{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

Er i vildrede! {{forumTopicSubject}}

Tritrichomonas foetus (TF)???
Nogen der kan fortælle mig om det??
Jeg er ved at panikke fuldstændig jeg er blevet "beskyldt" for at dette er i mit opdræt af en killingekøber! :o(

DEt er ikke særlig fedt..
Der er kæmpe mæssigt vrøvlen/snakken frem og tilbage og vi kommer ingen steder andet end min killingekøber nu er toalt oppe i det røde felt og siger jeg skal betale for det hun siger katten er igennem..

DEr ligger ingen beviser for at katten har dette,men hun har læst om det er sikker på jeg har sendt det med katten da den rejste..
Men der er 3 dyrelæger der har tilset katten inden afrejse og ikke fundet noget eller noteret noget omkring noget..

Jeg har kontaktet resten af mine killingekøber og de har ikke observeret noget omkring dette..

Så jeg er jo total panoid..
Hun siger mine katte skal i behandling,men de fejer ikke noget..

Hvad dælen gør jeg??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er i vildrede!
  • #2   4. mar 2012 Ja det har jeg prøvet at forklare hende og så får jeg at vide jeg bare vil gøre det hele op i penge og prøver på at fra lægge mig ansvaret som opdrætter.. :o(
    Det er jo slet ikke det jeg ønsker eller er ude på..

• #3   4. mar 2012 Her er en god artikel på dansk om det skrevet af Stig Feldballe: (link fjernet)

Jeg vil mene, at der skal være beviser på TF (dvs. en positiv test) inden, at man kan smide beskyldningen på opdrætter.

• #4   4. mar 2012 Hun siger hun har fået lavet en afførings prøve og den har ikke vist noget,,
    Så jeg ved slet ikke hvad jeg skal og ikke skal..
    Men jeg vil lige læse den atikel

• #5   4. mar 2012 Jamen hvis der forelægger en afføringsprøve, der ikke er positiv for TF kan det skyldes at:

1. katten ikke har TF
    2. der ikke er testet for TF og at katten enten er negativ eller positiv for TF
    3. dyrlægen ikke ved hvad TF er og hvordan det påvises

Så jeg ville bede køber om at komme med en positiv test for TF inden jeg ville begynde at teste mine egne katte for det. Hvis køber selv har katte i forvejen, kan det jo potentielt komme fra dem.

• #6   4. mar 2012 vis prøven ikke har vist at den er positiv for TF jamen så har katten det jo ikke..

Men vi kan godt have det i vores katteri uden at vide det.. lige som vi kan med Ciardia..

Men hun skal jo kunne fremvise en test der påviser dette..
    du skal inden for det første halve år kunne bevise at det ikke kommer fra dig..

så hvis jeg var dig, ville jeg tage en test på missemor, eller en af de andre killinger..

Men har katten det altså den du har solgt, og de ikke har andre katte.. ja så er de rikke meget at gøre.

• #7   4. mar 2012 Jamen ansvaret som opdrætter ligger jo også i at hun kan komme med en attest der beviser at katten/killingen har TF. Og du har jo henvendt dig til andre købere for evt at udelukke eller bekræfte at deres killing har det eller ej. Noget andet er at, som jeg forstår det, ud fra artiklen så smitter det fra kat til kat. Har hun kat i forvejen, som den eventuelle smitte kan komme fra ?

Jeg synes ikke du skal betale noget, så længe det ikke er påvist at det er noget der kommer fra dig og dit opdræt. Men hvor er det dog træls at du skal igennem den slags.

• #8   4. mar 2012 Ja jeg havde også helts ha været det for uden..
    Jeg vil jo bare gerne at folk er tilfredse med det de køber.

• #9   4. mar 2012 Alle beskyldninger uden bevis er = falsk anklage.

Hvis hun skulle have noget som helst ud af en evt retssag (lad os ikke håbe det når dertil) kan hun som killingekøber intet stille op uden katten har fået diagnosen fra en dyrlæge samt at denne er fældet ned sort på hvidt.

