelagtig god artikel (på engelsk - men google translate er opfundet) http://www.catinfo.org/#My_Cat_is_Doing_Just_Fine_on_Dry_Food

Kommentér på:
Mængde af vådfoder??

Annonce