Lille killing taber sig :( {{forumTopicSubject}}
Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig hunkat der for snart 6 uger siden fik 4 dejlige killinger, men hun har så i ca 14 dage ikke gidet dem rigtig så de har fået killinge foder + modermælkerstatning ca hver 4 time. Nu er det så bare sådan at den ene killing er blivet meget tynd (kan mærke ryg og hofte tydligt) de andre er dejlig runde som de nu skal være i den alder. Han har dårlig mave og har i nat kastet op i min seng han virker ud over dette til at trives han snakker, leger og hygger sig, men det bekymer mig at han taber sig. deres mor gider amme dem 1 gang dagligt og vasker dem da også engang imellem (sådan var det ikke for 1 uge siden) men ellers så gider hun dem ikke resten af tiden så er nødt til at hjælpe dem. nogen der ved hvad jeg kan stille op med lillemis så hans mave igen funger normalt? De får RC killingefoder...
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 36
Vi gav hende en orme kur. og det hjalp faktisk.
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
var hos min dyrlæge med en hunkilling for noget tid siden som spiste men stod stille i vægt.
Han rådede mig til at bruge ormekur (panacur pet paste 3 dage) og felimox 2 gange dagligt da det kunne være en tarminfektion som killinger kan fødes med uden dette kan ses. og det hjælp. Lillepigen er nu stor, sund og rask og trives godt.
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
Men jeg ville beøsge en anden dyrlæge for hvis det er længere tid den har haft det så skal der jo gøres noget.
hvormeget taber den sig?
Har den fået ormekur? nogen har ikke nok i 1 kur, vores sidste kuld fik 2 gange ormekur før de var okay i maverne.
En havde også dårlig mave og han fik noroclav (pencillin) i nogle dage og så var han ovenpå igen og vægten steg og steg....
sep 2010
Han har ikke kastet op siden igår nat, men har stadig dårlig mave.
Ormekur har de ikke fået da de kun er 6 uger og jeg troede først de skulle have det ved 8 ugers alder.
Ved ikke hvor meget han har tabt sig, men kan se på ham han er meget tynd, men han funger stadig godt og leger med de andre osv.
sep 2010
Lille killing taber sig :(