• #10   4. mar 2012 Jeg har bedt om ALLE ud skrifter fra dyrelægen på hvad der er blevet lavet.
    For hun kom med en at dyrelægen havde sagt det var en syg kat de havde købt da den havde :(Hold lige fast) "mongol" øjne..
    Så jeg bad om alt fra den første gang de var afsted (Hun kom også med da de havde fået ham over havde han en knude på str. med en femmer ved hans riben..
    Det måtte jeg også godt få skrev hun til mig og en time efter skrev hun at de havde besluttet at han kunne komme tilbage til mig så kunne jeg selv arb videre med ham..
    Og nu skriver hun så han skal undersøges på DTU - Danmarks Tekniske Universitet
    Så nu kan jeg kun sidde og vente på hvad det næste bliver :o(
    Det er bare smadder træls og ærgerligt det skal være sådan! :o/

• #11   4. mar 2012 Kan godt forstå du har det dårligt med den måde køber griber det an på.
    Har killingen ikke været så længe i det nye hjem , ville jeg personligt tage den tilbage for at få ro i sindet og så tage den derfra.Man kan da ikke leve med ens killinger er hos folk som man ikke har et rimeligt tillidsfuldt forhold til.
    Håber i finder en fornuftig løsning som tilgodeser ikke mindst killingen.

• #12   4. mar 2012 Ja det er en helt forfærdelig sag smiley
    Hvis det endelig kommer til at du vil have testet for TF, ligger jeg gerne Chloe til, men kunne slet ikke forestille mig at hun skulle blive testet positiv.

Inden i håber jeg bare at du får lov at få ham tilbage, som de skrev, hvis du gerne vil - for det er da ikke rart at have en af "sine" killinger ude ved et hjem som ser katten som en belastning og tager situationen SÅ glohedt. smiley

• #13   4. mar 2012 Man kunne vel gøre som ved telefoner:
    Få lavet en diagnosticering på TF, som køber påstår der er. Er den negativ, betaler køber og er den positiv står den for opdrætters regning.

• #14   4. mar 2012 I øvrigt siger købeloven også, at den købte genstand skal til reparation hos sælger, dvs. din dyrlæge, og ikke købers dyrlæge. Så de regninger, køber evt. har fra sin egen dyrlæge skal du naturligvis ikke betale.

I øvrigt virker det ikke til at købers dyrlæge er særlig kompetent - men OK med en baggrund fra DTU (de har med ingeniøruddannelser at gøre, og ikke veterinærmedicin) kan man vel ikke forvente det store. Katten skal i hvert fald IKKE tilses på DTU.

• #15   4. mar 2012 Ja, hver gang jeg beder om noget fra dyrelægen kommer hun med 117 ting jeg har sagt det og hun siger bare "du gør det hele op i penge og jeg er mere til kattens ve og vel"
    Men jeg kan bare ikke tillade mig at bande selvom det er det man har mest lyst til..
    Hun snakkede faktisk om i forgås at hvis han ikke var i bedring inden for 10 dage ville hun aflive ham.. (Så meget til kattens ve og vel)
    Jeg ved bare ikke hvad jeg skal stille op med hende hun køre mine samtaler ud på vild spor hele tiden..

• #16   4. mar 2012 Jeg ville hente katten tilbage for den skal i hvert fald ikke bo hos sådan en jubelidiot. Undskyld mit sprog.

• #17   4. mar 2012 En idé kunne også være at hente lidt hjælp hos din hovedklub (jeg gætter på Jyrak). De kan måske komme med et par råd om hvad du skal gøre.

• #19   4. mar 2012 jeg er helt enig med både Maibrit og Jesper, og fremover lader jeres "samtaler" foregå på skrift, så kan ingen dreje noget nogen steder hen.

• #20   4. mar 2012 Sig mig lige engang, mon konen har råd til at holde kat. Eller vil hun både have kat OG pengene for den?

