{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

hvor kan man blive sur.! {{forumTopicSubject}}

Ja, der var en kat som blev oprettet her inde, nærmere en BIRMA.. Og den havde så ikke stamtavle, og udover det, synes jeg heller ikke den linte en birma. Så skrev så en kommentar om at jeg havde afvist men gerne ville byde velkommen når katten kom i den rigtige kategori (blanding af racer), jeg var i øvrigt ikke den eneste med den mening.. skrev det på ingen måde grimt eller ondt, lavede oven i købet en smiley,

Senere skriver en veninde til den bruger hvis kat er omtalt, og hun snakker om at hendes birma har samme far og hun gakker ud pga at jeg åbenbart ikke mener deres katte er ÆGTE, og siger at den måske ikke har hvide poter men den har blå øjne osv osv!. Og synes bare det er for meget man skal pløres ned med grimme ord i beskeder pga men sagde katten var i forkert kategori.. ;/

Har så OVEN i det fundet ud af at hun er så fræk at give mine birmaer LAV pga hun er sur!! Synes det er så for meget.. Kan ikk klare sådan mennesker. Så kom sku til at give hende lav igen. synes det er så barnligt, håber man kan løse det, for har sku ikke imod at slette de lave jeg gav. men synes bare det er at synke fooor lavt!! Sådan noget gør mig rasende!! Har måtte blokere personen for ikke at skulle modtage for grumme beskeder!!

Ved ikk hva jeg vil med det her, havde vel bare brug for at komme ud med det. Ved sådan set ikke engang om den her tråd må skrives;/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor kan man blive sur.!
  • #1   9. sep 2009 Ja undskyld det blev altså lidt længere end jeg troede;)

• #2   9. sep 2009 Kan godt forstå dig .. Jeg har prøvet det samme ..
    Nogle mennesker kan åbenbart bare ikke styre sig selv .

• #3   9. sep 2009 nej åbenbart ikke! Det er bare ærgeligt sådan noget, det går skam ud over os andre;/

• #4   9. sep 2009 Jeg fik også en besked fra hende.. jeg blev lidt overrasket, men også ret sur.. Jeg forklarede at jeg mente at den ikke var ægte hvis der ikke var stamtavle, men at der var forskellige meninger omkring den slags..
    Men også at Hellig Birmaer skulle have hvide poter, hvis den var ægte..
    Det forklarede hun at dyrelægen havde sagt de ikke behøvede..

Nå.. se det vidste jeg så ikke selvom jeg har læst en milliard million bøger om birmaer smiley

• #5   9. sep 2009 Ja barnligt... Men lige så dumt af dig at synke ned og give hendes kat en lav igen...

• #6   9. sep 2009 ja nogle er mere nærtegende end andre.....

hvis nu hun har fået at vide at katten er ægte, så er det en stor kamel at sluge, at få at vide at "uden tavle er den blot en huskat".....

især hvis hun nu har stolet blindt på sælger.....

det kan være svært at byde velkommen, til en Birma der åbenlyst er en ?.....men skriv det så skånsomt som muligt.....og bed vedkommende prøve at oprette katten igen.

det var mine 50 øre

• #7   9. sep 2009 Katten var skam riiigtig sød smiley Dejlig dejlig lille killing.. men det var bare ikke en birma, og jeg sagde den skulle under blandinger..

Og det var ikke ejeren af katten der havde et problem, men en der havde købt en killing fra samme kuld, som også sagde hendes egen var ren:/

• #8   9. sep 2009 Kan sagtens forstå dig.

Det har jeg oplevet en milliard gange. Folk bliver vildt sure og uforskammede. Men det må jo være en eller anden form for afmagt og fornægtelse af, at man er blevet taget i r.... af "opdrætter".

Og den der med at "dyrlægen har sagt den er ægte," kan man ikke bruge til noget som helst. Men der er nogle som tror at dyrlæger ved alting om racer, det er bare meget sjældent at de har begreb om det.

• #9   9. sep 2009 Hvilken kat er det i snakker om?

Jeg syntes at "kattegalleri" bør ændre regelerne for oprettelse af katte, til at katte uden stamtavle skal under blandinger/huskatte...

• #11   9. sep 2009 En birma kan da godt være ægte selv om den ikke har hvide poter den er bare ikke udstilling egnet.

