Kan man blive sur ?/gider ikke passe kat Kan man blive sur ?/gider ikke passe kat
Altså jeg ville aldrig påtvinge folk at hjælpe en, men samtidig mener jeg jo at venner og familie netop hjælper hinanden (hvor det er muligt og inden for rimelighedens rammer).. må indrømme at jeg faktisk er ret såret/lidt sur over et vennepars manglende hjælpsomhed..
Faktisk er de ikke kun venner, det er min mands fætter (som han er vokset op som brødre med) og hans kone.. de vil gerne lave alt muligt sammen, men altid på deres præmisser og når det passer dem.. og beder man om en hjælpene hånd er der altid tusind undskyldninger..
Vi har hjulpet dem med at passe deres katte da de havde dem og min mand har hjulpet dem med at flytte, selv om han ikke må løfte for meget..
Men nu har de 2 gange ikke gidet hjælpe når vi stod i en presset situation
1 gang var da jeg skulle føde,, vi havde snakket med min svigerinde om at de skulle hente hunden og have ham hos sig når jeg gik i fødsel, fætter + kone foreslår så selv at vi da kan ringe til dem, så skal de nok lufte ham hver 5-6 time mens vi er på hospitalet (de bor 15 min på gåben/5 min i bil fra os) så svigerinden ikke skulle ligge og køre (45-50 min i bil)..
Men men da jeg så går i fødsel og kontakter dem har de alverdens undskyldninger og kan ikke få hentet nøglen fordi deres søn er træt (de er 2 voksne mennesker hjemme).. det var lidt svært for os at aflevere nøglen, da jeg var i fødsel og vi ikke har bil.. og svigerinden havde sin mand indlagt på rigshospitalet så hende ville vi ikke ubelejlige..
Men ih så skulle de lige snakke om det osv.. endte med at jeg ringede til min søde part, som straks kom på cykel efter nøglen og luftede hunden for os..
Synes det var lidt tarveligt da de selv havde tilbudt..
Nå men 2 gang er så nu.. vi står og skal ud og rejse, har selvfølgelig fundet aftaler angående hund (som skal ned til min far) og katten (som jeg havde en veninde der skulle se efter).. desværre melder veninden så fra, og jeg står jo lidt med håret i postkassen.. begge vores familier bor 1½-2 timer i bil herfra, de kan jo ikke bruge 4 timer hver 2 dag på at se til katten svigerinden bor jo stadig ca 50 min i bil, + hun har 2 børn, hvoraf den lille på 9 uger er ret syg, så nej vil slet ikke spørge..
Så spørger fætters kone, for de bor jo så tæt på + deres søn går i dagpleje i samme boligområde som vi bor i, så ville tage max 10 min ekstre og ingen ekstra kørsel, lige at tjekke og fodre ved aflevering eller hent af junior (og de går begge hjemme, så ikke tiden der mangler)..
Men igen er der 1000 undskyldninger, om at han nok ikke skal så meget i dagpleje, for de har jo ferie (ja i påsken, før vi rejser) skal i zoo (øh vel kun 1 dag) osv.. og så har drengen jo øjenbetændelse.. ja ok men igen jo næsten 14 dage til..
Så nu ved jeg ikke hvad vi gør med katten, den kan ikke komme i pension, da den simpelthen ville stresse sig ihjel og har ikke andre jeg kan spørge om de vil passe
Hvad siger i ? er jeg gal på den eller ville i også være såret/en smule gale over at de aldrig vil løfte en finger for andre ? især når vi har hjulpet dem..
Findes der nogle man kan betale for at se til sådan en misser ?
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
http://denrenebakke.dk/ De kan passe mis hjemme hos dig. Dog er det lidt dyrt.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Går det helt galt så bank pænt hos en nabo der virker tiltalende og hør dem ad om de kan hjælpe jer ud af jeres kattepine ;)...
Man kan komme rigtig langt med at spørger pænt og så belønne med blomster og vin.. eller andet
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Ellers ville det optimale være, hvis I havde et vennepar, som kunne bo hos jer, mens I er på ferie.
Kun ét tilsyn i døgnet synes jeg personligt er for lidt i en ferieperiode.
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 30
maj 2004
1: De har selv en kat der ikke tåler andre katte
2: De har åbent ud til have og vores er indendørskat
3: Vores kat stresser sig halv ihjel hvis han tages andre steder hen, er prøvet sidst vi var på ferie og det vil jeg ikke byde ham..
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Det er meget forkert at komme med dårlige undskyldninger. Men desværre er det jo sådan, at bare fordi man er et godt menneske, og gerne hjælper andre, så er det ikke altid man skal regne med at få hjælp når man selv står og mangler. Det er surt at stå i den situation du gør nu. Håber du finder en løsning.
maj 2004
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
maj 2004
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 56
maj 2004
Up-date: Inde på heste nettet er der en sød "næsten nabo" der har kontaktet mig at hun gerne vil se efter ham
maj 2007
Vi har nemlig kunnet læse om kattepassere, der simpelthen glemte at se til katten eller blev indlagt uden at kunne fortælle nogen om kattepasningen.