Sådan som jeg ser det bliver du Yvonne kørt rundt i manegen.

Faktum er at hvis ikke hun kan stille med en diagnose på skrift, så har hun intet at komme efter hos dig og kan heller intet stille op. rene ord betyder ikke en dadel for en advokat - og dem er der en af i min familie.

Når nu katten er blevet solgt, så er den tror jeg nok også at betragte som en handlesvare - en såkaldt defekt vare. defekte varer kan en sælger godt kræve at se samt selv sørge for at få "defekten" udbedret.

Uden bevis er hendes ord bare tomme uanset hvordan hun vender og drejer den..

• #21   4. mar 2012 Jeg føler også hun bare køre rundt med mig og drejer hvert ord jeg siger..

Det hele forgår faktisk på skrift hun har ikke en eneste gang tage tlf og snakket med mig om problemet..

Jeg har engang ringet og da hørte hun KUN sig selv og jeg kunne sige hvad jeg ville uden at det faktisk blev hørt..
    Så det har jeg opgivet :oS

Lena L. Hun kommer ikke med noget konkret bevis på eller noget på skrift om hvad der er galt, kan jeg godt sige jeg tager den hjem og så selv tjekker ham??

Jeg vil bare SÅ gerne kunne lukke munden på hende en gang for alle, men noget skal hun nok finde på..

Jeg bliver bare total frustret over sådanne personer :o/

• #22   4. mar 2012 Yvonne får det ordnet over mail...

og sig til hende jamen jeg skal have en attest hvis jeg skal dække, da jeg kun vil dække det, hvis det er bevisligt at det kommer herfra..

Det står faktisk i mine kontrakter, hvis katte bliver syg inden bla bla.. så betaler jeg, hvis det er noget der kommer fra mig..og jeg skal have attest derpå før jeg vil betale

• #25   5. mar 2012 Her er købeloven for forbrugerkøb som dette er

Forbrugerkøb

Købesummen
    § 72. Fremgår prisen eller dens fastsættelse ikke af aftalen eller forholdene i øvrigt, skal køberen betale, hvad der under hensyn til salgsgenstandens art og beskaffenhed, gængs pris ved aftalens indgåelse samt omstændighederne i øvrigt må anses for rimeligt.
    Leveringsstedet

§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse.
    Forsinkelse m.v.

§ 74. Leveres salgsgenstanden ikke i rette tid, og skyldes dette ikke køberen eller en omstændighed, som han bærer risikoen for, foreligger der forsinkelse.
    Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt forsinkelsen er af væsentlig betydning for ham og sælgeren måtte forudsætte dette. Det samme gælder, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat, eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.
    § 75. Har sælgeren på grundlag af et forbehold i aftalen udskudt leveringstiden, kan køberen hæve købet, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat, eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.
    Salgsgenstandens overensstemmelse med aftalen (mangler)

§ 75 a. Salgsgenstanden skal med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber stemme overens med aftalen, og køberen skal i forbindelse med købet have de fornødne oplysninger med henblik på montering, anvendelse, opbevaring og vedligeholdelse af salgsgenstanden.
    Stk. 2. Medmindre andet følger af parternes aftale, skal salgsgenstanden
    1) have en sådan holdbarhed og øvrige egenskaber samt emballering, som køberen efter salgsgenstandens karakter og forholdene i øvrigt havde rimelig grund til at forvente,
    2) være egnet til formål, som genstande af den pågældende type sædvanligvis anvendes til,
    3) være egnet til køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens forventning herom, og
    4) have samme egenskaber som en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køberen ved købets indgåelse.