Lige præcis, også derfor jeg gerne ville se den....

At vi så herinde ikke kan blive enige om hvad en racekat er, tja det er jo en anden sag...

• #13   9. sep 2009 Stamtavle eller ej.. Hvorfor vil I have beviser på at den er så ægte? Det er da ligemeget.. Hvis man har fået at vide at det er en birma, skal den selvfølgelig oprettes som en birma..

Det er bare MIN mening smiley

Min moster har da også fundet en norsk skovkat og beholdt den, da der efter 4 uger ikke kom nogle henvendelser..

Og han er da ægte nok, selvom hun ikke har beviset på det..

• #14   9. sep 2009 prinsesse julie det er altså ikke alle birmaer der er født med perfekte hvide handsker selv for tavlebirmaer sig mig er det noget bøgerne ikke fortæller eller det er for enhver opdrætter med et perfekt avlspar igen ingen garanti for hvide poter så man skal hører meget før ørene falder af, men før man kaster med spydige komentar om katte er ægte eller ej har intet med hvide handsker at gøre.

• #17   9. sep 2009 Lea. Måske er det barnligt, nævnte os selv at der ikke er grund til det. Men nu ligger landet sådan at det gjorde jeg, og den er lige så nem at fjerne som den er at gi. og tvivler STÆRKT på at personen vil fjerne den fra mine katte. Skal nok fjerne den, men lige nu føler jeg ikke for det må jeg sige.. Det hele er en dum situation..

Prinsesse julie: Hvis du kigger efter seneste optagede birma, så ligger den nok som en af dem, den hedder Laban..

• #19   9. sep 2009 er du hjælpeadmistrator med den indstilling de standarder der står i fifes er baseret på hvide hansker ja men ikke om hvor meget og hvor lidt, det er ved udstilling der tages efter perfekte

• #21   9. sep 2009 er du birmaopdrætter
    normalt har man da ikke set admin kommentere mere end når der er ballade ja jeg mener da også kun hva jeg ved.
    hvis ikke man må nævne opdrættets oprigtighed så det altå kun for dem man kan li her eller ikk jeg synes der står det er for alle

• #22   9. sep 2009 har du birma natascha kan ikke se nogen kat

• #23   9. sep 2009 ok

• #25   9. sep 2009 kommenterede også kun at birma med tavle kan være uden forstandarden og derfor tit kun sælges til kæl og ikke udstilles.
    at man gåt vildt op i hvad katten bliver oprettet som herinde det kan ik tisse mig af altså jeg ved mine er med tavler og så den ik længere så herregud så må forumet jo laves om

• #26   9. sep 2009 smiler

• #28   9. sep 2009 Min mor havde en Birma, med fine papir osv. Den var bare ikke udstillings-egnet, fordi den havde sort pels imellem to af dens tæer på hver fod.... Der kan sagtens ske fejl i avlen, men så er den jo bare ikke race-typisk!!!

Den "birma", som trådstarteren snakker om her, ligner (for mig) ikke en race-typisk bimse. Jeg tror der er noget blanding i. Den er alt for mørk i pelsen allerede og den mangler de hvide sokker på forbenene!!

Men den har jo ingen papir så man kan finde ud af det. Og selv om den havde fine papir så er det jo (så vidt jeg ved) kun en DNA-test, der helt og holdent kan bevise, hvor den kommer fra!! Man kan vel godt bilde en eventuel køber ind at: Jaja, den er ægte, men vi har ingen stamtavle på den... og jaja, det her er den rigtige far!! Der er jo ikke rigtig nogle beviser, medmindre man får sin killing dna-testet først!!??!

• #29   9. sep 2009 helt enig Sandra L min mozart har også forældre med tavle og perfekte hvide poter men han er ikke så de går så bare til kæl

• #30   9. sep 2009 Ja, der er racekatte som falder udenfor standarden. Jeg har selv en af slagsen, men hvis nogen skulle tvivle på om min kat er perser, så er der ikke så meget at diskutere. "Dåbsattesten" er jo i orden.

Men der er jo forskel på om et enkelt træk er forkert, eller om hele indtrykket af katten siger, at den ikke er birma. Jeg har ikke forstand på birme, men synes nu også det ligner en blanding.

