{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Tina L
Tina L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Katte tisser pludseligt {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte-ejere...

Min kæreste og jeg har pludselig fået et træls problem med vores katte. De er begyndt at tisse på stortset alle stof-lignende materialer og det er kommet efter vi er flyttet i ny lejlighed.

Ganske kort om kattene kan det siges at det er 2 hunner, som er søstre. De er knap et år gamle og er indekatte.

Problemet er kommet meget pludseligt de seneste 2-3 uger og vi har altså boet i den nye lejlighed i ca. 3 måneder.

Vi aner simpelthen ikke hvad vi skal stille op og er dybt frustreret over at vores lille banditter render rundt og tisser uønskede steder. De gør det stadig mest i deres bakke, men som sagt er de begyndt at gøre det alle mulige andre steder...

Tøj
Håndklæder
Deres sovetæppe
Deres hyggepude
Ja stort set alt der har materialer af stof

Vi har i dag prøvet at give dem en ekstra bakke, da jeg efter at have læst nogle indlæg herinde omkring denne problemstilling, kan se at de pludseligt ikke kan være interesseret i at dele bakke mere.

Kattene var delvis udekatte da vi købte dem (12 uger gamle) men har altså fungeret rigtig fint indenfor indtil for nyligt.

Vi aner slet ikke hvad vi skal stille op og vi nænner absolut ikke at gøre det værst tænkelige...

Enhver form for hjælp søges, da vi er i vildrede :O(

På forhånd MANGE tak!

Med venlig hilsen Tina (og Dennis)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte tisser pludseligt
  • Tina L
    Tina L Tilmeldt:
    jul 2008

#1   19. aug 2008 Det skal lige pointeres at lejeren før os også havde kat - kan det have noget at gøre med at kattene skal afmærke deres territorium ift. førhenværende kat(te)? Og hvad kan vi stille op, hvis dette er grunden?

• #2   19. aug 2008 Ideer

Tænk over, om der skete nogle ændringer i hjemmet, da de begyndte med tisseriet.

* Når det nu er på stof og håndklæder, så lurer jeg på, om det kan skyldes et nyt vaskemiddel/skyllemiddel… ?
    Forslag: Brug uparfumeret vaskepulver og drop skyllemiddel.

*Stress/utryghed over flytningen.
    Løsningsforslag: Feliway-duft-spreder til stikkontakt.

*Hormonkuller, (altså hvis de ikke er neutraliserede).
    Løsning: Neutralisation!

*Urinvejslidelse:
    Løsning: Urintjek hos dyrlægen og selvfølgelig behandling hvis påkrævet.

*Utilfredshed med bakkeforhold. Det kan være uhensigtsmæssig placering, fx ikke roligt nok, for tæt på madskål. Eller ”forkert” bakketype eller ”forkert” grus. Bakken ikke tilstrækkelig rengjort.

Løsningsforslag: Prøv jer frem med bakkeplacering, ekstra bakker, ny bakketype/grustype ….

*Hvis det skulle være fordi lejligheden lugter forkert evt. af fremmed kat, så vil jeg foreslå grundig rengøring fx rodalon og MASSER af rent vand, eller Virkon S (hedder det vist) . Og sæt en Feliway duftspreder til stikkontakten.

• #3   19. aug 2008 Så var det din tur til at komme først Tinka D, så jeg har kun en tilføjelse.

Ganske alm. eddikevand til afvaskning i stedet for Rodalon m.m.. Det er en mere effektiv lugtfjerner og samtidigt ugiftigt.

Og så hælder jeg som hovedårsag til hormonkuller. De har lige alderen til det.

• #4   19. aug 2008 Ja, min første tanke var også det Mega forslår. Hormoner.
    De er ikke neutraliserede? Prøv dette, og håb at det ikke er blevet en vane allerede.

Ellers så netop afmærkning af nyt territorie. Havde dem i lejligheden før jer også kat?

• #5   19. aug 2008 Mega: Sorry jeg lige blander mig her:o) Men kan man bruge eddike til trægulv????

• #6   19. aug 2008 Er de behandlede eller ubehandlede?

• #7   19. aug 2008 "Sorry jeg lige blander mig her:o) Men kan man bruge eddike til trægulv????"

Jeg har selv trægulve og bruger hvid lagereddike på dem uden problemer. Bruger det også som skyllemiddel i vaskemaskinen.

• #8   19. aug 2008 Øhhhh Der er ikke lak på dem, men tror da de har fået noget.

• #9   19. aug 2008 Tager det katte tis lugt som er trængt ned i gulvet???

• Tina L
    Tina L Tilmeldt:
    jul 2008

#10   19. aug 2008 Tusind tak for svarene. Helt kanon og brugbart!!

Først og fremmest har vi de i øjeblikket kun adgang til de rum, hvor vi selv er, så vi kan holde øje med dem. Indtil videre, har der ikke været noget efter at have tilføjet en kattebakke mere.

Kattene er ikke steriliseret, hvis det er hvad I mener.

Hvis der er andre der har nogle inputs til dette emne, er vi stadig meget interesseret i at høre fra jer.

Igen mange tusind tak!

MVH Tina og Dennis

• Tina L
    Tina L Tilmeldt:
    jul 2008

#11   19. aug 2008 Når kattene tisser på noget, så virker det ikke som om at det skyldes en urininfektion eller lign., da de langsomt sætter sig til rette og tisser stille og roligt som om alt var normalt - helt som når de er i bakken. Jeg tror det skyldes en af flg. grunde - efter at have læst jeres svar.

- Hormonkuller
    - Afmærkning af terrotorium grundet tidl. ejer også havde kat
    - Utilfredshed med bakkeforhold da kattebakke og mad nu er i samme rum - de har førhen stået i hvert sit rum.

• #12   19. aug 2008 Har også det samme problem men at få katten neutraliseret er ikke altid løsningen. Vores ene huskat begyndte pludslig en dag at gøre det og er aldrig hold op på trods af at vi har prøvet stort set alt. Jeg har fået at vide at det nu er en dårlig vane. Vi har fundet ud af at 3 håndklæder der ligger ved siden af vores seng, kan gøre det. Nu tisser hun der når det skal være uden for kattebakken. Og det er for os den bedste løsning. Håber at i finder en....

• #13   19. aug 2008 Tina L **Kattene er ikke steriliseret, hvis det er hvad I mener.**

Der har du årsagen til tisseriet. Det er naturlig adfærd for kønsmodne katte smiley
    Så vent ikke på flere input, men få bestilt tid neutralisation i en fart, så det ikke når at blive en vane for kattene.

Men lad dem alligevel beholde den ekstra bakke. Og stil madskål og bakke i hver sit rum.

• #14   19. aug 2008 Pernille - Det er derfor man skal skynde sig at få det gjort inden det når at blvie en dårlig vane :o)
    Jeg har kun oplevet en af mine være urenlig, hun kom straks til dyrlæge. Hun havde blærebetændelse.

• #15   19. aug 2008 Pernille E. Er din kat blevet undersøgt for urinvejslidelse?

En åben bakke med et tykt lag fintkornet grus kunne være en ide at stille der, hvor håndklæderne ligger.

Kommentér på:
Katte tisser pludseligt

Annonce