§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis
    1) genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er solgt, eller sælgeren i øvrigt ved købets afslutning har givet urigtige eller vildledende oplysninger, medmindre disse ikke kan antages at have haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden,
    2) sælgeren eller et tidligere salgsled har givet oplysninger som nævnt i nr. 1 på varens indpakning, i annoncer eller i andre meddelelser, der er beregnet til at komme til almenhedens eller køberens kundskab,
    3) sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende, eller
    4) genstanden i øvrigt er af anden eller ringere beskaffenhed eller brugbarhed, end den ifølge aftalen og de foreliggende omstændigheder skulle være, herunder hvis kravene i § 75 a ikke er opfyldt.
    Stk. 2. Køberen kan ikke påberåbe sig en urigtig eller vildledende oplysning, der er rettet senest ved indgåelsen af aftalen.
    Stk. 3. Forhold ved materialer fremskaffet af køberen kan ikke påberåbes som en mangel, medmindre sælgeren har tilsidesat sin vejledningspligt.

§ 77. Bestemmelser i aftalen om, at køberen ikke kan påberåbe sig mangler ved salgsgenstanden og andre almindelige forbehold, såsom at salgsgenstanden er solgt, som den er og forefindes, kan ikke gøres gældende over for køberen.
    Stk. 2. Ved køb af brugte genstande på offentlig auktion, hvor køberen har mulighed for selv at være til stede, kan køberen kun påberåbe sig, at der foreligger en mangel, hvis dette følger af § 76, stk. 1, nr. 1-3, eller hvis genstanden er i væsentlig ringere stand, end køberen under hensyn til omstændighederne havde grund til at regne med.
    § 77 a. Afgørelsen af, om salgsgenstanden lider af en mangel, træffes ud fra dens beskaffenhed på tidspunktet for risikoens overgang. Forelå der på dette tidspunkt en mangel, hæfter sælgeren herfor, også selv om den først viser sig senere.
    Stk. 2. Svarer salgsgenstanden ikke til, hvad der kan kræves efter §§ 75 a-77, og skyldes dette, at sælgeren ikke har opfyldt sine forpligtelser efter aftalen, foreligger der uanset stk. 1 altid en mangel.
    Stk. 3. Viser salgsgenstandens manglende overensstemmelse med kravene i §§ 75 a og 76 sig inden seks måneder efter leveringen, formodes den manglende overensstemmelse at have været til stede på det i stk. 1 nævnte tidspunkt, medmindre denne formodning er uforenelig med salgsgenstandens eller den manglende overensstemmelses art.
    § 77 b. Køberen kan ikke påberåbe sig en mangel, som køberen var eller måtte være bekendt med ved aftalens indgåelse, medmindre der er holdepunkt herfor i aftalen eller sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed.

Køberens mangelsbeføjelser
    § 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
    1) afhjælpning af mangelen,
    2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
    3) et passende afslag i købesummen eller
    4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
    Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
    Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
    Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
    Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

Erstatning for mangler
    § 80. Lider køberen tab som følge af en mangel, kan han kræve skadeserstatning, hvis:
    1) sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed,
    2) sælgeren har givet køberen vildledende oplysninger, som han ikke havde føje til at anse for korrekte,
    3) sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om en mangel, som han kendte eller burde kende,
    4) genstanden savner egenskaber, som må anses tilsikrede, eller
    5) mangelen efter købets indgåelse er forårsaget ved sælgerens forsømmelse.
    Stk. 2. Ved køb af genstande bestemt efter art kan køberen endvidere kræve skadeserstatning efter § 43, stk. 3.
    Reklamation over mangler

§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig.
    § 82. § 81 gælder ikke, hvis sælgeren har handlet i strid med almindelig hæderlighed eller groft uagtsomt.

§ 83. Har køberen ikke inden to år efter salgsgenstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.
    Stk. 2. § 54, stk. 2, finder tilsvarende anvendelse.

§ 84. Meddelelser efter §§ 81 og 83 kan også gives til en producent eller en anden erhvervsdrivende, der i forbindelse med købet har påtaget sig at afhjælpe eventuelle mangler ved salgsgenstanden. I de køb, der er nævnt i § 4 a, stk. 2, kan meddelelserne endvidere gives til den erhvervsdrivende, der har indgået eller formidlet aftalen om købet for sælgeren.