Men der er jo masser af den slags eksempler, på katte der er oprettet som Birma, Maine Coon, Colorpoint, osv, som ikke har set skyggen af pågældende race. Og ejerne har i sød og venlig tone fået forklaringen på, hvorfor - Men nogle vil bare ikke erkende, at de er blevet snydt. Det er jo heller ikke rart..

Hvis man vil have bevis på kattens ægthed er der kun en vej frem og det er en stamtavle. Det er der så nogle der ikke vil betale for, men de vil meget meget gerne insistere på at deres kat er 100% raceren, uaset hvad resten af verden måtte mene. Jeg forstår det absolut ikke, men det er jo deres egen sag..

Kunne bare godt ønske mig at kattegalleriet var mere "prof" og ikke bugnede med katte der er oprettet som noget de ikke er..

• #31   9. sep 2009 Mille siger: "Hvis man vil have bevis på kattens ægthed er der kun en vej frem og det er en stamtavle. Det er der så nogle der ikke vil betale for, men de vil meget meget gerne insistere på at deres kat er 100% raceren, uaset hvad resten af verden måtte mene. Jeg forstår det absolut ikke, men det er jo deres egen sag.. "

Hvor er det dog bare sandt!!

• #32   9. sep 2009 Forresten ;o)
    Det der med, at dyrlægerne er eksperter i racerne.... Den holder ikke!!
    Første gang jeg havde min hvide maine coon med til dyrlægen, spurgte de:
    "Neeeej, hvor er hun fin! Det er en van, ik'?"

Hehe, eksperter min bare ... ;o)

• #34   9. sep 2009 Jytte - SÅDAN!!!! Godt sagt! smiley

• #35   9. sep 2009 Jeg troede jeg var en almindelig katteejer :o)

• #36   9. sep 2009 Jeg ved ikke, hvor nemt det ville være, men en løsning kunne jo være, at man simpelthen havde 2 under-kategorier under hver race.

Èn med stamtavle og én uden!!??

• #37   9. sep 2009 Jeg er såmænd selv almindelig katteejer.. Og har ikke sagt noget om at nogle ikke må være her, men er bare træt af at se hver eneste blå huskat oprettes som Russian Blue og så snart en kat er langhåret er det en Maine Coon eller Norsk Skovkat.

Som sagt, dette skulle være en side hvor man bl.a. kunne få et indblik i de forskellige racer, men det duer jo ikke når så mange er oprettet under forkert race.

• #39   9. sep 2009 *Griner* Lige præcis Annie, tænkte det samme smiley

• #40   9. sep 2009 Jytte - Du er et perfekt eksempel på folk der kun ser det de vil se :o)

• #41   9. sep 2009 Natascha F- Ok, det vil jeg prøve :o)

• #43   9. sep 2009 Jytte - Jeg kan ikke forstå hvad du har imod at man fortæller folk at de er blevet taget i måsen, og den kat de har købt bestemt ikke ligner den race som de er blevet bildt ind at den er :o)

• #46   9. sep 2009 mozarts mor nu med killinger L - prinsesse julie det er altså ikke alle birmaer der er født med perfekte hvide handsker selv for tavlebirmaer sig mig er det noget bøgerne ikke fortæller eller det er for enhver opdrætter med et perfekt avlspar igen ingen garanti for hvide poter så man skal hører meget før ørene falder af, men før man kaster med spydige komentar om katte er ægte eller ej har intet med hvide handsker at gøre.

Det tror jeg så godt at jeg ved, og dog jeg har jo kun opdrættet racen i 5år og sidder i special klubbens bestyrelse!!! Men jeg har faktisk heller ikke sagt det modsatte.

At jeg så ikke mener at en kat uden stamtavle er en racekat, ja det er jo en helt anden sag...

• #47   10. sep 2009 Næh dog, jeg har faktisk lært noget nyt af denne sag smiley En birma behøver ikke nødvendigvis have de hvide poter, men dog stadig have en stamtavle.. Jo jo man lærer hver dag..

