Løber katte normalt væk i denne tid?? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Vores kat, Putpigen, har desværre ikke været hjemme siden i onsdags, og vi har stadig ikke set skyggen af hende. Kærestens nabo fortalte, at det er normalt for katte, at de godt kan være væk nogle dage, når frosten er væk, og dyrene begynder at komme frem, som de så kan jage, passer det?
Hun har før været løbet væk i 4 dage, men på det tidspunkt var hun i løbetid, og godt i gang med at blive bollet tyk
Hun har også i en periode på flere måneder 'været væk', det vil sige nogle beboere længere henne af gaden begyndte at se den som deres nye kat, og vi så hende derefter kun 1 gang om ugen ca, når hun var omkring.
Hun er utrolig social, og hun har intet imod fremmede mennesker, hvilket lidt får mig til at tro at hun er i gang med samme trick igen.
Hun er vant til at være ude flere gange om dagen, og har kattelem, så hun nemt kan komme ud og ind.
Nogle som der har idéer om hvad der kan være sket?
Min kæreste er ved at blive temmelig urolig, det det var hendes første egen kat, og jo er hendes lille baby
På forhånd tak.
Mvh Michael Pedersen
jan 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 33
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Jeg plejer at skrive en lang smørre om, hvad man kan gøre (kopieret fra indlæg fra Tinka (som jeg stadig takker:-) ), alt dette + noget mere har jeg nu flyttet/kopieret til min ene HP, prøv evt at se tips her:
http://www.rosenly.dk/Rosenly/Efterlysning_af_katte.html
I jeres tilfælde vil jeg også anbefale at kontakte de genboer hun tidligere har opholdt sig hos direkte.
Bedste Hilsner
Pia, Charley & Chili
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Jeg tror 'rygtet' med at katte løber, når frosten er væk (=foråret kommer) er baseret på ikke-neutraliserede katte.
Det passer nemlig at hunkattene går i løbetid her tidligt på året, men da jeres er neutraliseret er hun ikke i den gruppe.
Håber i finder hende snart
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
Håber hun dukker op snart
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Hun kan også være taget af en ræv, kørt over og mange andre ting. Har hun halsbånd på, så kan hun hænge fast i buske osv.
Det er i hvert fald vigtigt at i får fortalt naboerne og andre der bor i nærområdet at hun er forsvundet og at de gerne må kigge efter hende. Bed dem om at kigge i skure og udhuse osv, hun kan være lukket inde. Det er vigtigt at sætte sedler med billed af katte op, gerne på en skole og ved købmanden osv.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Jeg krydser fingre og håber du snart har godt nyt!
(og velbekomme, Pia - jeg har ikke selv en hjemmeside, så dejligt at andre lægger "efterlysnings-ide-listen" ind på deres).
jan 2011
Alle dem vi har i nabolaget er søde og rare mennesker i alle aldre, familier, pensionister osv, skide flinke hele bundtet, så vil nok tage mig en runde i morgen efter arbejde.
jan 2011
jan 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Øv, det må jeg desværre give jer ret i, at I har
Men prøv at lytte rigtig godt efter tæt ved skure osv. Når hun ikke plejer at løbe længere væk, så er hun sandsynligvis heller ikke løbet langt væk nu. Men hun kan måske desværre være hoppet ind i en bil :-O, så tjek fremlysningerne på DB i hele landet.
jan 2011
Men hvis hun kommer tilbage, bliver hun i hvert fald tattoveret som noget af det første, den fejl begår vi ikke igen..
DB, hvad mener du?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Løber katte normalt væk i denne tid??