§ 85. Vil køberen påberåbe sig en mangel over for en producent eller en anden erhvervsdrivende, der i forbindelse med købet har påtaget sig at afhjælpe eventuelle mangler, skal køberen give sælgeren eller den anden erhvervsdrivende meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig.

§ 86. § 61, stk. 1, gælder også for de i §§ 81 og 83-85 nævnte meddelelser fra køberen.
    Visse lovvalgsaftaler

§ 87. Er det i en aftale bestemt, at lovgivningen i et land uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde skal finde anvendelse på aftalen, kan forbrugeren tillige påberåbe sig ufravigelige bestemmelser i lovgivningen om mangler i et land inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, hvis det uden lovvalgsaftalen ville være dette lands lovgivning, der gjaldt for aftalen.

Du som sælger kan med andre ord tilbyde hende at afhjælpe "fejlen". Det kræver at katten for en tid skal tilbage til dig og tilses af din dyrlæge.

Købeloven anvendes også i forbindelse med køb af hunde.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/Kobeloven

Her er det især denne paragraf der er interessant i forbindelse med dine oplevelser.

""Manglen skal kunne føres tilbage til opdrætteren
    En mangel skal kunne føres tilbage til opdrætteren, som regel enten som noget arveligt eller noget medfødt. Opdrætteren er ansvarlig, selv om han eller hun ikke kendte til manglen på købstidspunktet (skjulte fejl). På den anden side må køber selv bære ansvaret, hvis fejlen skyldes købers egne forhold, f.eks. forkert fodring, for sen eller utilstrækkelig dyrlægebehandling el.lign.""

• #26   5. mar 2012 "Manglen skal kunne føres tilbage til opdrætteren
    En mangel skal kunne føres tilbage til opdrætteren, som regel enten som noget arveligt eller noget medfødt."

Lena:
    DET kan jeg godt lide..
    1000 tak fordi du fandt det :o)

Jeg har ikke hørt noget fra hende siden i går!?!
    Er spændt på hvad det næste bliver..
    Jeg har nu bedt om en udskrift fra dyrelægen på hvad der er lavet på katten frem til dd.
    Hun må jo kunne vise mig at den afførings prøve hun fik lavet på ham hvad den viste (Eller ikke viste da hun sagde der ikke blev fundet noget i den)
    Men jeg vil rigtig gerne se hvad prøven blev under søgt for..
    Jeg er rigtig spændt på hendes svar på dette..

• #27   5. mar 2012 Ja Yvonne og bid så ydermere mærke i Købelovens Paragraf 77a

Held og lykke med det hele.

• #28   5. mar 2012 katten kan jo også være intolerant overfor noget af det foder hun giver den. Er sådan noget årsagen til mavseproblemerne må hun selv betale hele gildet. Blot et eksempel.

• #29   5. mar 2012 Puha, sikke en kedelig situation du er kommet i.
    Det er da os lidt underligt at hun bliver ved med at sige den fejler noget, når de prøver hun siger hun har fået taget siger det modsatte.
    Self. Skal du have noget dokumentation for at katten har været ved dyrlægen og hvilke test der er foretaget.
    Ellers kan alle jo komme og sige at deres dyr fejler noget, det burde hun jo os kunne forstå hvis hun havde rent mel i posen, under alle omstændigheder synes jeg at hun griber problemet helt forkert an, katten har jo været til dyrlægen ved dig, og blevet godkendt derfra, altså hvis det skulle vise sig at katten er syg, så er det jo ikke noget du har gjort katten for at irritere hende. Eller solgt den uden at fortælle om det.

Jeg ville da som køber starte med at skrive at jeg skulle til dyrlæge fordi katten havde vist symptomer på sygdom, så du kunne følge med på sidelinjen, og viste det sig så at være noget arveligt eller andet så ville vi jo snakke om hvordan det vidre forløb skulle være. Kan slet ikke se nogen grund til at hidse sig op som hun gør, alle ønsker jo det samme for katten nemlig at den enten er sund og rask eller At den bliver det.