Og jeg troede virkelig jeg vidste alt om birmaer efterhånden, da det er mit mål en dag af få en sådan skønhed..
    Men.. jeg vil nu helst have en med hvide poter :S Er det forkert af mig at tænke sådan?? smiley

• #48   10. sep 2009 jytte: Det med at poterne ikke bahøver være hvide for at den er ægte, den er hel rigtig, det behøver de nemlig ikke. Men jeg har ikke sagt at det ikke var en ægte birma pga poterne! Det ligger i øjenplaceringen, hovedform og i det hele taget helheden, det liner BARE IKKE EN BIRMA OVERHOVED.. Den er sød og nuttet, men den er langt fra af udseende en birma kan jeg da se.. Så det med poterne har intet at gøre med og den er ægte eller ej. Så den kan du altså ikke bruge imod os.. For vi har ikke sagt at vi mener den er uægte pga poterne, tvært imod..

• #49   10. sep 2009 Herdis: Jeg synes bestemt du skal gå efter din bimse med fine hvide poter og pæne kiler. Men så skal du gå efter en udstillingskat. Om du så udstiller eller ej, er op til dig, men kan fortælle dig at det er hyggeligt smiley

• #50   10. sep 2009 Herdin : nej overhoved ikke, jeg kunne heller ikke finde på at købe en uden hansker, har en birma dreng med hage plet, det er en slem pejl, men ville ikke købe en med farve på handskerne.. smiley

• #51   10. sep 2009 Jeg har overvejet at gå til udstilling, fordi jeg synes det virker så hyggeligt smiley jeg skal med og kigge på den første udstilling i Rødekro i december og jeg glæder mig helt vildt, hehe smiley

Jeg synes bare det er så fint med de hvide poter, og karakteristisk for en birma, og det var en af delene jeg faldt pladask for smiley

• #52   10. sep 2009 Ja det er så træls. Jeg har i øvrigt slået bedømmelses systemer fra, jeg har opdaget der en stigende hestegalleri-"virus"

Med det mener jeg at tøserne inde på hestegalleri tit giver lav fordi de ikke kan lide personen, eller man ikke lige har samme mening som dem i et indlæg. De har åbenlyst misforstået hvad bedømmelses systemet er til smiley

Og hvis den bare skal ligne, så må jeg hellere putte Rottweiler over og være en Europé *g* Eller Britisk Korthår, kan huske da jeg på udstilling var der mange der sagde han var en smuk Britisk Korthår *g*

Ej, han er født på en gård, og vil nok aldrig være andet en en dejlig rundstrikket huskat XD

• #53   10. sep 2009 Lotte F - Så i følge dig skal Rottweiler stå under Britisk Korthår bare fordi nogne har sat han ligner en?

Det holder altså ikke, han er ikke britte på nogen måder.

• #54   10. sep 2009 Tanja : Ja han er da dejlig! Måske du skulle tage ham med på udstilling og vinde nogle primier;) Måske i kan slå alle de andre Britter *GG* ;P

• #55   10. sep 2009 Cgristina *g* ja det kunen være smiley

• #56   10. sep 2009 Vil bare lige høre om det så er jeres mening at hvis man har en kat man VED er 100% en race, men man ikke har stamtavle på den, er det så bare en huskat ? .. det forstår jeg altså ikke ... :s ..

• #57   10. sep 2009 Maria S: Du kan ikke vide med 100 % sikkerhed at den er raceren. Selvom du har set forældrenes stamtavler, hvordan kan du så vide at den kat som er mor eller far, er samme kat som stamtavlen tilhører??

• #58   10. sep 2009 Desuden, HVIS katten er raceren, hvorfor f...... så ikke få stamtavle på katten? Det koster 200,-.

• #59   10. sep 2009 Maria: min mening er at så er den en blanding 100 %. For det handler jo om at man skal kunne garantere 20 generationer bagud, og f.eks dig, du levede jo ikke dengang, så hvis nu f.eks snakker om din kat, bare eks, så ville du under ingen omstændigheder kunne garantere det.. Det er jo lidt svært hvis man ikke selv var til dengang ens kats forfædre levede, og en af dem kunne jo have "dyttet" en hvilken som helst udekat.. Så derfor har man Stamtavlen. Og min mening er aå at ingen tavle, intet race ægte dyr. Hårdt men sandt.

• #60   10. sep 2009 Maria S - Huskatte er de katte man ikke ved hvem forældrene er. (Eller hvor de har huskatte forældre).