Resultatet er ikke svært at gætte
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Hvor i Bagsværd er det ?
maj 2004
Tror ikke chansen er så stor for at en ung kvinde bliver indlagt lige i de 14 dage, men forhåbentlig ville hun være i stand til at ringe hvis det var og så måtte familien rykke ud (selv om de har langt)
Anne: Bor i værebro
maj 2007
Da jeg skulle indlægges, fik jeg aftalt pasning med venner og naboer.
En kom om morgenen, en ved middagstid der sørgede for genudsætningskattene og tømte postkasse, en sent om eftermiddagen.
Et par gange kom et vennepar om aftenen. De vandede stueplanter, spiste hos mig og så TV, så kattene ikke følte sig helt alene.
De havde tlf.numre til hinanden (+ til dyrlægen), så de ellers kunne aftale nærmere indbyrdes.
Jeg havde fået lavet ekstra nøgler.
aug 2008
maj 2007
Men selv om det kun drejer sig om én kat, kan den komme til skade kort tids efter, kattepasseren er gået, og så er et døgn lang tid.
aug 2008
Jeg har et mennske boende i huset - man skal jo være til disposition for sådan nogle kræ
Men en gammel rolig kat, kan måske bedre klare sig...
Jeg syns nu hurtigt, at de blir frustrede, hvis ikke de har selskab.
Min mand fortæller, at Pjevsen leder meget efter mig de første dage, når jeg er ude og rejse...
Så man er alligevel uundværlig !!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis man kun har én kattepasser, så synes jeg i hvert fald man må aftale at have kontakt undervejs i ferien. En sms hver anden dag fx. Kan der ikke opnås kontakt med passeren tager man selvfølgelig hjem.
Da jeg engang var nødsaget til at få min gamle kat passet i 5 dage, havde jeg en veninde til at komme forbi dagligt. Og så havde vi aftalt telefonisk kontakt midtvejs i ferien, så jeg kunne tjekke at alt var ok. For veninden <i>kunne</i> jo have fået en tagsten i hovedet på dag ét. Ikke sandsynligt, men det kan altså ske.
Hvis jeg selv skulle passe andres katte gennem længere tid, ville jeg da synes det var fint at dele tjansen med nogen. Ville bestemt ikke føle det som overvågning eller mistillid.
dec 2006
Jeg boede sammen med en veninde, som skulle passe sin venindes kat. En aften spurgte jeg, om hun egentlig havde set til katten. "Gud nej, det havde hun da GLEMT" :-O.
Jeg overtog så pasningen resten af ejers ferie. Og mon ikke det var derfor, jeg (et års tid senere, og efter jeg var flyttet) blev spurgt om jeg kunne langtidpasse denne kat... Det kunne jeg jo godt (katten blev så aldrig hentet, men det er en ganske anden historie.
aug 2008
Da vi havde Pjevsen på pension, engang vi var væk i 3-4 uger, fik jeg min søster til at ringe til pensionen for at høre, om alt var vel...
Men det er vel heller intet problem i disse sms og mobiltider
aug 2008
Hvor gamle var I dengang ?
dec 2006
Jeg har altid selv været så hunderæd for at glemme dyr jeg skulle passe, har haft onde drømme om det :-S. Helt åndssvagt, for selvom jeg er pokkers distræt, glemmer jeg selvfølgelig ikke sådan noget.
aug 2008
Det er da osse et stort ansvar at passe andres dyr.
Netop derfor blev jeg mildest talt irriteret på en nabo, hvis Birma jeg skulle passe i 14 dage i sommer, mens hun og datter var i sommerhus: hun holdt mig slet ikke orienteret om, hvorvidt hun var i nærheden og alligevel tog sig af mis, eller hvornår jeg så skulle overtage pasningen igen.
Hun kom og gik uden at meddele mig noget.
På et tidspunkt var jeg lige ved at "blive principiel" og lade katten være alene. Faktisk heller ikke rart at vade ind, mens hun måske var der.
Jeg endte selvfølgelig med at ta mig af dyret.
3 uger efter flyttede de, og da jeg så hende efterfølgende kunne hun ikke forstå, at katten tissede på dørmåtten, når hun og datteren forlod huset......
I øvrigt er hun psykolog
maj 2004
Tror nu ikke folk der selv har kat, og selv tilbyder hjælp, bare sådan lige glemmer at se til dyret
aug 2008
Og godt du fandt en løsning
dec 2006
Signe **Tror nu ikke folk der selv har kat, og selv tilbyder hjælp, bare sådan lige glemmer at se til dyret
Det er jo heller ikke noget, man skal gå og tro. Man skal heller ikke tro, at folk kommer til skade eller det der er værre, man skal bare ikke udelukke at det altså <i>kan</i> ske.
Men jo, føromtalte veninde havde faktisk selv kat.
Super at du holder kontakt med kattepasser
maj 2004
Kan man blive sur ?/gider ikke passe kat