Du må have held og lykke med det, håber i finder en løsning på problemet. smiley

• #30   5. mar 2012 Det er jo den ene sygdom efter den anden.
    Ja han var jo til dyrelægen her hvor han er vacc. 2 gange og han er neu. her fra.. De har INTET fundet på ham..

Hun har købt en dreng fra mit D-kuld også hun siger godt nok han også er smittet men hun brokker sig ikke over ham..

Jeg ved heller ikke helt..
    Drengen fra mit D-kuld Darwin kalder hun ved navn og jeg ved ikke hvorfor men jeg har undret mig over at Eddie omtaler hun hele tiden som "den"

Jeg ved ikke hvorfor det lige har fanget mit øre/syn..

Jeg har intet hørt fra hende i dag, så jeg ved ikke hvad hun grubler på pt.
    Men vi må jo se hvad det hele ender ud i/med..

• #31   5. mar 2012 Øh er Darwin ikke på din profil som himmelkat?

• #32   5. mar 2012 Sikke en træls situation du er havnet i.

Den er simpelthen så ubehagelig sådan en situation - for selvom man er i sin gode ret, så står man bare og føler med dyret der nu er endt i klemme og derved ved køberne jo godt at de har en klemme på en.

Hvis hun kontakter dig igen, så skriver du en meget direkte og sober mail til hende, hvor du direkte forklarer hende mulighederne.
    - Tilbagelevering af katten mod returnering af f.eks. halvdelen af købsprisen.
    - Eller hun dokumentere den påståede sygdom og så kan I ta' den derfra.

Hvis hun ikke ønsker at benytte sig af nogen af mulighederne, fortæller du hende i samme ombæring at du anser sagen som værende afsluttet. Færdig bum.

Hader sgu sådan nogle typer, men man kan tro man har fundet et godt hjem og så blive slemt skuffet - rigtig øv.

• #33   5. mar 2012 Lone A - det er ikke den Darwin

• #34   5. mar 2012 Stik damen paragrafferne hvis hun henvender sig med diverse ØØHHer igen og har hun rent mel i posen disker hun op med de relevante dokumenter efterhånden som de måtte komme og dem som hun har.

Enhver med samvittigheden iorden ville gøre dette foruden at holde en sober tone.

KUN det som vises tilbage til dig kan hun kræve erstatning for/afhjælpning med...

• #35   5. mar 2012 Ja Lena det vil jeg også gøre,men jeg har endnu ikke hørt fra hende :oI

• #36   5. mar 2012 NU SKAL JEG LIGE HAVE JERES VUDERING DETTE ER EN BESKED JEG LIGE HAR MODTAGET..
    HVAD SVARE MAN?? HVAD ER DET FUP ELLER HVAD ER DET:
    BESKEDEN LYDER:

Mit store dilemma, er bare at selvom de bliver testet positiv, så kan de stadig ikke blive behandlet, jeg har bare kun et dyrt bevis på at den var syg da vi modtog ham og at han har smittet Darwin, og muligvis også mig, for jeg har nemlig også dårlig mave, og har fået af vide, at forskere har fundet ud af at også mennesker kan smittes samt vores hund. Så det er bare sådan noget dyrt dyrt ærgeligt skidt.

JEG ER TOM FOR TANKER OG IDEER OM HVAD JEG SKAL GØRE!!

• #37   5. mar 2012 Line: Ja selvfølgelig kan de ske og viser det sig at være rigtig så betaler jeg gerne men hun vil have mig til at købe noget medicin hos min dyrelæge mod det selvom hendes dyrelæger ikke vil udskrive det pga stor risiko for dødelighed..
    Jeg hverken kan eller vil bare købe noget medicin fordi hun har læst om en sygdom på nettet.. :o(

• #38   5. mar 2012 Jeg forstår slet ikke hvad hun mener med den besked.. hvilket dyrt bevis? Og hvorfor kan den ikke blive behandlet? Ja jeg forstår sgu godt du er tom for tanker.. Det er da en underlgi besked, som jeg ivhertfald ikke forstår..
    Håber for dig, at i snart finder en løsning på det, for det er da underligt..