Hvis det er en kat uden tavle om som ikke ligner standarten vil jeg mene den hører under blanding af racer, da man så ved min. den ene af racerne i katten (må man gå ud fra)

• #61   10. sep 2009 Ja okay, så forstår jeg bedre hvad i mener smiley .. det var skam ikke fordi jeg ikke mente i havde ret, forstod det bare ikke helt.. Men ja min kat er der vidst ingen tvivl om hvad han er smiley .. en lækker huskat ...
    Men kan godt se jeres pointe .. Men må holde med Tanja og sige at jeg også synes de må høre under blanding af racer, hvis man kan se træk fra en bestemt race smiley ..

Men tak .. nu forstår jeg mere jeres mening..

• #62   10. sep 2009 Maria: Så lidt smiley Det kan os lyde meget indviklet det hele;)

• #63   10. sep 2009 Jo det må du nok sige .. Specielt når man altid selv kun har haft huskatte smiley ..

• #64   10. sep 2009 hehe det kunne jeg forstille mig ;P

• #65   11. sep 2009 også lidt det der jeg ikke forstår.. For så ville jeg jo sige at den var ægte .. Men ja .. det er nok bare mig ..

• #66   11. sep 2009 Marianne S - 2450 er jo ingenting, Jeg har lige givet 4.000 for en enkelt killing, så allerede der er de penge "tjent" hjem igen. (Skriver "tjent" da der selvfølgelig også er foder, grus og dyrlæge oveni)

• #67   11. sep 2009 Marianne S
    Lagde du mærke til at Tanja skriver "tjent", i gåseøjne? Der er jo udgifter til dyrlæge, opfostring osv. og det koster. Derfor kan man ikke lave en stamtavlekat for under 4000 kr. Er man heldig løber det rundt. Men mange har også røde tal i banken.

Så nej, det er ikke noget man tjener penge på, det er ren interesse og hobby.

• #68   11. sep 2009 Og desuden, er det ikke noget "vi" klager over. Opdræt er jo noget man selv har valgt. Men forklare vil man da altid gerne, især overfor folk som tror at det at opdrætte racekatte til 4000 kr stykket er en fed forretning. Det er det ikke..

• #69   12. sep 2009 Marianne,. Nej. Det koster jo kun de 200 at lave tavlen, og ikke de sky høje tal du snakker om med stamnavn sv. For har man en avls kat, så har man for det meste os stamnavnet allerede, men ikke alle.. Og som der bliver sagt, er det er engangs beløb.. Så det jeg vil ind på er, hvis de folk ikke har givet katten den stamtavle som KUN koster 200, er det enten fordi de ikke har fuldt opdrætters regler om den kat de har købt og så lavet killiger på, DEN SKULLE SIKKERT HAVE VÆRET STERILLISERET OG ER IKKE BLEVET DET; eller os er det nogle fuskere som PÅSTÅR at katte forældrene er ægte , men har aldrig fremlagt bevis til killingekøber. Og derved kommer f.eks omtalte person ud i det, at have en "ægte" birma uden stamtavle.. Så ingen undskyldninger der--
    Ingen tavle, INGEN racekat under nogen omstændigheder, KAN IKKE LADE SIG GØRE..

• #70   12. sep 2009 Ja, det første kuld kan du faktisk få uden at have stamnavn - og killingerne kan få stamtavle. Men det kræver naturligvis at man har opdrætterens tilladelse....

• #71   12. sep 2009 man kan faktisk få to kuld uden stamnavn.

Hvis man synes dét er besværligt?? Hmm.... Så burde man slet ikke have killinger. Er det så ikke for besværligt at sætte sig ind hvad killinger behøver, hvad hvis de bliver syge m.m.?? Hold da op.

Om tavlerne er ægte, ja ja... Det er da meget fint, men du kan da aldrig bevise at stamtavlerne lige nøjagtig er kattenes, som "avleren" påstår. Hun kan da sagtens have to stamtavler liggende som hun så bare viser frem. Piece of cake.
    Jeg siger jo heller ikke at det er sådan det er foregået, og kattene kan da godt være "ægte" (jeg foretrækker racerene), men der er bare ikke noget bevis for det, når stamtavlen ikke er iorden, og det er sgu noget fis det er der med "ægte uden tavle", for der er ALT for mange "BYB'er" som snyder med det.

