Hjælp børstning af langhårs kat {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt en ny Maine coon på 1 år og tidlig ejer siger han er vandt til at blive børstet 2 gange i ugen hans pels var os knude fri da han kom
Men mit problem er at han skriger og skager sig EKSTREM meget som vis man hev en kat i halen men det er kun når jeg skal børste ham på maven og bag på numsen han skager sig så meget at jeg knap nok behøver at røre ham med børsten så sirenen gået igang og når jeg prøver at ligge ham på siden vrider han som en ål og begynder at skrige når han ser børsten og meget af det er helt uden grund kan forstå vis det en dulle der driller men børster ekstrem forsigtig bare det jeg ager ham med bagsiden af børsten kan han ikk lide
så min spørgsmål er hvordan kan jeg få ham til at slap af så det ikk skal være en kamp hver gang jeg børster ham
bruger en dulle skager og en kam med rulle tænder til at børste ham med
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 56 Svar: 207
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Er han ikke kastreret vil jeg anbefale dig dette og så købe en gummibørste (hestestrigle-lignende) til at bruge på maven indtil han finder ud af at det ikke er "farligt". Belønning er i den forbindelse er også en rigtig god ide.
apr 2007
Lotte
har ikk tænkt mig at ta hjem til gamle ejer da hun bor ekstremt langt væk samt er heller ikk på tale fod med hende så har ingen gang lyst til at snak med hende
apr 2007
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg har nemlig rigtig svært ved at komme til min codis mave uden han bliver voldsom sur
feb 2010
feb 2010
http://www.gappay.dk/plejemidler-9/boerster-39/gummi-boerste-rudeformet-662.html
Efterfølgende kan du gå videre med sådan en, der er på dette link:
http://www.petdreams.dk/dobbeltsidet-borste-til-katte-der-fjerner-har-og-snavs.html
Eller en børste til menneskehår. Det behøver jo ikke koste en formue.
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
ja det var også lidt det jeg tænkte syndtes det kunne være rart at han ville kunne blive børstet uden at han skal blive så gal
så tænker at det er et forsøg vær med sådan en :o)
Hjælp børstning af langhårs kat