• #40   5. mar 2012 Jeg ville meddele køber om at du ikke finder det "bevist" at killingen lider af TF og derfor betragter sagen som afsluttet. Du kan også tilbyde hende at få katten diagnosticering for TF. Er katten positiv, betaler du for testen, og er den negativ står det for købers regning. Det er samme princip som ved reparation af mobiltelefon.

Ang. behandling:
    TF behandles med Ronidazol, så jo det kan behandles.

Ang. smitte til mennesker:
    Jeg vil mene at det er usandsynligt.

Taget fra artiklen, jeg linkede til i starten af denne tråd:
    Zoonose?
    Selvom det ikke er bevist er TF mistænkt for at kunne smitte til mennesker. Infektioner hos mennesker med TF er kun set hos immunsupprimerede patienter (AIDS-patienter), men det anbefales alligevel at tage forholdsregler, na°r katteafføring og bakker ha°ndteres.

• #41   5. mar 2012 Tilføjelse
    For at få Ronidazol skal der forelægge en positiv TF-test, så den medicin, hun snakker om du bare kan få hos dyrelægen, kan altså ikke bare lige fås uden en diagnose.

• #42   5. mar 2012 Kan du ikke bare troppe om med det beløb, hun har betalt for katten, og så tage den retur?! Og så lade hende selv om at finde ud af resten.

• #43   5. mar 2012 ""Mit store dilemma, er bare at selvom de bliver testet positiv, så kan de stadig ikke blive behandlet""

da hun ikke har et resultat, kan hun ikke drage, den konklussion at de ikke kan behandles.

", jeg har bare kun et dyrt bevis på at den var syg da vi modtog ham og at han har smittet Darwin, og muligvis også mig, for jeg har nemlig også dårlig mave"

Nej hun har intet bevis for at den var syg da hun modtog den, for hun har ingen diagnose. dermed ryger beviset på atd en har smittet hende og Darwin ligeså.

"", og har fået af vide, at forskere har fundet ud af at også mennesker kan smittes samt vores hund. """

Hvilke forskere??? Hvor kan man finde deres projekter henne???? Og igen, da hun ingen diagnose har fået er der netop intet bevis for at katten har smittet, for hun ved ikke hvad der er galt med den..

""Så det er bare sådan noget dyrt dyrt ærgeligt skidt."""

det kræver nogle dyrlægeregninger som du ikke skal betale medmindre det kan bevises at katten var smittet ved afrejse fra dig. det bevis har hun kke.

Smid paragrafferne i hovedet på hende, og gør hende opmærksom på at hun ikke kan kræve erstatning for noget med mindre hun finder beviserne for sine påstande frem. hendes ord er bare det rene ordkløveri og slet slet ikke at betragte som bevis (det tror hun vidst)

• #44   5. mar 2012 Bliver hun ved med at sende dig den slags mails uden beviserne til at understøtte hendes påstande kan du rent faktisk politi-anmelde hende for chikane.

men der skal nok gå noget længere tid på denne måde så - desværre

• #45   5. mar 2012 Jeg vil helt klart bede hende fremskaffe de beviser hun påstår at have, ellers er sagen lukket fra din side. Og så send paragrafferne med. Så burde den sag være lukket.

• #46   5. mar 2012 Jeg er lidt i tvivl om er det den fra Dansk hunderegister jeg skal sende til hende eller er det hele den lange du har skrevet Lena??

Jeg har sagt til hende at jeg gerne vil ha de sedler/papire fra dyrelægen da fik jeg denne besked:

"jeg kan forsøge at få ham til at printe resultaterne ud. det er de mest gængse parasit typer, spoleorm og ja, jeg kan ikke huske det helt, men finder ud af det, men alle resultaterne var negative, derfor tror han at det er TF parasit de har."