• #72   12. sep 2009 DK MISLING: Nemlig, helt enig. !

• #73   12. sep 2009 Jaja, tavlerne på forældrene er måske "ægte" nok.
    Men der skal stadig en DNA test til, for at bevise det nu også er de rigtige forældre osv !!
    Som en anden siger, så er det nemt, at ligge to stamtavler på bordet og sige; det er så killingernes forældre!!!

Der er da desværre ind imellem nogle der snyder for at tjene penge :o(

I mine øjne, så er det da åndsvagt, hvis man ønsker sig en ren racekat, <b>ikke</b> at købe en med stamtavle, for der er <b>ingen</b> garanti for, hvad man får, hvis ikke der er parpir på katten!!

• #74   12. sep 2009 Sandra L
    Helt enig. Jeg fatter simpelthen ikke, når folk gør så meget ud af at fortælle at forældrene er ægte og de har den og den stamtavle og blablabla. Jamen hvorfor har killingerne så ingen stamtavle?? Det er her filmen knækker.

Hvis man vil have en racekat, så betal da de penge det koster at få en med stamtavle. Det er den eneste vej frem og eneste garanti for en renracet kat.

• #75   19. sep 2009 Ja, jeg synes også det er irriterende! Sæt dog kattene i rigtig KATTEgori! :o) Hvis den har stamtavle er det en racekat, hvis ikke, er det enten en blanding eller en huskat. De som køber katte uden stamtavle og får at vide, at det er en ægte det ene eller andet, bliver simpelthen taget grundigt ved næsen. Det er et faktum. Jeg har også en enkelt gang afvist, men er nu blot begyndt hverken at afvise eller godkende... Det er sådan en slags passiv afvisning...

Hilsen til alle skønne katte derude... med eller uden tavle :O)

• #76   19. sep 2009 Joan B - Hvad så hvis man fravælger stamtavlen, fordi man ikke synes at man kan/vil bruge den til noget?

• #77   19. sep 2009 Jeg skal da heller ikke bruge stamtavlen, som jeg har på mine to kæle-cooner, men jeg synes da, at den er rigtig sjov at have.
    Jeg har fundet næsten alle "forfædrene" på mine 2 katte, på nettet. Det er da enormt sjovt at se, hvordan de har set ud.

Og en grund mere, til også at have stamtavle på ens katte, som også er vigtig for mig: Jeg kan se om kattene på tavlen er blevet testet for diverse arvelige sygdomme!!! <b>OG</b> jeg er 100% sikker på at mine katte er "ægte" Maine coon katte!!

• #79   19. sep 2009 Solveig H - Ja, det er rigtigt nok..

Nu er jeg bare sådan lidt "far away" med de der stamtavler, eftersom jeg kun holder huskatte smiley

• #80   20. sep 2009 Lotte F - Jamen, fint nok med mig... så har man sig en dejlig blanding eller ditto huskat og placerer selvfølgelig sin kat i en af de to kategorier :O)

Har svært ved at se situationen for mig. Nej, kære opdrætter. Det stykke papir kan du godt brænde. Det betyder ikke noget for mig og jeg skal derfor ikke bruge det. Her siger opdrætter så: Jo, det skal du faktisk, sødde... hvis du fx. gerne ville kunne dokumentere, at din kat er en raceren Bengal. Synes du skal tage det med og gemme det... alligevel...

Jeg har set den her diskussion mange gange. Jeg har svært ved at forstå, at det er så svært at forstå?!

Selv har jeg en Aby-blanding og en Hellig Birma... begge er ÆGTE katte... den ene er raceren (da den har tavle), den anden er og bliver en blanding (da den ikke har nogen tavle)...

Jeg kan jo heller ikke gå rundt at sige at jeg er 25, fordi jeg ligner en på 25 og det siger min mor i øvrigt også. Jeg har en dåbsattest som dokumentere min alder...

SNIP, SNAP, SNUDE...

Lad nu være at begynde at tude ;O)

• #81   20. sep 2009 If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it probably is a duck.

• #82   20. sep 2009 Yahr right, but the ugly duckling, became a beautyful swan.

• #83   20. sep 2009 but the ugly duckling did'nt say quack quack quack....

Kommentér på:
hvor kan man blive sur.!

Annonce