{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.022 visninger | Oprettet:

Killing taber sig.. HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. Min lille Lunte er begyndt at tabe sig.. han har aldrig været tyk så han skal helst ikke blive tyndere.. Det er ikke meget han spiser og Jeg vil virkelig IKKE servere Whiskas for ham da jeg har læst mange tråde om vand, korn og afføringsmiddel derind men det er faktisk det eneste han spiser. udover tun. Han drikker rigtig meget vand. Vi har prøvet med mange forskellige slags tørfoder til ham men han vil bare ikke rigtig spise dem vi har prøvet og det er ret dyrt at blive ved at købe forskellige mærker og bare have dem stående fordi han ikke vil have det.. Vådkost til katte rør han ikke.. kun tun på dåse, rå fisk osv.. Men han taber sig stadig. Hvad skal vi gøre.. er det normalt at det taber sig i perioder eller hvad??

Håber nogen af jer garvede kan hjælpe mig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing taber sig.. HJÆLP!!!
  • #2   4. mar 2012 Først vil jeg lige sige at hvor er han da lækker. Dernæst, så vil jeg anbefale dig at få ham undersøgt, for om hans tænder er ok og andre test/undersøgelser, som dyrlægen kan mene er relevante i denne forbindelse. Nu vil jeg så sige at der er mange katte, der er spinkle og jeg tror din hører til den type og så er der ikke så meget du kan gøre. Tun vil jeg fraråde, selv om det er noget han kan lide. Der er for meget salt og andre dårlige ting i, der ikke er godt for katte.
    Ja det kan hurtigt løbe op, hvis man har en kræsen kat. Husk at RC har smagsgaranti, så du får pengene igen i butikken, hvis han ikke vil æde det. Jeg har selv en kræsen kat, som jeg har fået til at spise perser-varianten og så exigent. Den fåes i 3 varianter og er til kræsne katte. Husk at der er mange der giver prøveposer ud gratis eller for meget få kroner.

• #3   4. mar 2012 Nej han er indekat og kun omkring de 17 uger..

Jeg har læst mig frem til at han snart skal til at skifte tænder.. kan det være det..??
    Det er ikke mere en 2 uger siden han var hos lægen og blev vaccineret og hun sagde han var i god form og smadder flotte tænder osv..

• #4   4. mar 2012 Så er han nok "bare" en slank kat. Men jeg vil anbefale dig at få ham kastreret, inden han bliver kønsmoden og så ellers prøve nogle af de forslag jeg er kommet med. Du kan evt prøve at give ham råt kød eller give ham LUX dåsemad fra ALDI, den er af god kvalitet.

• #5   4. mar 2012 Han vil ikke have dåsemad og spiser kun meget lidt hvis han får kød.. Han plejede at spise meget hver dag så derfor kan vi ikke forstå at han taber sig.

• #6   4. mar 2012 Har han fået ormekur ?

• #7   4. mar 2012 ja for 5 uger siden

• #8   4. mar 2012 En killing skal ikke tabe sig, hvor meget drejer det sig om ?

• #9   4. mar 2012 det drejer sig ikke om mere end 1kg lige nu men han er så samtidigt bare blevet meget tynd. Før kunne man ikke se hans knogler over numsen og bagbenene så tydeligt som før men er det så bare fordi han samtidigt er vokset.

Jeg er bare bekymret for at vægttabet bliver ved og ville så gerne have gode råd inden det bliver slemmere end nu - hvis uheldet nu er.. Håber han bare skal skifte tænderne og derfor så spiser lidt mindre for han bevæger og leger stadig som han plejer..

• #10   4. mar 2012 1 kilo - 1,5 kilo har han tabt. og før tog han ca 300 gram på om ugen..

• #11   4. mar 2012 Ja vi fik ham i slutningen af Januar der var han 12 uger så det passer med det er 5-6 uger siden..

• #12   4. mar 2012
    Der er da noget rivende galt, når en killing på 17 uger har tabt sig 1½ kilo.
    Få ham til dyrlægen - og det kan vist kun gå for langsomt!

• #13   4. mar 2012 Åhhh du må får ham til dyrlægen..

lige nu og her, vil jeg godt nok være ligeglad med om der er for meget dit og dat i tun, hvis han vil spise det..

ved godt at det ikke er godt.. men jeg havde en kat der var ved at dø af dårlig nyre, dyrlægen og jeg gik på kompromi med ham og han fik tun og tunvand hen over andet mad hvis det kunne får ham til at spise..

• #14   4. mar 2012 Ja ved så ikke om det er præcist 1,5 kg og det er nok tættere på det ene men ved ikke præcist hvad han vejede da han begyndte at tabe sig igen.. Men ja.. ringer til dyrelægen imorgen.

• #15   4. mar 2012
    Selv om det så "kun" var et ½ kilo, så var det ALT for meget til en killing.
    Kom lige med en opdatering på hvad dyrlægen siger.

• #17   4. mar 2012 Altså jeg syntes du skal bestille en tid til dr. dyr, ellers ring til dem og hør hvad de vil foreslå dig at gøre, det koster jo ikke noget smiley

Jeg har haft en kat hun var omkring to eller 3 år og pludselig tabte hun sig drastisk og vi tog hende til dyrlægen og det viste sig hun havde en medfødt lever sygdom og kunne desværre ikke reddes. Det skal lige siges hun var steriliseret og vacc. og dyrlægen havde stadig ikke opdaget hendes sygdom. Så bare fordi katten ser fin ud, udenpå kan der sagtens være noget rav ruskende galt indeni katten.

Håber ikke det er noget alvorligt og ønsker det bedste for jer og katten smiley

• #19   5. mar 2012 Ja kan godt se den er helt galt med tallene..

han vejede 1700g da vi fik ham, dyrlægen vejede ham til 2,2 ca 4 uger efter og det er så to uger siden nu og han svinger omkring de 18-20 nu..

men jeg kan da se nu at han så slet ikke har tabt sig så meget som jeg troede.. Det var da en overraskelse for mig at lave tallene om til gram.. Det er nok fordi han så samtidigt er vokset så han ser så meget tyndere ud over enden nu.

MEN dyrlægen sagde at vi skulle ringe igen hvis han ikke begyndte at spise mere i løbet af idag og imorgen. Men synes allerede det er blevet lidt bedre end igår så håber det...

Godt at i spørger om så meget så jeg opdagede fejlen. men er nu stadig lidt nervøs over han ikke spiser mere end han gør.. det kommer forhåbentlig..

Har prøvet at bestille 5 forskellige smagsprøver bl.a. Orijen, Oliver og nogle andre så må vi se om det er fordi han ikke bryder sig om det mad han har..

Kommentér på:
Killing taber sig.. HJÆLP!!!

Annonce