Men hun har hele tiden sagt det var en sygdom hun havde læst sig frem til..
    Men jeg har nu holdt på jeg vil se noget fra dyrelægen!!

• #47   5. mar 2012 Jamen hvis hun mener at det er TF eller dyrlægen, som hun påstår, så skal hun jo få den testet for dette. Men jeg vil mene at når alle de prøver der er taget (hvis der er taget nogen) er negative, handler det måske om foder, stress eller andet i hendes hjem.

• #48   5. mar 2012 Paragraf 77 del a+b

Hele paragraf 78

Ansvaret og risikone for katten overtog hun da katten blev overdraget til hende og kontrakten blev underskrevet.

henvis til Retsinformation:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419

Smid informationen om købeloven i forbindelse med køb af hunde. Så kan hun ikke rende fra at et kæledyr er en handelsvare. Den understøtter paragrafferne ovenfor.

• #49   6. mar 2012 Jeg vil høre jer om en ting?? Jeg ved hvilken dyrlæge hun benytter, kan jeg godt tillade mig at ringe til dem og forhøre mig omkring katten og behandlingsforløbet der er problemer med??

• #50   6. mar 2012 jeg tror dyrlægerne har tavshedspligt

• #51   6. mar 2012 Ja men nu vil jeg afslutte sagen og jeg har nu været ved dyrelægen med mine og fået testet så nu er det bare at vente på svaret og få det be eller afkræftet.. :oI

• #52   6. mar 2012 Der sker jo ikke noget ved at prøve og ringe. Du får højst at vide, at han ikke kan fortælle dig det. Så ring du da bare.

• #53   6. mar 2012 Ja men jeg fik skrevet til hende at jeg havde fået min testet og så fik jeg bare mega smøre over hvordan jeg kunne tillade mig at forhøre mig om hjælp ved andre da det var en sag mellem os og vores dyrelæger..

Hun siger lige ledes at hun vil gå til "Norsk Skovkatte klub"??? og brokke sig om min behandling..
    Men jeg har hele vejen holdt en sober tone og har på intet tidspunkt været uhøflig eller på nogen måde generet hende..

Men i hvertfald siger hun også hun har opgivet og gider ikke kæmpe den sag mere?? Hmm??
    Det skal jeg nok ikke forstå for havde man en god sag ville man da ikke bare opgive?? Eller hva??

• #54   6. mar 2012 Mit bud på hen des adfærd er at hun ikke har rent mel i posen - deraf den aggressive adfærd. Sådan reagerer mennesker der har noget i klemme et eller andet sted. jeg havde godt ventet du ville få sådan en "opsang". det er tydeligt at hun ikke kan frembringe bevis for noget. Hun behøver slet ikke skrive det selv.

Du sender bare hele smøren til Norsk Skovkatte Klub hvis de henvender sig til dig. Eller måske skulle du bare sende dem jeres email korrespondance. Findes der en Blacklist over købere derinde?

• #55   6. mar 2012 Det er også mit bud på det alt sammen.. :oX

• #56   6. mar 2012 Men synd for kattene at have sådan en "mor".

• #57   6. mar 2012 Helt enig..
    Hun prøvede på at true mig med " jeg går til Norsk Skovkatte klub og giver dem vores korrespondance"
    Jeg tænkte bare "gør du bare det jeg har rent mel i posen"

• #58   6. mar 2012 Det er da altid noget at hun ligefrem selv vil sende det.

• #59   6. mar 2012 det = hendes skriftlige udskejelser

• #60   6. mar 2012 :o)
    Jeg er spændt på om hun gør det ;o)

• #61   6. mar 2012 Du får nok en henvendelse hvis hun gør det

• #62   6. mar 2012 Ja sikkert.
    Men jeg har intet at skjule.. :o)

• #63   6. mar 2012 Så sender du bare alle dine mails til klubben

Kommentér på:
Er i vildrede!

Annonce