{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Grrr, hvor kan man blive harm!! {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld min galde, men dette skal lige ud!

Mine underboers datter fandt en perser-blanding (killing) som eftersigende rendte rundt helt for sig selv ude omkring hvor vi bor. Ingen har meldt sig på den, og de har nu valgt selv at beholde den.

Igår var det så VORES tur. En ældre herre havde set en tre-farvet kat (killing) rende rundt ude på gaden, og sagde det videre til os hvor vi så overtog katten. Mine underboer og os er RET sikre på de to killinger er søskende og det kunne tyde på at det er nogle der begge bare er blevet sat af et sted og overladt til sig selv!

Begge to havde den vildeste appetit og brugte over én time ved mad & vandskålen da de kom ind! Hvordan helvede kan folk være så ligeglade! Der er et kattehjem ikke engang 1 km. herfra og ville de ikke have dem kunne de "bare" køre dem derud og sige det var nogen de havde fundet. Suk!

Så kender i noget til en person som har fået perser-killinger (maks fire måneder gamle) i Fuglebjerg-området, så giv dem gerne en opsang!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grrr, hvor kan man blive harm!!
  • #2   27. okt 2012 *Felis*

Ved ikke om du bare har læst brøkdele af dette indlæg, men hvis du ser på at begge katte ikke lavede andet end at få spise/drikke da de kom ind kunne godt tyde på det ikke bare er "udekatte". Og at der ikke er blevet reageret på at sådan to mangler er skræmmende. Underboens datter fandt deres i Onsdags og har sat sedler op over alt i byen, men har fået intet respons og det skulle man mene med sådan en.

Der bliver skam gjort noget, men er alligevel mærkeligt at to katte (af samme art) render rundt for sig selv - Men der er sat sedler op her i byen og vi HÅBER da at der er nogle der reagere på dem. En killing der har sådan en appetit som de begge havde tyder i hvert fald ikke på at de har kunne finde hjem hvis det er.

• #3   27. okt 2012 Morten, jeg har læst hele dit indlæg, men vil delvist give felis ret, for sådanne små størrelser, kan have svært ved at finde hjem, især hvis de er blevet skræmte, det kunne jo være nogen som har haft dem som indekatte og de er sluppet ud ved en fejl, men i har jo sat sedler op og gjort en masse for at finde en evt. ejer, så det kan jo håbes at der melder sig en ejer, har i tjekket om killingerne har en chip??

• #4   27. okt 2012 @Heidi

Jeps vi har tjekket og fundet intet, ej heller øremærket - Men ja, vi må se om der er nogle der reagerer smiley Skal nok give lyd herinde hvis der sker noget!

• #6   27. okt 2012 Ikke til at vide, om de killinger er sat af, eller løbet væk eller bare ude at lufte sig eller hvad... Men man skulle da formode, at hvis de har gået rundt der længe, og nogen har taget dem ind, at ejeren så vil begynde at savne dem og efterlyse dem vidt og bredt.
    Har I tjekket efterlysninger på Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værn?
    Kontaktet dyreinternater og dyrlæge for at høre om en evt. ejer har henvendt sig der?

Nogle killinger / katte forstår selv at kommunikere meget klart, at de er i nød.
    Andre, som fx de to killinger her, er det (ud fra beskrivelsen) umuligt at vide med....
    Du skriver "underbo", så jeg formoder det er i et område med etagebebyggelse, og så er det IMO ikke særlig smart at lade killinger rende rundt for sig selv :-/, for kan de overhovedet selv komme ind der, hvor de bor igen....

Det er bare så TRÆLS når folk lukker deres killinger ud, inden de er blevet øremærket. :-(.

• #7   27. okt 2012 Kommer til at tænke på en episode, fra da jeg boede i højhuskvarter. I et træ uden for min altan sad en ca 12 uger gammel killing og græd. Mig ud og fik killingen ned. Vidste ikke rigtigt hvad jeg så skulle gøre... En flok unger kom rendende, og de vidste hvem ejeren var. Og så gik jeg med killing og hele troppen af unger hen til adressen.
    Killingen boede i stuelejlighed og var blevet lukket ud for at tisse. For de havde lige fået killingen hjem, og havde ingen bakke til den. Ak ja.

• #8   28. okt 2012 Tinka

Ja har vi har tjekket på Kattens værn og der er endnu ikke nogen der søger dem (tjekker dagligt). Har også været i kontakt med dyrelægen, og der er heller ingen henvendelser der endnu.

• #9   28. okt 2012 Morten:
    Hæng sedler op i området og i butikker.

Det er jo synd hvis nogen mangler deres katte.

Når det så er sagt, så er forårskillingerne blevet store og umulige og så er det så nemt at sætte dem af ved et dyrehospital, internat eller et boligkvarter:(

• #10   28. okt 2012 Morten - tjek også efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk .
    Jeg håber da, der er en ejer, der savner de killinger. Hvis der ikke er, så er det dejligt at vide, at I tager hånd om dem.

• #11   28. okt 2012 Vi fik selv en "skraldekat" i torsdag smiley nu bliver hun lillesøster til vores to drenge smiley

• #12   29. okt 2012 Anders:
    Tak fordi du åbnede din dør for én andre ikke gad at have:)

• #13   29. okt 2012 SÅ er der kommet afklaring på det, og det LIGNER desværre det jeg pointerede i start-posten. Men jeg er også en der tænker mange ting når jeg kommer ud for sådan noget. Men here goes:

Min underbos datter lagde et billede ind af deres "lille ny" på facebook, og der var der en af hendes klasse-kammerater der reagerede på dette. Hun skrev at det var deres katte som var stukket af fra de kom hjem fra ferie, altså 2-3 uger siden (Men vi har intet set af annoncer om folk der savnede dem osv.).

Dertil har den samme pige prøvet at komme af med netop disse katte i skolen til klassekammeraterne, men altså uden held. Og noget som virker MERE mærkeligt er at der var/er fire katte i dette kuld, og de havde bestemt sig for at beholde den ene af dem. Af de tre der er stukket af var den de havde valgt at beholde blevet og altså ikke løbet med sine søskende. Vi har fået af vide at vi gerne må beholde dem hvis vi vil, så katte-familien har fået endnu et medlem herhjemme :).

Kan godt være jeg ligger alt for meget i det, men der er altså nogle ting som ikke passer sammen. (Bl.a. en facebook opdatering hvor hun bare er glad for at hun er hjemme fra ferie, men ikke nævner noget om de forsvundne katte).

Men case solved! Og mon ikke der kommer lidt billeder af den bette ny herinde ! hehe

• #14   29. okt 2012 Jah Morten, der må jeg give dig ret, det lyder meget mystisk, det lyder lidt som om man har lukket dem ud eller båret dem væk fra huset, så de ikke kunne finde hjem, de lyder i hvertfald ikke som om de har helt rent mel i posen smiley

Men det er da dejligt at i vil tage jer af dem, så har de da fået et godt hjem nu og ikke er overladt til egen skæbne..

Tak for update, glæder mig til at sebilleder af den du har givet et hjem smiley

• #15   29. okt 2012 Ja, det lyder godt nok lidt speget :-/. Spurgte du dem ikke om, hvorfor de killinger ikke var efterlyst?
    Man må håbe, at den tredje killing er lige så heldig som dens to bortløbne søskende.

• #16   29. okt 2012 Har ikke selv været i dialog med dem Tinka, men blev kontaktet af vores underbo som nævnte situationen som den var.

Og ja, vi krydser virkelig alt vi har for at den tredje også har fundet sig et dejligt hjem!

Kommentér på:
Grrr, hvor kan man blive harm!!

Annonce