{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Råd til overvægtig kat {{forumTopicSubject}}

Min mor og jeg selv har problemer med 2 overvægtige katte, så tænkte der sad nogle kloge mennesker herinde, der kunne nogle gode råd smiley
Min mor har to, hvoraf hankatten på 7 år vejer omkring 9 kg, hvilket selvfølgelig er alt for meget. Han har i de sidste 3 år fået Royal Canin Light 40, men tager stadig på, selvom han ikke engang spiser den mængde de anbefaler til overvægtige katte. Udover det får han en smule Feline Porta, men det er ikke særlig meget han spiser af det.
Jeg har selv 3 han katte på 3 år, hvor den ene lige har rundet de 8 kg, han spiser heller ikke den anbefalet mængde, men spiser lidt mere vådfoder end min mors. De 2 andre vejer omkring 5 kg og er i perfekt stand efter min mening.
De er forresten alle indekatte og mine er meget aktive, hvor min mors gamle, helst vil sove hele dagen og gider kun lege hvis han er i humør til det.
Nogle der eventuelt kan anbefale noget bedre foder??
Det skal helst være noget der kan købes hos zooplus.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til overvægtig kat
  • #1   14. okt 2010 Susanne.
    Burde han tabe sig af det så?? Hvordan gør man når man har flere katte?? Når man er på arbejde og sådan noget vil det jo være mange timer de ikke har noget mad hvis man skal prøve at give dem to slags. Hun katten hun har er nemlig kun 1 år men er også begyndt at virke overvægtig smiley

• #2   14. okt 2010 Det er ikke kun foderet man skal kigge på..

Ved overvægtige katte er det mindst lige så vigtigt at de får noget mere motion..

Herhjemme hjalp klikkertrænning, hvor jeg fik ham til at hoppe og ned fra ting..

Godbidderne var en del af den daglige ration foder, så han fik ikke mere mad af den grund

• #3   14. okt 2010 Jeg ville nok give mere vådfoder.

• #4   14. okt 2010 Min mors er ikke til at overtale til motion..med mindre han gider, vi har prøvet alt. smiley
    Dkkorat: Han vil ikke spise det..han kan bruge en hel dag på at spise den lille skefuld han får om morgenen.
    Min vil meget gerne have vådfoder, men jeg bliver jo nødt til at have mad stående til de andre, så han vil jo stadig spise tørfoder.

• #5   14. okt 2010 @Louise - hvilket vådfoder har I prøvet med? LUX fra Aldi, Felina Porta 21, Almo Nature, Applaws er alle eksempler på gode vådfodermærker,

• #6   14. okt 2010 Vi har prøvet virkelig mange, men af dem du nævner har vi prøvet almo nature og de får feline porta nu...er så forskelligt hvilken variant, men altid med fisk..de gider ikke de andre..

Kommentér på:
Råd til overvægtig kat

Annonce