{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Det værst tænkelige :'( {{forumTopicSubject}}

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/97327-har_vores_kat_orm

Der er desværre sket det værst tænkelige - Vores kære Bab skal aflives. smiley Det var desværre ikke bare orm eller andet harmløst, det er FIP han har. Tårerne triller ned af kinderne på os, for fanden da det er hårdt. Der findes bare ikke nogen anden Bab, han er noget helt særligt og ved slet ikke hvordan jeg skal undvære ham.

Vi skal ned til dyrlæge om lidt som har ham og så skal vi tage afsked med ham. Så tager vi til DK til mine forældre og begraver ham..

På onsdag skal vores anden kat testes om hun er smittet.. Kan i forklare lidt om risikoen for det? Og om man 100% kan se det på en blodprøve? De snakker vist også om at hun kan være bærer af det, men aldrig få symptomer på det og der så ikke er grund til aflivning, men at vi så ikke kan få ny kat, men samtidig har vi bare tydeligt kunne mærke at hun har brændt inde med energi nu hvor han ikke ville lege med hende og ikke vil trives som enekat.

Det hele er bare så svært, men nu vil vi tage afsted og tage afsked med vores babmand,,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det værst tænkelige :'(
  • #1   30. apr 2012 åh det er jeg ked af...det er frygteligt at miste sin lille ven.
    så vidt jeg ved er fip ikke smitsomt, navnet er misvisende.
    Rigtig mange katte har det virus i kroppen, som kan blive til fip, men det er gudskelov de færreste der får sygdommen i udbrud.
    Jeg kan ikke se at det skulle fraholde jer fra at få en ny ven til missepigen.

• #2   30. apr 2012 Potekram herfra til dig og Bab.

• #4   30. apr 2012 joy, jeg skal lige ned og handle, jeg skriver til dig når jeg kommer hjem.
    jeg ved en del om FIP og Corrona virus, som er skyld i at katte KAN udvikle FIP..

så jeg skriver sener..

• #6   30. apr 2012 Ganske kort:
    Coronavirus er noget, det fleste katte udsættes for, og det giver ofte tynd mave, som går over.

Men i nogle tilfælde muterer dette harmløse coronavirus til den alvorlige FIP, men det sker INDE i den enkelte kat. Dér bliver det og det SMITTER IKKE.

Jeg har også en del læsestof om emnet, men lader Hanne komme med det.

• #7   30. apr 2012 Tusind tak alle sammen og tak Hanne fordi du vil tage dig tid til at skrive om det. Vil jeg se frem til at læse.

Nu er det overstået og man er helt grådkvalt, men det var det bedste for ham og nu har han fået fred. Men kan jo ikke beskrives hvor meget han vil blive savnet. smiley

Men skal lige høre: (evt du Hanne kan svarer mig?)
    Jeg forstår det sådan at coronavirus kan en kat gå rundt med et helt liv uden at få symptomer, men at coronavirus også kan udvikle sig til FIP som man så ikke kan helbrede. Right? Det vil sige at vores anden mis Trille kan godt gå rundt og bærer på Coronavirus uden der vil ske mere.. Men hvis vi så får en ny kat, vil jo så evt smitte den kat med virussen og så kan det jo ske at den nye kat som Bab måske også er uheldig at udvikle FIP? Eller hvad? For vi vil jo ikke være skyld at Trille smitter ny kat og vi skal ud i det igen. Men samtidig så vil Trille kede sig og egner sig helt sikkert ikke som enekat.

Det virker helt forkert at skulle snakke om ny kat allerede, men samtidig må vi jo også tænke på Trille.. Men jeg er i tvivl omkring hvis hun bær på den virus.
    Og hvor stor risiko er der for at smitte hinanden med den? og hvor stor er risikoen for at det udvikler sig til FIP?
    Og Katte Aids? Har det nogen forbindelse med de her virus. Er lidt lost..

• #8   30. apr 2012 Puha...

Ja, 85 % skatte har coronavirus i sig..
    Det er ret sjælent at en kat udvikler FIP, især et sted hvor der kun er to katte.
    Og hvis du har fået katten et sted fra hvor der heller ikke er mange, plus hvis de ikke kommer ud, så er risikoen lav

Coronanen KAN mutere hvis katten bliver stresset og har et lavt immunforsvar,

Selve FIP'en smitter ikke det er Corona virusen der kan det, men god hygiejne, og en ren kattebakke minimere det, det fine grus er bedst, da det bedre indkableser aftørringen bedre.

Ja Trille kan have det, men det kan alle have, men man kan tage et svap fra kattens numse og se om den udskiller virus..

Den blodprøve man kan tage er et titter tal, og det er ikke holdbart for at se om katten har FIP, det fortæller at katten's immunforsvar arbejde..
    Der skal tages flere test.. nogen dyrlæger har det med at male fanden på væggen, men tja et tittertal under 100 kan måles på en FIP kat lige inden den dør og et Tittertal på over 1200 behøver ikke betyde den har FIP. så det er spild af penge, der skal mere til en den ene prøve..

Nej det har ikke noget at gøre med katte aids..

Du kan godt får dig en ny misling..jeg har haft 24 katte på et tidspunkt, hvor en fik FIP, og resten havde ingen symptomer plus deres udskiller var meget lav

Det med en ny kat, gør du rent, vent en lille uge, og tænk så på det med en ny misling..

Hvis du mener der er noget jeg ikke har svaret på, så spørg..
    Kram til dig, og det gør mig så ondt at du også mister til denne sygdom som er skabt af fanden.. hader den..

Og til Lotte mange tak for de ord.. kram herfra

• #9   30. apr 2012 Men Hanne og Lotte kom bare på banen, det kan være i har noget jeg har glemt eller ikke lige tænker på..

Jeg har nemlig ikke opdateret viden inde for det sidste halve år.

• #10   30. apr 2012 Først så gør det mig ondt at du har mistet din kat :o(

Hanne skriver det så godt udover jeg godt vil nævne igen som Hanne også skriver, at en test på din anden kat er spild af penge ;o)

Læs dette link som Stig Feldballe har skrevet i forbindelse med et foredrag i 2011 og ellers tag kontakt til ham for yderligere spørgsmål. Han er en dyrlæge der ved RIGTIG meget om FIP og han er sød til at hjælpe :o)

(link fjernet)

• #12   1. maj 2012 Tusind tak for jeres svar og fine beskrivelse af sygdommen.

Det godt nok mange der bærer på den virus, men heldigvis er risikoen så lille for at det udvikler sig til FIP. Det er bare så uretfærdig.
    Bab var bare den bedste kat, og havde SÅ meget personlighed. Men vi tog så til DK i går os mine forældre og fik begravet ham og taget en god afsked med ham. Det var SÅ dejligt at vide at han ligger der, nu når vi ikke selv havde muligheden for at begrave ham her hvor vi bor.

Vi har valgt ikke at teste Trille i morgen alligevel, hvis det alligevel er spild og man ikke nødvendigvis får så meget ud af resultatet alligevel, og nu når der godt nok er ret stor chance for hun har coronavirus virus, men der stor chance for hun alligevel kan leve et langt og fint liv uden at det udvikler sig eller noget, ja så ser vi ikke grund til det.
    Nu tør vi også at skulle anskaffe en ny kat, men det var jo bare fordi vores dyrlæge anbefalede ikke at gøre det agtigt.

Kommentér på:
Det værst tænkelige :'(

Annonce