{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

hvordan hjælper vi kattene udenfor ... ?? {{forumTopicSubject}}

Vi har et par vild katte til at rende rundt, og de får mad året rundt ...
Vi har bygget huse til dem bestående af en palle med palle rammer på og isoleret med flamingo plader og så er der halm i ... De får mad 3 gange dagligt, men kan man gøre andet ??? Synes dælme det er koldt ude .....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan hjælper vi kattene udenfor ... ??
  • #1   7. feb 2012 Jeg synes at du gør det helt rigtoge. Hvis husene er tætte, og får mad, så skal det nok gå altsammen. Hold lige øje med deres helbredstilstand.
    Jeg fik forrige år aflivet en vildkat der levede "det frie liv" under lign. vilkåt - han var kommet hos mig i 16 år.
    JA! Det er hundekoldt og jeg synes at det er en kunst at holde vandet friskt, men så er det jo godt at jeg går hjemme pt.:-)

• #2   7. feb 2012 Jamen du kan ikke gøre så meget andet, Jeg har selv en genudsætningskat, som bor over i laden ved siden af skorstenen. Jeg har lavet en seng til ham i en flamingokasse med et gammelt tykt tæppe. Her om vinteren får han kun tørkost, da vådmad fryser for hurtigt. Flere gange dagligt hælder jeg lunkent KOGT vand i hans vandskål, da det nettop fryser lynhurtigt i disse dage.
    Lad være med at fodre mere end katten kan spise, da det ellers vil tiltrække rotter og andet ubehageligt.

• #3   7. feb 2012 Jeg synes også du gør alt for dem, som du kan smiley

Måske kunne du overveje, at give dem noget der feder lidt mere, så de får noget mere fedt på kroppen, til at isolere mod kulden.
    Kattene skal nok lare sig, så længe de kan finde varmen, i et lille kattehus, der er tæt og isoleret.

• Lakse
    Lakse Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Katte: 4 Svar: 1
    #4   7. feb 2012 Vi har tre staldkatte ovre i stalden, som vi giver mad hver dag - 3 gange dagligt. Og ja, det er virkelig en kunst at holde vandet frisk! Vi har to festivalsstole stående tæt op ad hinanden, hvor vi har lagt tæpper i. Og så har vi sat en spotlight lampe som står så tæt på stolende som muligt, og kattene ligger der 24/7! Spotlightlampen varmer fantastisk godt, og det er SÅ tydeligt at kattene søger derhen med det samme. Ved godt at det ikke er alle der har sådan en spotlight/arbejds-lampe. Men nu havde vi tilfældigvis en, ellers var jeg aldrig kommet på ideen.. Kan klart anbefales, hvis man har nogle udendørskatte der fryser!

• #5   7. feb 2012 Ja...Du skal være opmærksom på, at de kan få noget at drikke....Det er et stort problem pt. fordi alting er frosset..

• #6   7. feb 2012 Sådan en rugelampe til kyllinger er nok mere sikker at have stående tændt - de er lavet til de.

Jeg kunne forestille mig, at en arbejdslampe kunne være en stor brandfare. Netop fordi den IKKE er lavet til det formål, men en rugelampe er.

Kommentér på:
hvordan hjælper vi kattene udenfor ... ??

Annonce