Hjælp, vi er i vildrede {{forumTopicSubject}}
Hej alle i dejlige Kattemennesker
Vi har brug for jeres hjælp, da vi simpelthen ikke ved hvad vi skal stille op med vore nu tre år gamle og ellers virkelig rare og søde norske skovkat.
problemet er det, at vi bor i lejlighed og vi har igennem det sidste halve år trænet hende i at komme ud. Det har været en lang proces, for hun er virkelig en kylling. De sidste par uger har modet virkelig været med hende, og den anden kat der bor på opgangen jagter hun væk.
Hun er en "lille diva" og selvom den anden kat viser alle tegn på underkastelse, stopper hun ikke der, den får faktisk bank indtil hun kan jagte den væk. Hvis katten går nede på vejen flyver vores ned af trappen og lige i struben på hende.
Vi ville være enormt ked af at holde hende inde igen og ved virkelig ikke hvad vi skal stille op? måske i kan hjælpe med ideer og vejledning.
Hilsen et frustreret par, der er så flove over deres ellers velopdragne kat.
Bonus info: det er en hun kat på 1 år hun jagter, og hun er gravid. Det er den eneste kat på vejen hun reagere så voldsomt på
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
jul 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 59
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Nu gætter jeg bare.. Men kan hun føle sig truet af at der er en gravid kat så tæt på mon? (mest et spørgsmål til de andre)
jul 2011
Ejeren har sagt, at hendes kat skal sætte på plads, så det er okay, men vi syntes hun er for voldsom nu.
jul 2011
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg vil gætte på at det ændre sig en del når den anden hunkat har født sine killinger, for så vil hun være overbeskyttende overfor hendes killinger..
Egentligt syntes jeg ikke det er noget i skal blande jer i, særligt også fordi ejere af den anden kat ikke syntes det er et væsentligt problem, man kan jo ikke opdrage katte i den retning, det er en del af kattens natur at jage konkurrenter væk..
I kan selvfølgelig lempe situationen ved at hvis i ved den anden kat er ude, så lade være med at lukke jeres ud..
Jeg forstår i øvrigt ikke rigtigt når du skriver at i har overvejet at hun så hun skulle ud i sele, men at hun så ikke kan gå ned??? hvad mener du med det, hvorfor kan hun ikke gå ned fordi hun er i sele??
jul 2011
Har lige snakket med en af naboerne, som kunne fortælle at den gravide kat har været syg og haft svært ved at trække vejret. Den var ved dyrlæge i forrige hvor problemerne først opstod. Den er normalt meget dominerende og vi tror at fordi den har været syg, har Malou nu set muligheden for at vende magtbalancen.
Vi holder hende inde eller at hun kun kommer ud under opsyn til den anden kat har født, vi vil ikke risikere at den blive væk med sine killinger, selvom vi syntes det er ufattelig synd for Malou der endelig vil ud.
Heidi N Vi har en fælles nedgang fra boligen som både vores og den anden kat bruger, vi er derfor nød til at gøre linen fra vores lejlighed så kort at Malou ikke kan spærre trappen. Hvis hun så skal ned af trappen er det fordi vi skal lufte hende, og det gider divaen ikke hun hader at få sele på
jan 2012
Jeg tror i får en meget utilfreds kat hvis i helt holder hende inde indtil den anden har født..
Jeg syntes så at hvis den anden kat er syg og har svært ved at trække vejret at det er uansvarligt at dens ejere ikke holder katten inde indtil den er rask, det er jo klart at den bliver mulet når den er svag..
jul 2011
jul 2011
Vi vil foresat lukke hende ud, men under opsyn, så vi kan stoppe hende hvis det går helt galt.
jan 2012
Evt tag en bøtte med godbidder med ned, (hvis hun er madglad og kan afledes) så hvis den anden kat kommer så rasl med bøtten og kald hende til dig, så giv hende lidt godbidder..
Men om det helt virker til at aflede hende er jo ikke sikkert, for hun vil jo have trangen til at vise sin dominans i hvert fald så længe den anden kat er syg..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Efterhånden blev det næsten kun under opsyn, hun var ude. Dødsygt for mig, der skulle have øjne i nakken og være parat til at aflede hende, eller tage hende ind, når der var andre katte i sigte. Men jeg kunne ikke lige se anden løsning. Det kan jeg desværre heller ikke i jeres situation. Tvivler på, at Feliway vil hjælpe på problemet.
jul 2011
Hjælp, vi er i vildrede