{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.508 visninger | Oprettet:

Kat med kvalme {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
Jeg har en kat på omkring 2,5 år, som desværre har en del bøvl med maven. Han har en masse pels, som kan give lidt problemer med hårbolde, men udover det har han vist også tit kvalme.

Sidst han rigtig havde problemer, var for et par måneder siden, hvor han blev sløv, og jeg kunne simpelthen ikke huske, hvornår han sidst havde spist, drukket eller været på bakken.. Jeg holdte godt øje med ham, og endte jo til sidst med at tage til dyrlægen, da han var rigtig sløv og ikke ville have hverken det ene eller det andet af godbidder, vådkost eller tørfoder.

Dyrlægen syntes at han var en smule dehydreret og vi fik taget røngtenbilleder af maven. Billederne viste dog bare, at han ikke rigtig havde mad i maven, men en del luft. Der var intet der blokerede, sagde de. Vi valgte at få ham i drop til dagen efter, for at få hans væskebalance på plads igen..
Han fik både antibiotika (i tilfælde af noget irritation pga. noget betændelse vistnok), kvalmestillende og canicur pro til mavsen og dagen efter var han frisk og sulten, da han kom hjem..

Nu kan det godt være, at jeg er ekstra pyldrende, fordi vi næsten lige har været sådan en tur igennem, men jeg synes nu at han er begyndt at være lidt sløv igen. Ikke noget vildt, men gider ikke have mad, snacks eller noget, og er ikke interesseret i andet end at sove.
Hvad i alverden kan der være galt med hans mave? Vi fodrer med hills sensitive stomach, royal canin anti hairballs, vådfoder hver dag, og han far kattemalt en gang hver anden dag ca., bliver redt og har græs..
Det er super frustrerende, at dyrlægen ikke kunne konkludere noget specifikt, sidst vi var afsted..
De sidste to dage, har han kastet op, masser af væske og græs, dog ingen hårbold, og sådan var det også sidst..
What to do? Nogen der har kendt til noget lignende?
Undskyld indlægget blev lidt langt, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med den sarte mave.

Hilsen Jeanette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat med kvalme
  • #1   4. maj 2012 Kunne godt lyde til at han en hårbolle der sidder og driller. Har du set ham have afførring ?

  • #2   4. maj 2012 Nej, jeg prøver at holde et konstant øje på ham, men umiddelbart ligger han bare og sover.. Sidst havde jeg heller ikke set ham på bakken, men der sagde dyrlægen at det var fordi han hverken spiste eller drak.
    Jeg er lidt i tvivl med kattemalt, græs og canicur/zoolac.. altså hvis han har lige så meget luft i maven nu, som vi kunne se på røngten sidst, så er det vel ikke smart at give ham kattemalt? og hvis jeg både giver ham kattemalt og canicur, modvirker dette så ikke hinanden egentlig? Lige nu vil han i hvert fald hverken have det ene eller det andet, og det ligner slet ikke ham..


  • #3   4. maj 2012 Alm. røngtenoptagelser, altså uden kontraststof, viser sjældent hårboller, der for øvrigt kan blive stenhårde.
    Der blev vel også taget billeder af kattens tarme?


  • #5   5. maj 2012 Som opdatering kan jeg heldigvis fortælle, at han har spist drukket, leget og nusset, så jeg tror, at vi har været heldige, at det ikke udviklede sig lige som sidst..(7,9,13)
    Jeg gav canicur pro og en smule kattemalt, så det har måske virket..

    Jeg tror, jeg prøver at tage kattegræsset fra ham et par dage, for det har han spist rigtig meget af i dagene op til sløvheden. Måske det kan være en af grundene til, at han ikke har villet spise, altså hvis han ved det kommer op igen pga. græsset?

    Jeg holder i hvert fald fortsat øje med ham. Jeg er nok bare én af dem, der kan finde på at fare afsted til dyrlægen, hvis bare han kigger forkert på mig smiley

    Sidst mærkede dyrlægen først på tarmene og syntes ikke at det føltes som om at der var noget der blokerede, men vi fik jo taget billeder alligevel. Billederne viste en masse luft, som var fordelt jævnt i hele tarmen, så hun syntes ikke det var nødvendigt at tage billederne med kontraststof.

    Det med stofskiftet, har jeg aldrig hørt om før, men det er da værd at spørge om hos dyrlægen, hvis han får problemer med maven igen..
    Så skal der altså både tages blodprøver og billeder med kontraststof, for det er bare så frustrerende at gå derfra uden at vide, hvad der har været galt, så man kan undgå det en anden gang smiley


Kommentér på:
Kat med kvalme

Annonce